Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie en dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare laptop voor mijn studie en dagelijks gebruik. Ik heb vrij veel rond gekeken en ben op twee laptops uitgekomen. Ik hoop dat jullie mij hierover kunnen adviseren.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop vooral gebruiken voor office/spss/youtube etc. Verder wil ik er af en toe wat (casual) games op spelen en mogelijk wat met photoshop aan de slag gaan.

Wat is je budget?
Tussen de 500 en 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal de laptop gaan gebruiken in de trein/vliegtuig en dagelijks mee moeten dragen. Bij voorkeur 15,6" scherm, rond de 2,5kg is prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb twee laptops gevonden die mij aanspreken:
- De Lenovo IdeaPad G50-59425450, te koop bij MediaMarkt
- De HP Pavilion 15-p032nd
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 15-p032nd€ 586,83€ 586,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,83

Ik heb niet erg veel verstand van laptops, maar na wat speurwerk op het internet lijkt de HP op bijna alle fronten beter te zijn dan de Lenovo. De processor van de Lenovo is misschien iets beter, maar vooral ook de kwaliteit van het scherm vind ik erg belangrijk, waardoor de HP toch wel mijn lichte voorkeur krijgt. Op verschillende fora wordt echter genoemd dat de Lenovo van betere bouwkwaliteit is en dat de HP bijv. vrij snel warm kan worden. Kunnen jullie dit bevestigen/ontkrachten en/of mij een van deze twee laptops aanraden? Als jullie tips hebben over andere laptops dan zijn deze uiteraard ook altijd welkom!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds op zoek, any tips? :)

Verwijderd

Voor 650 kun je ook deze overwegen: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH) Heeft een pak krachtigere processor, grafische kaart is ongeveer gelijk en belangrijker hij heeft een FHD scherm. Die HP biedt ongeveer hetzelfde maar dan van AMD. Die AMD processor is echter geen hoogvlieger, hij zit meer op het niveau van een Pentium M of i3 U.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies ChicaneBT. Ik heb overwogen die laptop te nemen, maar heb verschillende reviews gelezen die niet altijd even positief waren over de bouw van de laptop. Zo blijkt het scherm te dicht op het toetsenbord te zitten waardoor er een afdruk van het toetsenbord in het scherm kan komen te staan (niet permanent en het is weg te poetsen, maar wel hinderlijk). Verder had ik gelezen dat er een soort laag over het scherm zit om weerspiegelen tegen te gaan, maar dat deze laag vrij snel loslaat/lelijk wordt. De laptop vind ik verder eigenlijk al iets te duur dus zou het wel echt een grote toegevoegde waarde moeten hebben op bijv. de HP mocht ik 'm willen kopen.

Zou iemand misschien tips kunnen geven over de bouw van de HP? Wordt deze echt zo snel warm als ik heb gelezen, of is het een prima laptop voor mijn doeleinden?

Verwijderd

Het beste wat je kunt doen is zelf de laptop voelen. Je kunt voelen of je het toetsenbord fijn vindt, het scherm mooi vindt en de bouw oke is of niet. De levensduur van laptops is vooraf niet erg goed te voorspellen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Heb je ervaring met een 15,6 inch laptop van 2,5 kg die je dagelijks mee moet dragen?
Ik bedoel, weet je zeker dat je daar happy van wordt? Mij lijkt het groot en zwaar.

[ Voor 9% gewijzigd door zetje01 op 28-08-2014 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zich zou die 2,5kg voor mij geen probleem moeten zijn, maar ik begrijp je punt. Ik zal morgen even langs wat winkels gaan om de HP/Lenovo in het echt uit te proberen, dan kan ik gelijk inschatten hoe zwaar ze zullen zijn en hoe ze aanvoelen. Beiden bedankt voor jullie comments.
Pagina: 1