Hallo,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem word gebruikt om films te kijken en downloaden,
De volgende programma's worden gebruikt,
Couchpotato
XBMC
Emulators voor de GBA en DS
Youtube
Momenteel is mijn TV nog 1080i maar de pc moet in staat zijn op 1080p alles te kunnen runnen. Verder sluit ik er ook een xboxcontroller op aan.
Wat mag de upgrade gaan kosten?
Heb geen absoluut budget vastgesteld, het budget is zo hoog als nodig om tot een zo zuinig mogelijk systeem te komen dat bovenstaande zaken kan draaien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het oude systeem,
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe APU mobo en wifi module
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De reden van de upgrade is de warmte uitstoot van het systeem drastisch te verminderen dus hoe zuiniger hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee.
Dit is wat ik zelf had bedacht,
De processor lijkt me sterk genoeg en zeer zuinig. Bij mij komt een 8Mbit lijntje binnen wat niet geupdated kan worden dus moet ik een adapter hebben die dat kan voltrekken de oude was hier ruim toe in staat (downloaden op 500kb/s wat hetzelfde is als op de vaste lijn). Het systeem moet ook stil zijn een 120 mm fan op 750 RPM (van de sythe) was aanvaardbaar ik zal kijken of ik de sythe kan hergebruiken misschien met wat modding anders zal ik die verkopen en een andere fan plaatsen.
Ik ben benieuwt of ik het RAM kan hergebruiken de processor mobo en wifi module van het oude systeem zullen verkocht worden. Ik zit vooral te twijfelen over het RAM.
Met vriendelijke groet,
Dhoran
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem word gebruikt om films te kijken en downloaden,
De volgende programma's worden gebruikt,
Couchpotato
XBMC
Emulators voor de GBA en DS
Youtube
Momenteel is mijn TV nog 1080i maar de pc moet in staat zijn op 1080p alles te kunnen runnen. Verder sluit ik er ook een xboxcontroller op aan.
Wat mag de upgrade gaan kosten?
Heb geen absoluut budget vastgesteld, het budget is zo hoog als nodig om tot een zo zuinig mogelijk systeem te komen dat bovenstaande zaken kan draaien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het oude systeem,
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6400K Boxed | € 48,05 | € 48,05 |
| 1 | Gigabyte F2A88XM-HD3 | € 45,29 | € 45,29 |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 69,88 | € 69,88 |
| 1 | Silverstone Milo ML04 | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 33,28 | € 33,28 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,75 | € 29,75 |
| 1 | Kingston SSDNow V300 60GB | € 39,90 | € 39,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 450,15 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe APU mobo en wifi module
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De reden van de upgrade is de warmte uitstoot van het systeem drastisch te verminderen dus hoe zuiniger hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee.
Dit is wat ik zelf had bedacht,
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 50,- | € 50,- |
| 1 | ASRock AM1B-ITX | € 27,- | € 27,- |
| 1 | TP-Link TL-WN725N | € 5,50 | € 5,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 82,50 | |
De processor lijkt me sterk genoeg en zeer zuinig. Bij mij komt een 8Mbit lijntje binnen wat niet geupdated kan worden dus moet ik een adapter hebben die dat kan voltrekken de oude was hier ruim toe in staat (downloaden op 500kb/s wat hetzelfde is als op de vaste lijn). Het systeem moet ook stil zijn een 120 mm fan op 750 RPM (van de sythe) was aanvaardbaar ik zal kijken of ik de sythe kan hergebruiken misschien met wat modding anders zal ik die verkopen en een andere fan plaatsen.
Ik ben benieuwt of ik het RAM kan hergebruiken de processor mobo en wifi module van het oude systeem zullen verkocht worden. Ik zit vooral te twijfelen over het RAM.
Met vriendelijke groet,
Dhoran