[Ervaringen & discussie] Mailbox for Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter

Mailbox for Mac

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PCfoNN0GDeemcIMddk96jZAd/full.pngDit topic is bedoel om je ervaringen met de desktopversie van Mailbox uit te wisselen, vragen te stellen, en betacoins uit te wisselen.

Veel mensen gebruiken alweer enige tijd de Mailbox app op hun iOS- of Android-device. Het met één swipe kunnen uitstellen ('snooze'), archiveren of verwijderen van een e-mailtje heeft van Mailbox een van de populairste mobiele e-mailapps gemaakt.

Onlangs is van deze app een OSX-versie uitgekomen. De desktopapp biedt dezelfde gebruikersinterface, en synct rechtstreeks met de mobiele versie door gebruik te maken van Dropbox (eigenaar van Mailbox).

Deze Mac app is momenteel nog in beta. Om hem uit te proberen heb je een zgn. betacoin nodig. Gebruikers van de Mailbox beta krijgen af en toe enkele betacoins om uit te delen aan andere geïnteresseerden.

Betacoins
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OuOWW6sNEUWvE5nxlPLL8s76/full.gif De beta van de desktop is alleen te activeren door middel van een betacoin. Dit zijn afbeeldingen met een unieke code in de bestandsnaam die de applicatie activeert. Als je betacoins weg te geven hebt, post dat in dit topic.
Als je graag een betacoin wil hebben, stuur een van de aanbieders een DM.

Let op: Als je betacoins aangeboden hebt en ze zijn op, pas dan je post aan zodat anderen je niet voor niets een DM sturen.

Links
Mailbox website
@Mailbox op Twitter

Artikel op Bright.nl
Artikel op OMT
Artikel op The Verge
Artikel op AppleInsider

FAQ
Met welke mailaccounts kan ik Mailbox gebruiken?
Je kunt op dit moment maximaal 10 Gmail, Google Apps of iCloud-accounts toevoegen aan Mailbox.

Ik heb geen Dropbox account, kan ik Mailbox gebruiken?
Nee, een aantal functies van Mailbox, zoals synchronisatie, vereisen een Dropbox account. Deze zul je dus eerst moeten aanmaken.

Het is duidelijk een beta, en ik heb wat verbeterpunten voor de ontwikkelaars. Waar kan ik die kwijt?
In de Dropbox Forums is een Mailbox Desktop Beta forum waar je je bugs en ideeën kunt melden. Alternatief kun je ze mailen naar mailbox-desktop-beta@dropbox.com.

Meer FAQ's volgen later...

Kijk ook eens in de Mailbox FAQ.

[ Voor 15% gewijzigd door vooghel op 30-08-2014 10:24 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 12:37
Ik heb nog 1 betacoin over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik vind het "beta" systeem eigenlijk maar een verkapte marketing truc. Deze versie heeft niets met een beta te maken, er wordt niet eens vermeld waar je bugs kunt melden.

Verder vind ik het wel fijn werken, al crasht Mailbox sinds de laatste versie sporadisch 1 á 2 keer per dag en het getal in de button klopt regelmatig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat is het geniale aan Mailbox? Waarin onderscheidt het zich van andere mailapplicaties?
Ik gebruik op de Mac en de iPhone gewoon de standaardapps, met 9 accounts (4 Exchange, 3 IMAP en 1 POP) zijn er weinig andere die alle accounts ondersteunen. Ik vind vooral de unified inbox heel handig en alle e-mailberichten waarmee ik iets moet doen staan bij elkaar in de 'Flagged' Smart Mailbox.
Op de pc heb ik een deel van die accounts in Outlook, op dezelfde manier.

Dus ik ben wel benieuwd wat Mailbox toevoegt. Heb ooit Sparrow geprobeerd, maar Mail, waarbij ik veel van de Smart Mailbox-functionaliteit gebruikmaak, werkt voor mij heel goed.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:52

ToCuS

It begins in the brain!

ik heb nog 3 coins in de aanbieding.
En ze zijn op!

Ik heb gister even vluchtig gekeken maar ben der nog niet helemaal over uit of het ook echt iets voor mij is en/of het ook zo lekker werkt.

Ik ga er van het weekend wat meer tijd aanbesteden.

[ Voor 6% gewijzigd door ToCuS op 27-08-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

ToCuS schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 07:30:
ik heb nog 3 coins in de aanbieding. (PM maar)

Ik heb gister even vluchtig gekeken maar ben der nog niet helemaal over uit of het ook echt iets voor mij is en/of het ook zo lekker werkt.

Ik ga er van het weekend wat meer tijd aanbesteden.
Heb jou net een PM gestuurd :) mocht je er nog 1 hebben zou top zijn :D

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:47
Tim.k schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:33:
Ik vind het "beta" systeem eigenlijk maar een verkapte marketing truc. Deze versie heeft niets met een beta te maken, er wordt niet eens vermeld waar je bugs kunt melden.
Als je een betacoin krijgt staat dit in de mail:
Mailbox for Mac is still very much a beta - there are plenty of rough edges. We’d love to hear your thoughts, good or bad, at mailbox-desktop-beta@dropbox.com.
Het kan ook een manier zijn om de grootte van de gebruikersgroep nog enigszins te controleren, zodat het ontwikkelingsteam nog niet overspoelt wordt met veel dezelfde bugs/feature requests.

Ik heb nog 3 2 betacoins over, requests per PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 21:23
Canaria schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:09:
Wat is het geniale aan Mailbox? Waarin onderscheidt het zich van andere mailapplicaties?
Ik gebruik op de Mac en de iPhone gewoon de standaardapps, met 9 accounts (4 Exchange, 3 IMAP en 1 POP) zijn er weinig andere die alle accounts ondersteunen. Ik vind vooral de unified inbox heel handig en alle e-mailberichten waarmee ik iets moet doen staan bij elkaar in de 'Flagged' Smart Mailbox.

Dus ik ben wel benieuwd wat Mailbox toevoegt. Heb ooit Sparrow geprobeerd, maar Mail, waarbij ik veel van de Smart Mailbox-functionaliteit gebruikmaak, werkt voor mij heel goed.
Voor mij onderscheid het zich in de simplicity van mail. Ik werk niet met zoveel accounts als jij, en mijn gevoel zegt dat dat ook niet heel fantastisch zou werken met 9 accounts. Maar het is gewoon no-nonsense je mail beantwoorden en in feite als to-do list gebruiken. Sommige mails heb ik nu even de tijd en zin niet voor, of moet ik nog even over nadenken, i.p.v. ze dan op unread te zetten o.i.d. krijg ik de mail nu gewoon "opnieuw" op een moment dat mij het beter uitkomt. Je krijgt echt een nieuwe notification als of het een nieuwe mail is.

Echte powerusers van email zouden denk ik minder met Mailbox uit de voeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Canaria schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:09:

Op dit moment kun je aan Mailbox maximaal 10 Gmail, Google Apps, of iCloud accounts toevoegen. Voor jou is het dus (nog) niet geschikt.

Het gebruik van Mailbox als to-do list is erg handig, maar ik vind vooral het 'schoonhouden' van je Inbox door mails te verbergen tot ze aandacht nodig hebben erg fijn.

De mail met de restaurantreservering zaterdag komt pas zaterdagavond weer in mijn Inbox, omdat ik hem dan pas nodig kan hebben. Mails met wat ik voor een aanstaand vrijgzellenfeest moet meenemen verschijnen pas vlak daarvoor weer. Gemaild e-ticket met incheckcode voor een vlucht komt te voorschijn als ik op het vliegveld ben. Een mail met een heel verhaal van mijn moeder waar ik nu geen tijd voor heb maar waar ik vanavond op wil reageren swipe ik tijdelijk weg.

Door dat soort dingen, gecombineerd met de prettig eenvoudige user interface en de sync tussen desktop en mobiiel, vind ik Mailbox een erg fijne app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

vooghel schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:21:
[...]

Op dit moment kun je aan Mailbox maximaal 10 Gmail, Google Apps, of iCloud accounts toevoegen. Voor jou is het dus (nog) niet geschikt.

Het gebruik van Mailbox als to-do list is erg handig, maar ik vind vooral het 'schoonhouden' van je Inbox door mails te verbergen tot ze aandacht nodig hebben erg fijn.

De mail met de restaurantreservering zaterdag komt pas zaterdagavond weer in mijn Inbox, omdat ik hem dan pas nodig kan hebben. Mails met wat ik voor een aanstaand vrijgzellenfeest moet meenemen verschijnen pas vlak daarvoor weer. Gemaild e-ticket met incheckcode voor een vlucht komt te voorschijn als ik op het vliegveld ben. Een mail met een heel verhaal van mijn moeder waar ik nu geen tijd voor heb maar waar ik vanavond op wil reageren swipe ik tijdelijk weg.

Door dat soort dingen, gecombineerd met de prettig eenvoudige user interface en de sync tussen desktop en mobiiel, vind ik Mailbox een erg fijne app.
Ben het hier volledig mee eens. Je zit niet de hele tijd naar een volle inbox te kijken..en wegslepen naar folders betekent dat je het nooit meer ziet en dus de info weer moet gaan opzoeken. Het is een rustgevende en slimme manier om zelf te bepalen wanneer je nog iets met een berichtje moet doen.

Wel gebruik ik voor bepaalde taken nog wel Airmail, omdat ik wel bij mijn labels wil kunnen (old habits), om bepaalde mails daarin te plaatsen om het voor mijn gevoel overzichtelijker te houden. Anders moet ik met zoektermen gaan werken en dat vind ik niet altijd even handig. Maar voor 90% van m'n mail is de Mailbox-app meer dan prima :)

Mocht er nog iemand zo'n betacoin willen, heb er nog 2.
DM me even je mailadres en hij komt jouw kant op :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik heb nog een enkele beta key beschikbaar! DM met mailadres en ik stuur hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb nog 3 beta coins, dus mocht iemand nog opzoek zijn naar een muntje daar hoor ik het wel in mn DM.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
2Dutch schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:35:
[...]

Ben het hier volledig mee eens. Je zit niet de hele tijd naar een volle inbox te kijken..en wegslepen naar folders betekent dat je het nooit meer ziet en dus de info weer moet gaan opzoeken. Het is een rustgevende en slimme manier om zelf te bepalen wanneer je nog iets met een berichtje moet doen.

Wel gebruik ik voor bepaalde taken nog wel Airmail, omdat ik wel bij mijn labels wil kunnen (old habits), om bepaalde mails daarin te plaatsen om het voor mijn gevoel overzichtelijker te houden. Anders moet ik met zoektermen gaan werken en dat vind ik niet altijd even handig. Maar voor 90% van m'n mail is de Mailbox-app meer dan prima :)
Je kunt inderdaad niet labelen met Mailbox, maar de meeste van mijn mails krijgen door de filters al automatisch een label, en de rest zet ik met Mailbox in de lijst 'Nog te labelen'. Op werk gebruik ik de Gmail webclient voor mijn mail, dus dan kan ik die mails weer labelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Ik mis notificaties, is dat nog aan te zetten, ik zie het nergens bij de voorkeuren.

Misschien met Growl o.i.d?

Heb nu opeens uit het niets wel notificaties :/

En ik heb nog 3 betacoins voor de liefhebber.

[ Voor 35% gewijzigd door Je Moeder op 28-08-2014 12:36 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

vooghel schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:21:
Bij een echt todo systeem kun je dingen als losse taken opnemen en afwerken ongeacht waar ze vandaan komen. Met systeem bedoel ik hier overigens geen software maar processen. Zo kun je bijv. op vaste tijden naar je mail kijken en je gehele inbox wegwerken. Wat direct kan doe je direct, wat later moet of door een ander leg je vast in je todo systeem waarna je het mailtje net als de rest archiveert. De truc van ieder todo systeem (dus ook die in Mailbox!!!) is dat je deze volledig vertrouwt en regelmatig vult en leegt (je moet 'm dus op gezette tijden checken, bijv. 's ochtends, bij lunch, avondeten). Als je dat niet doet mis je dingen, ook al heb je het nog zo mooi op een todo lijstje staan ;)

Als Mailbox alleen maar met mail om kan gaan is het een heel erg onhandig todo systeem want wat moet je met al die andere todo's doen? Ja, een tweede systeem erbij naast ("hmm, waar had ik dat nou staan? had ik 'm nou per mail?"). Ik heb tot dusver niet kunnen ontdekken dat Mailbox of de concurrentie zoals Airmail op todo gebied ook niet-mail dingen aan kan. Wat ik wel heb gezien is integratie met echte todo systemen (Airmail heeft dat bijv.). Dan is de meerwaarde tov Mail en Airmail ineens 0,0 geworden, temeer omdat je geen Exchange kunt gebruiken en een dropbox account moet hebben (ik denk dat deze laatste twee nog wel aangepast gaan worden).

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 27-08-2014 16:57 ]

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb in totaal 4 coins in de aanbieding.

Mocht je er 1 willen ontvangen, stuur me dan een DM met het emailadres waar ik hem naartoe kan mailen.
1 per persoon, te verdelen op volgorde van aanvraag.

• Sparrows
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-04-2021
Ik heb ook nog 3 coins in de aanbieding, PM maar!

EDIT: Mijn betacoins zijn vergeven, sorry mensen!

EDIT EDIT: Nog een coin ontvangen, Pm maar.

[ Voor 53% gewijzigd door Sparrows op 28-08-2014 22:02 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:55:
[...]

Bij een echt todo systeem kun je dingen als losse taken opnemen en afwerken ongeacht waar ze vandaan komen. Met systeem bedoel ik hier overigens geen software maar processen. Zo kun je bijv. op vaste tijden naar je mail kijken en je gehele inbox wegwerken. Wat direct kan doe je direct, wat later moet of door een ander leg je vast in je todo systeem waarna je het mailtje net als de rest archiveert. De truc van ieder todo systeem (dus ook die in Mailbox!!!) is dat je deze volledig vertrouwt en regelmatig vult en leegt (je moet 'm dus op gezette tijden checken, bijv. 's ochtends, bij lunch, avondeten). Als je dat niet doet mis je dingen, ook al heb je het nog zo mooi op een todo lijstje staan ;)

Als Mailbox alleen maar met mail om kan gaan is het een heel erg onhandig todo systeem want wat moet je met al die andere todo's doen? Ja, een tweede systeem erbij naast ("hmm, waar had ik dat nou staan? had ik 'm nou per mail?"). Ik heb tot dusver niet kunnen ontdekken dat Mailbox of de concurrentie zoals Airmail op todo gebied ook niet-mail dingen aan kan. Wat ik wel heb gezien is integratie met echte todo systemen (Airmail heeft dat bijv.). Dan is de meerwaarde tov Mail en Airmail ineens 0,0 geworden, temeer omdat je geen Exchange kunt gebruiken en een dropbox account moet hebben (ik denk dat deze laatste twee nog wel aangepast gaan worden).
Je gaat voorbij aan het feit dat het systeem wat jij beschrijft (Getting Things Done (GTD)) ook zwaar leunt op de manier waarop To-Do's aanmaakt. En raadt eens? De nieuwste versie van GTD geeft aan dat je dit het beste kan doen door een mail naar jezelf te sturen. Mailbox 4 Mac doet 1 ding fantastisch waar je normaal dure software voor nodig hebt. Je kan schedulen. Door te schedulen komen je taken (todo) op het juiste moment boven. Nu nog projecten kunnen aanmaken en het is helemaal fantastisch.

Maar ik zou zeggen; probeer het eens uit, je mag 1 van mijn beta-coins hebben ;) (heb er nog 3 totaal).

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

1. NOOIT maar dan ook NOOIT aannames doen dat iemand het over een specifiek systeem heeft wanneer hij het heeft over "een systeem" heeft ;)
  2. Er zijn heel wat meer systemen op gebied van todo's dan GTD alleen. GTD is de meest bekende, KANBAN is een andere grote bekende. Als je een beetje rondsnuffelt op internet en in de boekhandel zul je er nog veel meer vinden.
  3. Wat is e-mail? Geen proces maar een tool (wat ik eigenlijk met software bedoelde).
  4. Wat denk je dat je doet als je je todo's mailt? Exact hetzelfde als wat al die andere GTD software ook kan. Je hebt er alleen flinke ruis tussendoor zitten omdat je dingen hebt waarvan je al bepaald hebt dat het een todo wordt en dingen waarvan je dit nog moet doen (nieuwe mail). Voor wie GTD gebruikt...wat hield de term "mind as water" ook alweer in? ;)
  5. Wat doe je als de mail uit meerdere (sub)taken bestaat (er staan diverse taken in de mail of hetgeen wat er in de mail staat is een taak bestaande uit meerdere subtaken)?
Dat laatste is het grootste probleem: je creëert hier een valkuil dat van je todo systeem een grote chaos maakt. Dat is het domste wat je kunt doen want een todo systeem moet je volledig kunnen vertrouwen en dat je niet continu met het managen van je todo's en/of de tooling bezig bent. Ik denk dat men zich ook meer richt op mensen die alleen aan willen geven "ik moet dit mailtje afhandelen" en niet zozeer op een daadwerkelijke todo list. Daar is dit te simplistisch voor. Als je er meer mee wil doen dan zul je ook naar een systeem moeten met de juiste tooling (voor zakelijk gebruik eigenlijk wel aan te raden omdat er heel veel buiten mail omgaat). GTD, ZTD en KANBAN zijn daar goede startpunten voor en kies dan ook de juiste tooling anders ben je meer met de tool dan met de todo's bezig. En die tooling hoeft niet duur te zijn (pen en papier, whiteboard).

De reden waarom ik deze app niet uitprobeer heeft niets te maken met de todo's (die feature set kun je negeren dus dat is het probleem niet) maar alles met de vereiste van een dropbox account te maken. Alles gaat via dropbox en dat is niet alleen een privacy issue maar ook een security issue. Via dropbox heeft men dan toegang tot mijn mail. Met de reputatie van dropbox op security vlak de laatste tijd...nee dank u. Ik laat het wel aan dappere mensen over :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:49
Heb nog drie coins... DM maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
...en ik heb ook nog coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Tim.k schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:33:

[...]
Het melden kan nu ook in het Mailbox Desktop Beta forum.

[ Voor 6% gewijzigd door vooghel op 30-08-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:06
Ik heb ook nog 3 coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb twee coins te vergeven. Graag een DM als je geinteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Mailbox op Yosemite PB2 werkt goed, af en toe wat crashes maar dat is te verwachten. Wat ik nog wel irritant vind is dat mailbox je mails niet in de app zelf archiveert, maar nieuwe mappen in je gmail aanmaakt en alles daarnaartoe verplaatst. Is wel een beetje onhandig als je dan op je windows PC zit en geen mailbox hebt en je mails een beetje lastiger terugvindt.

Oh, ik heb trouwens nog 3 betacoins over mochten mensen nog geinteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Ik heb voor veel labels al rules aangemaakt, en ik heb een label [Mailbox]/Nog labelen. Hier mik ik alles is dat nog gelabeld moet worden in, en als ik op werk achter een pc zit ruim ik die map op. Overigens werkt zoeken ook prima binnen de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

[nvt]

[ Voor 98% gewijzigd door Muthas op 21-09-2014 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:50
Voor de liefhebbers, hier nog 3 betacoins:

https://www.dropbox.com/s...Yy5LE8x--arWONdw6lka?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze van je geleend en gebruikt... dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hoet zet ik m'n coins hier neer? Heb er nog twee over... dm is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wat ik zelf prettig zou vinden is een andere kleur achtergrond dan wit. Ben niet zo goed met dat in your face wit op een groot scherm, ook al staat de brightness en co redelijk laag ;)

Overigens heb ik wel 1 gek bugje: mailbox geeft aan dat er in m'n Mailbox/secondary 1 mailtje zit, dus ook een rood icoontje in m'n dock, maar er zit helemaal niks in. In Airmail zie ik ook niks in m'n combined inbox of 2e mailadres. Iemand toevallig ook last van? Heb al vanalles geprobeerd en nagekeken maar kan niks meer verzinnen. Anders kop ik even wat feedback terug naar de ontwikkelaar :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Heb je 't label al in de gmail GUI zelf bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
iemand nog een betacoin over?

dank aan Eärendil :)

[ Voor 35% gewijzigd door funk-e op 16-09-2014 22:04 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:47
Je hebt een coin in je PM

Als er nog meer geïnteresseerden zijn:
<< allemaal gebruikt >>

[ Voor 191% gewijzigd door Eärendil op 24-10-2014 10:43 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

smeerbartje schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:38:
Heb je 't label al in de gmail GUI zelf bekeken?
Het zag er naar uit dat ie dacht dat er een mailtje in m'n inbox moest staan, en niet zozeer een label. Kon ook niks afwijkends vinden via de GUI. Ik herstartte echter vanmorgen Mailbox ff, en voila..foetsie..ook goed ;)

• smeerbartje
Mooizo :)

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Mocht er iemand nog een betacoin overhebben dan houd ik me aanbevolen O+

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
WoBaDijk schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:09:
Mocht er iemand nog een betacoin overhebben dan houd ik me aanbevolen O+
Kijk eens drie posts boven je naar Eärendil in "[Ervaringen & discussie] Mailbox for Mac", daar zijn op moment van schrijven nog twee coins van 'in leven' :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb er ook nog een paar... DM maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:52

iChaos

It's Lupus.

Ik ben nog op zoek naar een betacoin. Mocht iemand er nog een hebben: graag :)

• smeerbartje
iChaos schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:15:
Ik ben nog op zoek naar een betacoin. Mocht iemand er nog een hebben: graag :)
https://dl.dropboxusercon...832/coin814897_iChaos.gif

Laat ff weten als het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hebben jullie ook bij mails met externe plaatjes dat je vrij lang een blauw blokje met wit vraagtekentje te zien krijgt? Moet soms even van inbox wisselen om die afbeeldingen geladen te krijgen. Heb er bij andere apps geen last van, maar in de instellingen van Mailbox kon ik ook niet iets vinden wat invloed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Even gemist tijdens mijn vakantie: de beta is nu open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 22:29
Weet iemand wat er momenteel gaande is bij Dropbox' Mailbox?

Met versie 0.7.* verdwijnt er functionaliteit, de layout lijkt er ouder op te worden, er komen van allerlei soorten bugs terug..

Volgens mij hebben ze óf totaal de focus niet bij Mailbox, of ze zijn weer vanaf 0 begonnen zodat ze als ze uit de Beta gaan een fris en overzichtelijk product hebben (ook in code).

(Zie ook: https://www.dropboxforum....x?sort_by=recent_activity)

Ik blijf voorlopig bij 0.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:22
wat ik me even afvraag en dat is meer een zakelijke aangelegenheid...

Dropbox mogen wij hier zakelijk niet meer gebruiken ivm het verwerven van eigendomsrecht van de geplaatste content. Vandaar dat wij ook zijn afgestapt van dropbox... (gebruikte het om software naar klanten te verspreiden).

Hoe gaat dat met de mailbox en samenwerking met dropbox? Iemand daar iets over gelezen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
En nu het definitieve einde:
Saying Goodbye
Afbeeldingslocatie: https://dropboxmailboxblog.files.wordpress.com/2015/12/mb-sunset.png
It’s with heavy hearts that we let you know we’ll be shutting down Mailbox on February 26, 2016.

Mailbox ignited a shift in mobile email and many of its innovations are now ubiquitous across the industry. It’s been a great journey, and we’re proud of this impact and grateful to the community that helped make it possible.

When the Mailbox team joined Dropbox in 2013, we shared a passion for simplifying the way people work together. And solving the email problem seemed like a strong complement to the challenges Dropbox was already tackling.

But as we deepened our focus on collaboration, we realized there’s only so much an email app can do to fundamentally fix email. We’ve come to believe that the best way for us to improve people’s productivity going forward is to streamline the workflows that generate so much email in the first place.

We know saying goodbye to Mailbox will be hard for many. To help make the transition to a new email client easier, we’ve created guides and export tools. For more specifics around how we’ll be winding down Mailbox, please visit the Mailbox FAQ.

Thank you to everyone who helped bring Mailbox to life, whether by spreading the word, letting us know what you liked (and didn’t like), or simply using the product. You taught us so much, and we’re deeply grateful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Ik baal hier echt ontzettend van.
Mailbox sloot perfect aan bij mijn manier van mailafhandeling.
Nu dus opzoek naar een alternatief, met snooze functie, dat goed werkt op zowel iOS als OSX...

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Ja, de FAQ en de andere berichten geven wel alternatieven, maar die voldoen allemaal niet aan hoe ik Mailbox gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Ook op zoek naar suggesties.. Vooral de auto archive functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 14:16
Ik ben heel tevreden over Airmail. Gebruik vooral de tags 'Te doen', 'Klaar' en 'Notitie' heel erg veel. 'Te doen' is een soort snooze-functie als je zelf regelmatig (of altijd) deze box hebt open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Als Apple nou eens in de standaard mail app de mogelijkheid zouden bieden om niet automatisch mail als gelezen te markeren, zou voor mij ook al heel veel irritaties opgelost zijn. Helaas zit dat er nog steeds niet in en moet je inderdaad uitwijken naar alternatieve apps of plugins.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben even aan het testen en rondneuzen geweest, en vooralsnog bevalt voor iOS Spark erg goed. Ik gebruik namelijk 2 mailadressen, en Inbox van Gmail toont geen unified inbox, en is wat bloated. Helaas is er geen Spark voor OS X, maar zag wel dat het opensource Nylas N1 een unified inbox + snoozen op de roadmap heeft staan. Hopelijk bouwen ze het in voordat de Mailbox-app voor Mac er mee kapt :)

Airmail heeft afgedaan doordat bij elke fikse update (die niet altijd verbeteringen brengt..) de portemonnee weer getrokken mag worden: bovendien vind ik het snoozen naar avond/morgen/volgende week/datum veel fijner dan het werken met tags oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:28

WTM

R.I.P. Mailbox. Ik vond al dat 't lang duurde voor er updates kwamen... :-(

Ik ga Omnifocus 2 gebruiken voor m'n GTD behoefte, maar met mailbox kon ik best een hoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
CloudMagic schijnt binnenkort met een snoozefunctie te komen...

Spark komt binnenkort ook eindelijk met een OSX versie!

Ik werk nu met Mailpilot 2, maar tis behelpen maar er is een snooze functie en werkt op iOS en OSX, maar ik mis Mailbox nog steeds.

Nu overgestapt naar Airmail, dit lijkt me mij tot nu toe de beste vervanger. d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door Je Moeder op 02-02-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Airmail heeft toch niet echt aan mijn behoeftes te voldoen.
Heb nu Polymail voor OOX en iOS en ben daar meer dan tevreden mee, nu beide nog in beta maar het werkt al fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Ik zit nog te wachten op een invite voor Polymail, maar het lijkt me inderdaad een aardige vervanger voor Mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
vooghel schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:07:
Ik zit nog te wachten op een invite voor Polymail, maar het lijkt me inderdaad een aardige vervanger voor Mailbox.
PM me even ik heb er nog 1 te vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Raveon schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:55:
[...]

PM me even ik heb er nog 1 te vergeven.
Je hebt je DM-mogelijkheid uit staan. Op https://gathering.tweakers.net/forum/preferences kun je onder Privacy een hokje aanvinken "Ja - ik wil berichten kunnen versturen en ontvangen".

[ Voor 26% gewijzigd door vooghel op 10-03-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:02
Als iemand nog een invite over heeft voor Polymail dan sta ik er open voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Ryatzu schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:03:
Als iemand nog een invite over heeft voor Polymail dan sta ik er open voor :)
Ik heb er weer twee te vergeven!

[ Voor 1% gewijzigd door Je Moeder op 09-05-2016 13:47 . Reden: Op. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raveon schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:43:
[...]

Ik heb er weer twee te vergeven!
Yes, please? TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Verdient Polymail niet z'n eigen topic? Ik ben ook opzoek naar een invite, mocht er iemand een over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of het (nog) is toegestaan binnen de regels van dit topic, maar ik heb zeven invites voor Polymail te vergeven.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 20:08 . Reden: Op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Ik heb voor Polymail ook nog invites, DM maar als je wil met je mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Hier ook weer 5 te vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vijf hierzo. Dat maakt samen tien mensen blij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Heb er ook nog 7 6 5 3 voor de liefhebber :)

[ Voor 25% gewijzigd door ankhie op 14-07-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuono81
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-06-2019
Hier ook invites beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:56
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fijne mail client, dus ik zou Polymail wel eens willen proberen!

Edit; Bedankt ankhie voor de invite!

[ Voor 16% gewijzigd door SoulWar1 op 14-07-2016 09:25 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur mij, of iemand (desgewenst allen van ons) hierboven, een PM als je een invite wilt.
SoulWar1 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:51:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fijne mail client, dus ik zou Polymail wel eens willen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Voor mensen die naast Polymail nog op zoek zijn naar een nieuwe e-mail client kan ik ook http://www.canarymail.io aanbevelen.

Persoonlijk vind ik hem prettiger dan Polymail werken. Enige nadeel bij deze beta is dat er nog een limiet van max 1.000 gefetchte berichten in zit, maar heeft een veel fijnere privacy policy dan Polymail en werkt ook al met allerlei verschillende typen accounts itt Polymail dat alleen met iCloud en Gmail werkt.

Just an idea om mee te nemen in de zoektocht naar een nieuwe client ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Polymail is alweer even uit beta, en blijft ontwikkelen met nieuwe features. Niet alles is voor mij nuttig, maar de basisfuncties zijn al goed genoeg om deze iOS/macOS app te verkiezen.

iCulture had vrijdag ook een goeie review van Polymail, met terechte plussen en minnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik volg Polymail al een tijdje, maar nog steeds niet de mogelijkheid om iCloud mail te gebruiken en ook imap-accounts zijn niet mogelijk. Enkel Outlook / 365 accounts kan je koppelen. Daarnaast de integratie ontbreekt met zoiets cruciaals als contacts.
Het lijkt me een geweldige tool voor macos als ios, maar zonder die zaken zal ik nog even moeten wachten.

Signature van nature

Pagina: 1