Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN zonder fixed IP en ddns

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor Bepaalde klanten van mijn zoek ik een oplossing om modules met een web interface te beheren zonder dat er een PC bij de klant staat.

De module zijn verbonden in een stand alone netwerk los van het internet. Bestaat er een soort "VPN BOX" met twee netwerk interfacen 1 voor naar de ADSL ander in het stand alone netwerk.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik zou een goedkope router nemen, er openwrt/ddwrt op zetten en die verbinding met m'n VPN-server laten leggen.

Vraag je wel even af waarom die modules in een stand-alone netwerk zonder inet zitten. Misschien is het wel niet de bedoeling dat jij een internetverbinding op gaat zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 27-08-2014 00:31 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

We verwachten toch wel iets meer eigen inzet dan deze 3 regels. Wat heb je zelf allemaal al gevonden?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al met enkele VPN router getest. Het probleem is echter dat die steeds gebruik maken van een fixed IP adres of een dyndns. Ben opzoek naar een soort plug&play oplossing.

Op dit momment ben ik aan het testen met een mini andriod PC met twee netwerk kaarten. Het probleem hierbij is dat android java niet ondersteund en een deel van onze modulels met een web interface hebben java nodig.

De standalone netwerken zijn van veroudered klanten die geen IT dienst hebben en slecht in het bezit zijn van een basic adsl verbinding. We willen aan deze mensen een simple remote oplossing kunnen aanbieden zonder dat we een PC moet plaatsen voor bijvoorbeeld teamviewer.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Je post is nogal summier dus misschien intrepeteer ik het verkeerd maar: Waarom zet je niet ergens centraal een TS met Win2012 Server neer met RDweb acces? Dan kunnen je klanten gewoon via hun eigen browser connecten.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waar wil je dan dat dat IP wel of niet fixed voor is? Volgens mij heeft die niet zo heel veel met fixed IP's te maken...

Ja, je zal voor een van de twee kanten van de VPN verbinding moeten weten met welk adres verbinding gemaakt moet worden, maar dat is het dan ook wel. Met IPSec kan je mobile werken waardoor je als client geen vast IP adres hoeft te hebben en met OpenVPN werkt het sowieso al instant goed.

Qua software kan je met pfSense alles prima regelen, heeft alles gewoon aan boord. Qua hardware kan je dan kijken naar van die ALIX bordjes of een m1n1wall.
Pagina: 1