Screentearing? Battlefield 4 & League of Legends & YouTube

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conflixx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-05-2024
Beste Tweakers,

Een paar maanden geleden hebben jullie mij enorm geholpen met het zoeken en vinden naar een juiste PC, tot op heden ben ik super tevreden met alles!
Ik heb alleen een probleem met mijn videokaart en dit heb ik al sinds het begin maar het stoorde me nooit heel erg tot gisteren toen het spelen van Battlefield 4 onmogelijk werd. Ik heb namelijk een soort screentearing en ik heb al meerdere malen geprobeerd om mijn drivers opnieuw te installeren, door middel van display driver uninstaller, heb vorige versies geprobeerd te installeren tot zover werkt niks.

Ik heb een AMD Radeon R9 200 series, om precies te zijn de Asus R9280X-DC2T-3GD5.
Ik heb gezien dat mijn monitor 75 Hz aankan maar dat mijn scherm nu draait op 1920x1080 60 Hz.
Momenteel heb ik Catalyst Control Centre 14.4 geïnstalleerd. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet zeker weet of het installeren van voorgaande drivers of een beta driver het oplost. Maar ik heb 13.12, 14.6 en 14.7 ook op me computer gehad(zonder display driver uninstaller).
Battlefield 4 Screen Tearing
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eSmcMVN.png

Battlefield 4 settings
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cl4gtCJ.png

Moet ik proberen de drivers opnieuw te installeren met display driver uninstaller? Of hebben jullie enig idee wat er hier aan de zou kunnen zijn? Scheelt me een hoop werk als ik niet weer al die driver onzin hoef te doen, was nogal een gesukkel de vorige keer 8)7

Oja!! Dat vergeet ik helemaal te zeggen, screen tearing komt meestal voor in battlefield, maar soms ook in LoL maar heel soms ook random op youtube of gewoon zelfs windows mappen... Alsof me videokaart er eventjes mee stopt om die vierkant delen te verwerken ofzo... Maar ik heb hier geen screenshot van kunnen maken...

[ Voor 9% gewijzigd door Conflixx op 26-08-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Het is aan te raden om oude drivers eerst met een driver uninstaller van je systeem te halen, zodat je met een "schoon" systeem begint zeg maar.
Meestal zijn zulke artifacts het resultaat van of een driver probleem, een warmte probleem of een echt defect in je graka.

[ Voor 16% gewijzigd door Flex0r op 27-08-2014 16:22 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:22
Bij Nvidia heb je altijd de optie om een schone installatie te doen. Dus dan verwijdert die als het goed is eerst alle oude drivers (+ de instellingen?) alvorens de nieuwe driver er op wordt gezet.

Heb je overigens Battlefield 4 al een keer hergeïnstalleerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Fleximex op 27-08-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Volgens mij gaat dat ook wel eens niet goed en blijven er restanten achter.
Tot nu toe ben ik persoonlijk niet zo gek op de catalyst drivers van AMD, doorgaans heeft Nvidia hun driver paketten iets beter voor elkaar.
Meestal zodra ik grafische problemen ondervind bij recent geupdate drivers maak ik toch nog altijd extra gebruik van een driver uninstaller, op Guru3D kun je driver uninstallers vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door Flex0r op 27-08-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conflixx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-05-2024
Hey! Sorry dat ik zo laat nog antwoord! Ik had zeker weten later op de dag het topic nog bekeken maar zag geen reacties en wilde gister toevallig even kijken wat Flex0r nou zei wat het kon zijn...

Tijdens de Sims 4 had ik het gister namelijk ook terwijl ik Vertical Sync aan heb staan en toen ben ik de temperatuur gaan checken en die blijft keurig rond de 50, soms meer soms minder... Ik ga maar downgraden van catalyst driver, wat erg zonde is omdat ik een nieuwe videokaart heb. Ik zal ook de manufacturer mailen.

@Fleximex, ik ben dus 100% zeker dat het niet aan battlefield ligt.. Want ik heb het ook wel eens gewoon op me bureaublad en op alle andere games ook... League, Sims, Strife, Battlefield en wat dan allemaal wel niet meer...

Op de tweakers website heb ik het ook... Oftewel in geheel Google Chrome dus... Nu maar even de 14.7 beta uitproberen van Catalyst misschien dat die wat uithaalt..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GNVYb2I.png

[ Voor 29% gewijzigd door Conflixx op 08-09-2014 16:10 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:22
Dan moet het bijna wel zeker aan je videokaart of de driver daarvan liggen.

• Flex0r
Probeer inderdaad eerst een catalyst versie terug te gaan, lost dat het probleem niet op dan is er toch iets mis met de kaart.
Wellicht dat je de kaart in een ander systeem kan proberen, treedt daar hetzelfde op, dan kaart terug sturen.

Pagina: 1