• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-01 10:43
Ik heb van de week de onderstaande PC gebouwd, alles is nieuw behalve de GPU:
- Asrock H97M-ITX/ac
- Intel Core i5 4590
- Corsair CX500M
- Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU
- Crucial SSD MX100 256GB
- Fractal Design Node 304
- AMD Radeon HD 7770

Nu heb ik hier 2 stekkerblokken liggen voor mijn elektronica. Nu zou je denken dat er hier behoorlijk wat ligt. Maar doorgaans gebruik ik naast de PC eigenlijk alleen maar een lamp. Vroeger hing hier echter veel meer aan en toen heb ik nooit soortgelijke problemen gehad.

Het punt is de PC doet helemaal niks als beide stekkerblokken aan staan. Zet ik het stekkerblok uit waar de PC niet aanhangt en de PC start prima op. En hij doet dus helemaal niks. Geen poging om te starten ofzo maar hij blijft volledig dood. Zet ik na het booten het andere stekkerblok weer aan dan doet de PC het prima.

Ik ben aardig radeloos wat het nou is. De PSU heb ik nog even gebruikt in mijn oude PC en die deed het daarin perfect.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-02 23:08
Stekkerdoos in stekkerdoos? Draai de stekker eens om van de stekkerdoos die je in die andere gestopt hebt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Renbro
chaoscontrol schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:25:
Stekkerdoos in stekkerdoos? Draai de stekker eens om van de stekkerdoos die je in die andere gestopt hebt.
Nee, 2 lossen stopcontacten.

Ik zit te denken is dit nou een defect of mogelijk beveiliging ofzo. Alhoewel ik dat laatste nog nooit eerder gehoord heb.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:10
Is je pc nog helemaal niet opgestart, nog geen 1 keer? En kon je andere pc wel starten op de genoemde constructie van stekkerdozen?

Als ie nog nooit is gestart en de andere pc wel op precies dezelfde manier, dan zou ik het eerder in je nieuwe systeem zoeken. Alles goed aangesloten? Bord op de spacers, DIMM's goed erin gedrukt, kabels goed erin, etc? Geen lampjes of piepjes? etc

• Renbro
marcel87 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 01:47:
Is je pc nog helemaal niet opgestart, nog geen 1 keer? En kon je andere pc wel starten op de genoemde constructie van stekkerdozen?

Als ie nog nooit is gestart en de andere pc wel op precies dezelfde manier, dan zou ik het eerder in je nieuwe systeem zoeken. Alles goed aangesloten? Bord op de spacers, DIMM's goed erin gedrukt, kabels goed erin, etc? Geen lampjes of piepjes? etc
Nee, bij het aanzetten doet hij dus niks. Geen fans die gaat draaien geen pc die start. Niks. Als hij eenmaal aangaat dan werkt alles perfect. En dat is zo simpel als de stekkerdoos waar de bulk van de spullen (alhoewel alles wel uit staat) in zitten uit laten staan totdat ik de pc start.

Ik heb net nog even wat dingen weg gedaan en alles overgezet op de pc stekkerdoos, alles zit daar dus nu in en de andere is weg. Zelfde effect maar wel onstabiel, soms wilt die zo wel starten. Als ik de pc los aan het stopcontact hang en de stekkerdoos weer uit laat staan bij het booten dan boot hij altijd.

Ik heb ook nog de stekkerdoos aan laten staan met de pc erin en dan geleidelijk wat apparatuur eruit gehaald en dan proberen te starten. Na een tijdje start hij dan wel. Maar ik kan niet achterhalen dat het nou specifiek 1 van de andere elektronica is.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 12:35

garriej

Ik las ondertieten.

Je voeding staat wel aan toch? Dat vervelende knopje waar ik al 1000 keer een hardverzakking door gekregen heb zeg maar.

Laatste zin van je OP niet gelezen, laat maar :'(

[ Voor 20% gewijzigd door garriej op 27-08-2014 10:37 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-02 23:08
Ik zou nieuwe stekkerdozen kopen. Fatsoenlijke.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:10
chaoscontrol schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:42:
Haha precies, eentje die ook genoeg Ampere kan leveren zonder dat kabels alleen al warm worden doordat je >>10 apparaten eraan hangt. Mja met alleen een lamp zoals Bounzz eerder zei zou dat niet mogen, tenzij het een bouwlamp is van 1000W. 8)7

Ik heb al wel eens gehoord dat het doorkoppelen van stekkerdozen kan leiden tot het wegsnoepen van sap dat door de eerste doos loopt. De pc zou je dan minimaal op het eerste contact moeten doen, aan het begin van de serie. Misschien dat de oude pc minder vermogen had als opstartpiek of dat de PSU er niet zo nauwkeurig aan was (minder beveiligingen) dat het prima ging, wie zal het zeggen...

Ik zou iig eens beginnen om direct aan te sluiten op de wandcontactdoos. Ik zou zeggen sluit de pc aan op WCD1 en de monitor op WCD2. Direct aansluiten om dingen uit te sluiten, bijvoorbeeld de maffe twijfelachtige stekkerdozen.
De rest van de bulkapparatuur dan maar even niet, ter test heeft Bounzz dat toch waarschijnlijk niet nodig. Mocht dit niet helpen heb je in elk geval bepaald dat het misschien toch niet aan de stekkerdozen ligt en kan je weer andere dingen proberen. Stapje voor stapje...

[ Voor 22% gewijzigd door Aardwolf op 27-08-2014 13:03 ]

• Renbro
chaoscontrol schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:42:
Ik heb er nou al 3 gebruikt. Waarvan er 1 van een fatsoenlijke is. Alle 3 doen het trouwens prima, behalve dan met deze pc.
marcel87 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:51:
[...]

Ik zou iig eens beginnen om direct aan te sluiten op de wandcontactdoos. Ik zou zeggen sluit de pc aan op WCD1 en de monitor op WCD2. Direct aansluiten om dingen uit te sluiten, bijvoorbeeld de maffe twijfelachtige stekkerdozen.
De rest van de bulkapparatuur dan maar even niet, ter test heeft Bounzz dat toch waarschijnlijk niet nodig. Mocht dit niet helpen heb je in elk geval bepaald dat het misschien toch niet aan de stekkerdozen ligt en kan je weer andere dingen proberen. Stapje voor stapje...
Dit heb ik uitvoerig gedaan. Verschillende combinaties en met minimale bezetting (beginnend bij alleen de pc). Er is geen pijl op te trekken. Het ligt niet aan een specifiek stuk randapparatuur.

Dit zijn de enige conclusies die ik kan trekken:
- Alleen deze pc heb ik ooit problemen mee gehad hier.
- Bij het bezetten van veel stopcontacten (ookal staat de meeste apparatuur niet aan) hierboven wilt hij meestal niet booten.
- De manier om hem gegarandeerd wel te laten booten is weinig bezetten stopcontacten. Maakt niet uit of ik een ander stekkerblok dan uitzet of apparatuur loshaal.
- Het is alleen hierboven op zolder. Ik ben nog heel het huis doorgegaan met de PC en krijg het probleem nergens nagebootst.

Ik heb nog wel een probleem ontdekt met de PC. Dat is heel af en toe een hoge ping als ik de onboard wifi gebruik. Ik heb de traffic monitor van de router in de gaten zitten houden of er op 1 of andere manier niet ergers hard gedownload wordt, maar dat was niet het geval. Hetzelfde probleem heb ik niet meegemaakt toen ik een usb wifi gebruikte.

Ik zit er toch aan te denken om terug te gaan naar de winkel met het moederbord en een vervangend bord te vragen. Wel lastig aangezien het probleem zo moeilijk na te bootsen is.

• Renbro
bump

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:18
Ben je het hele huis doorgegaan met dezelfde setup aan stekkerdozen en andere apparatuur? Lijkt me nuttig om dat ook mee te nemen zodat alles identiek is, behalve de locatie in je huis.
Pagina: 1