Google Chrome v37 blurry

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiM0
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Dag allemaal

Sinds de update van Chrome naar versie 37 heb ik een probleem. Normaal zou alle tekst beter weergegeven moeten worden, echter is dit bij mij totaal niet het geval. Ik heb het gevoel dat er nu een 'waas' over chrome hangt waardoor alles blurry wordt.

Ik dacht eerst dat het aan directwrite lag, heb dat dus eens uitgeschakeld. Helaas levert dat een nóg slechter resultaat op. Na wat opzoekwerk bleek het ook te kunnen liggen aan de DPI scaling van windows 8. Helaas werken de fixes die ik vind ook niet bij mij. Heb chrome ook al geherinstalleerd, de 64-bit versie geprobeerd, ... Het lijkt onmogelijk om chrome weer 'normaal' te krijgen.

Ik heb hieronder nog een printscreen. Bovenaan is de nieuwste versie van firefox, onderaan is chrome v37.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

http://i59.tinypic.com/2aihgcp.png

Alvast bedankt

EDIT: puntje om toe te voegen: alles lijkt ook heel erg ingezoomd in chrome ookal staat de zoom gewoon op 100%. Misschien toch iets met de DPI scaling dan? (staat op 125% in windows)

[ Voor 10% gewijzigd door SiM0 op 26-08-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:35
Ik heb sinds vanavond hetzelfde probleem. Alle oplossingen die ik op Google kan vinden (register keys, dpi settings) werken niet. Komt inderdaad door de DPI scaling van Windows 8, maar als je dit uitschakelt voor Chrome, verandert er niets. Ben zeer benieuwd of iemand toch een oplossing heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door imeR op 26-08-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
Zit met exact hetzelfde probleem...na het lezen van het artikel "Nieuwe Windows-versie Chrome moet tekst beter weergeven" op de frontpage dacht ik even Chrome te updaten....en nu dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanfoglio_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-07-2023
Er zijn blijkbaar behoorlijk veel mensen die dit probleem ervaren, inclusief mezelf.
Bij mij lijkt de oplossing met de startupparameters echter wel te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ioqgy0.png

Het kleine kader is met de DirectWrite Engine UIT en ziet er IMHO veel beter uit. Je kunt hem uitschakelen in chrome://flags :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:35
Tanfoglio_ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:10:
Er zijn blijkbaar behoorlijk veel mensen die dit probleem ervaren, inclusief mezelf.
Werkt, held! Hopen dat het nu zo blijft.

En eigenlijk blijkt Opera een prima alternatief te zijn voor Chrome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiM0
Voor mij geeft het nog geen ideale oplossing. Chrome is nog steeds blurry en de proporties kloppen precies niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

SiM0 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:09:

EDIT: puntje om toe te voegen: alles lijkt ook heel erg ingezoomd in chrome ookal staat de zoom gewoon op 100%. Misschien toch iets met de DPI scaling dan? (staat op 125% in windows)
Zet DPI scaling even op 100%, vraag me niet waarom maar in Win8 staat deze in veel gevallen standaard op 125% waardoor sommige dingen er nogal verneukt uit zien 8)7 . Dit natuurlijk buiten jouw probleem om ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik heb ook alle problemen hier vermeld, ik dacht eerst dat het aan mijn computer lag en dat ik de enige was. Ik ben wel blij dat er nog mensen zijn met dit probleem, hopelijk gaat Google er iets aan doen

Maar hebben jullie dit probleem ook dat de theme achtergrond bij nieuwe tab, heel klein is en met grote witte randen?

Zie maar https://imageshack.com/i/eycEJM30j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiM0
D4NG3R schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:18:
[...]

Zet DPI scaling even op 100%, vraag me niet waarom maar in Win8 staat deze in veel gevallen standaard op 125% waardoor sommige dingen er nogal verneukt uit zien 8)7 . Dit natuurlijk buiten jouw probleem om ;) .
Ik vind alles veel te klein als ik m'n dpi scaling op 100% zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
Dit lijkt inderdaad te werken!
Tanfoglio_ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:10:

• SiM0
Weet iemand misschien nog een oplossing? Die oplossing die hierboven genoemd is, is niet wat ik wil. Geeft nog steeds een ander resultaat zoals het ervoor was.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou ook nog kunnen proberen om cleartype text in windows te tunen. Kan in win8 via het control panel -> display en dan 'adjust cleartype text'.

Heeft bij mij iets geholpen, maar de indruk van wazig blijft wel aanwezig...

Het hacken van die opstartparameters e.d. in Chrome vind ik altijd een beetje tricky. Kennelijk is er nu voor gekozen om tekst e.d. op de nieuwe manier te renderen en dan kun je dat het beste maar accepteren. Als je dat nu handmatig weer uit gaat zetten bestaat de kans dat je later tegen vreemde/onverklaarbare problemen aanloopt, omdat men er vanuit gaat dat iedereen die nieuwe rendermethode gebruikt.

[ Voor 47% gewijzigd door Palomar op 28-08-2014 11:49 ]

• SiM0
Heb cleartype al opnieuw gekalibreerd. Haalt niets uit. Zal denk ik gewoon wachten worden op google tot er een fix komt. Dit is gewoon een probleem met DPI scaling en een slechte implementatie van directwrite denk ik. Meen mij te herinneren dat firefox ook een tijd met deze problemen heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Zie mijn post hier. Dan ziet bij mij alles er weer net zo scherp uit als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Wel bij mij niet. Ik heb nog altijd blurry letters af en toe.
En de achtergrond als ik naar new tab ga is nog altijd te klein
zo dus
https://chromium.googleco...%3A1409376373125&inline=1

en alles is gewoon teveel ingezoomd.

[ Voor 6% gewijzigd door Cowboy_Henk op 30-08-2014 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 19:05
Sluit alle chrome vensters af, snelkoppeling aanpassen en /high-dpi-support=1 /force-device-scale-factor=1 achter zetten. Chrome opnieuw opstarten, klaar!

[Systeem]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Mocht je na de schakeloptie wijziging nog steeds last van blur hebben net als mij, schakel dan in de geavanceerde instellingen van chrome hardware acceleratie uit, en start chrome opnieuw.
Als het goed is moet je net als ik weer haarscherpe letters hebben :)
Je cpu load wordt dan wel hoger, maar het scheelt je een berg hoofdpijn na een paar uur naar waterige letters kijken :D

[ Voor 19% gewijzigd door Banshee op 04-09-2014 09:00 ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Banshee schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:50:
Mocht je na de schakeloptie wijziging nog steeds last van blur hebben net als mij, schakel dan in de geavanceerde instellingen van chrome hardware acceleratie uit, en start chrome opnieuw.
Als het goed is moet je net als ik weer haarscherpe letters hebben :)
Je cpu load wordt dan wel hoger, maar het scheelt je een berg hoofdpijn na een paar uur naar waterige letters kijken :D
held _/-\o_ dat heeft het voor mij voor een groot deel opgelost. Begon al aan mn ogen te twijfelen of ik scheel werd. Kut chrome dat ineens die zooi opdringt.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDrako op 04-09-2014 13:52 ]

Pagina: 1