Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hahaha2223
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-06 14:13
beste tweakers,
ik heb sinds kort een x3 n300 router op mn kamer om goed wifi bereik te hebben.
maar nu valt me op dat de doorvoersnelheid maar 72mbps (volgens windows), ook haal ik op speedtest maar 55 ipv 90 wat ziggo me geeft, en ook werkt via kabel.
dr is niet te veel interferentie en de router staat op maximaal 3 meter afstand.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met de beste instellingen/ wat ik nog kan verbeteren aan mijn setup.

ik gebruik als laptop een msi ge70 2pe 041nl

mvg,
bart batenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tikje laag maar het is geen dual band router. Voor betere snelheden, zeker op die afstand wil je een 5Ghz router hebben, je laptop ondersteund zo te zien ook AC.
Afgezien daarvan zou je in theorie iets meer moeten halen maar ik zou niet teveel verwachten van die Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Op 3 meter afstand is dat te weinig .. je mag daarbij al blij zijn dat je 55 haalt.

Maar hoe weet jij dat er weining inteferentie is? Heb je een spectrum analyser ?
Of neem je dat aan omdat je weinig wifi netwerken ziet? dan vergeet je wss alle babyfoons dect telefooons 2.4 ghz randappaatuur, camera's etc .

Wat is je singaal niveau ?

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 26-08-2014 21:17 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:40
De WiFi-adapter in je laptop heeft waarschijnlijk maar 1 antenne, dus dan haal je niet meer dan een data rate van 72 Mbps.

Om de theoretische data rate op te schroeven naar 144 Mbps kun je:
- Een adapter met 2 antennes gebruiken
- Een 40 MHz kanaal gebruiken ipv. 20 MHz (maar dat is niet zo aardig ten opzichte van je buren in veel gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 22:36
Thralas schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:27:
De WiFi-adapter in je laptop heeft waarschijnlijk maar 1 antenne, dus dan haal je niet meer dan een data rate van 72 Mbps.
90% van de laptops tegenwoordig hebben 2 of meer antennes.
Afgezien daarvan zou je in theorie iets meer moeten halen maar ik zou niet teveel verwachten van die Sitecom.
Ik zou inderdaad ook niet veel verwachten van een Sitecom (die flikker ik standaard de container in).

[ Voor 14% gewijzigd door SilentDecode op 26-08-2014 23:33 ]

Plezant. Krokant. Galant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tompecht schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:27:
[...]

90% van de laptops tegenwoordig hebben 2 of meer antennes.
Dat wil niet zeggen dat TS niet in de 10% zit... TS, geef eens volledige specs.
[...]

Ik zou inderdaad ook niet veel verwachten van een Sitecom (die flikker ik standaard de container in).
Hangt helemaal af van welke het exact is. Ook hier: TS, geef eens modelnr van dat ding (niet hun marketingblaat "x3 300" onzin). Begint ws met WL...

IMHO is het feit dat het een stenen-tijdperk single-band AP is veel kwalijker dan exacte merk. Anno 2014 wil je echt dualband met DFS support (en als het even kan band steering).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1