Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

The impossible

Pagina: 1
Acties:

• Elemental Woods
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05-2018
Beste Tweakers,

Ik heb besloten om een laptop mee naar school te nemen die niet al te groot is. Ik heb zelf gezocht maar ik weet niet zeker of dit de beste keuze voor mij is. Dit zijn de eisen waaraan de laptop moet voldoen:

Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop wil ik elke werkdag meenemen en mag niet een groter scherm hebben dan 15,6 inch (Mijn rugzak is niet groter). Ik gebuik hem voor internet,Word, Powerpoint en games.
Dit zijn games als Minecraft, LoL, Tomb Raider, Goat Simulator etc. allemaal gespeeld op de laagste graphics. Dit gebruik ik niet als ik thuis ben aangezien ik een Gaming-PC heb. Wel moet hier genoeg RAM in zitten, een aardige videokaart en snelle CPU.
Deze laptop zal maximaal rond de 6 uur gebruikt worden voordat hij opgeladen kan worden (In dat geval zal er alleen Word en internet gebruikt worden.)
Een SSD kan handig zijn, maar is niet een must.
Een zo klein mogelijk scherm is gewenst, maar ook niet een van de hoogste eisen (alleen niet groter dan 15,6 inch)

Zelf heb ik naar deze laptop gekeken, alleen vind ik hem zelf iets aan de dure kant:

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 15-p088nd€ 699,-€ 699,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,-

Heeft er iemand misschien tips of een betere/goedkopere laptop?
Alvast bedankt ;)

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 22:56
pricewatch: Acer Aspire E5 572G-59XT

Dit is volgens mij een heel redelijke laptop. De proc. en graka zijn een zeer goede combinatie voor het geld (voor zover ik weet is er maar 1 versie van de GT840M, let hier op bij andere (mobiele) videokaarten!). Helaas valt de resolutie wel tegen. ;)

EDIT: de webshops spreken over twee types processoren, de i5-4210U en i5-4210M, welke daadwerkelijk in de laptop zit is mij nog niet duidelijk. :/

[ Voor 34% gewijzigd door Denniszx op 26-08-2014 20:52 ]

• Elemental Woods
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05-2018
thx die had ik ook al gezien, ik denk alleen dat de RAM wat aan de lage kant zit :S. Die kan ik later natuurlijk ook wel uitbreiden.

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 22:56
pricewatch: Asus X750LN-TY110H

Dit is denk ik de beste keus naast de Acer. Deze heeft iets meer RAM, een groter scherm (je zegt zelf maximaal 15.6 inch) met wat hogere PPI (100 vs 106).

De Acer lijkt mij dus een prima keus. Prik er wat extra geheugen bij (+- 40 euro) en je hebt een laptop met een goede prijs/prestatieverhouding. En zoals ik al eerder zei, een laptop met een GPU waarvan maar 1 versie bekend is. Lenovo haar Thinkpad E531 bijvoorbeeld heeft een GT740M. Van deze kaart zijn 2 varianten op de markt. De GK107 en GK208. De GK208 die Lenovo gebruikt presteert vele(!) malen slechter dan de GK107 (de ''daadwerkelijke'' GT740M) waardoor deze zogenaamde GT740M tussen een GT630M/GT635M geschaalt wordt. Toch noemt men deze kaart gewoon een GT740M. Door deze sluwe actie van NVIDIA vallen al heel veel laptops af.

[ Voor 38% gewijzigd door Denniszx op 27-08-2014 13:12 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je budget is maar onder de 700 euro wordt het lastig aan al je eisen te voldoen. Een erg goede optie voor jou kan zijn om een Lenovo E540 samen te stellen. Onder de 700 euro kan je kiezen voor een i3M CPU, FHD scherm, GT740M GPU, grotere batterij, en dan kan je alles wat je aangeeft ermee te doen in de OP. Hij is alleen niet superlicht. Als je budget wat hoger is kan je nog overwegen voor een i5 CPU te kiezen en/of 8GB RAM, maar in principe is i3 en 4GB RAM voldoende voor jouw gebruik

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Pagina: 1