Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies gevraagd: BBG nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-10 09:02
Ik zoek een?
Nieuwe 42 tot 46" TV

Wat is je budget?
+/- 750,- euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor...
Voornamelijk films, series en console gaming

Wat heb je zelf al gevonden?Sinds afgelopen maand ben ik opzoek naar een nieuwe TV. Meerdere got-topics gevolgd om te kijken waar de voorkeur van gebruikers ligt en waar vooral wel en niet op te moeten letter bij het aanschaffen. Helaas kan ik nog niet echt goed een balans opmaken. Ook (onder)zoek ik graag mijn nieuwe aankopen zorgvuldig uit, waardoor ik dit topic ben gestart.

Specificaties die ik voornamelijk belangrijk vind zijn:
  • Goede / uitstekende zwartwaardes
  • Goede / uitstekende contrastverhouding
  • Goede refresh rate
  • Dun en strak design (zwart of brushed aluminum)
  • Goed werkende SmartTV functionaliteit (erg gecharmeerd van LG's WebOS)
  • Geen Samsung toestel (slechte ervaring met Samsung op meerdere fronten)
Graag lees ik jullie ervaringen, tips en feedback.

Fijne avond

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
als je een goedwerkende smarttv functionaliteit wilt hebben is imho WebOS op dit moment het beste wat je kunt vinden.
maar, je wilt goede tot uitstekende zwartwaardes, die ga je niet vinden in het LCD gebeuren. ik ben van mening dat de IPS panelen van LG goed zijn qua zwartwaardes, maar nog steeds geen plasma zwart.
de Panasonic is een prachtige tv, maar met een bagger smarttv functionaliteit.
tevens hebben beide tv's die je aanhaalt niet een hele fantastische zwartwaarde.
let er wel op, als je een LG aanschaft, dat je goed nagaat of je een goed paneel hebt. er zijn wat panelen gemonteerd met nogal wat backlightbleeding. dit is makkelijk na te gaan mocht je een LG aanschaffen. heb je een goed paneel, dan ook een fantastische TV :D

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De Sony wordt alom gewaardeerd om z'n zwartwaarden met ~ 0.04 cd/m2 (en [daarmee] contrastwaarden; zeker voor een tv in deze prijsklasse zonder luxe direct led en local dimming) en IPS panelen allesbehalve (0.1/~0.15) :?
Panasonic AS650 heeft ook een IPS scherm en zal vast een stuk meer (input) lag hebben dan de Sony .
"Ik zoek een 42 tot 46 inch. Wat heb je gevonden: een 50 en 47 inch :D "
Had nog gelezen dat Panasonic ondertussen al een stuk betere smart tv functionaliteit heeft dan een paar jaar geleden maar of het al kan tippen aan Samsung en LG? Vraag is misschien wel eerder wat je onder goed werkende smart tv verstaat ...

[Zie voor Samsung en LG plasma's waarden van 0.02 (zonder Black Optimizer aan; 0.0061 met) en 0.03 resp. Panasonic plasma's stukken beter, dat wel ...]

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 31-08-2014 22:33 ]

• Wimbjorno
Goed opgemerkt apis29 :D... groter mag altijd, dus 'tot' klopt in dit geval niet. Heb inmiddels even verder gezocht en kwam het volgende scherm tegen pricewatch: LG 60PB560V Zwart

Ik heb even kort research gedaan over SmartTV functionaliteit, maar ben tot de conclusie gekomen dat misschien xbmc in combinatie met een Rasp een beter alternatief is voor mij. Op die manier zit ik niet aan de verplichting dat ik SmartTv nodig heb.

Wederom is mijn kennis van TV's helaas niet voldoende. Hoor graag meningen van gebruikers over wat er wel en niet goed is aan deze keuze.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 07:35

SeatRider

Hips don't lie

Wimbjorno schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:30:
Goed opgemerkt apis29 :D... groter mag altijd, dus 'tot' klopt in dit geval niet. Heb inmiddels even verder gezocht en kwam het volgende scherm tegen pricewatch: LG 60PB560V Zwart
Supervet ding op het eerste gezicht, 60" full hd plasma voor onder de 700 euro. Maar, idd geen SMART-tv, geen 3d, en best wel lomp ook (6 cm diep)...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Wimbjorno
SeatRider schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:41:
[...]

Supervet ding op het eerste gezicht, 60" full hd plasma voor onder de 700 euro. Maar, idd geen SMART-tv, geen 3d, en best wel lomp ook (6 cm diep)...
Zo dacht ik dus ook. SMART-tv is makkelijk vervangbaar door xbmc. Moet alleen even onderzoeken of Netflix ook te krijgen is voor xbmc (99% kans dat het wel zo is). Daarmee is probleem 1 opgelost, maar zoals je zegt is hij redelijk lomp. De voet er onderweg en aan de muur hangen zal al wat weghalen, maar blijft toch een dikke rand.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 07:35

SeatRider

Hips don't lie

Vind je het gemis aan 3D geen probleem?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Wimbjorno
SeatRider schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:46:
Vind je het gemis aan 3D geen probleem?
Totaal niet, heb liever niet dan wel. Vind persoonlijk 3D een beetje een gimmick en krijg er soms zelfs nog wel hoofdpijn van ook.

Heb even een simpele filter opdracht gedaan.
42" - pricewatch: Panasonic Viera TX-L42ET60 Zilver
47" - pricewatch: Panasonic Viera TX-L47ET60 Zilver
Enorm klein prijsverschil voor 5" meer... vreemd.

Zoekopdracht: http://tweakers.net/categ...uSfzksF7RbvPX70O5mMiLftg8

• apis29
  • Niet online
pricewatch: Sony KDL-50W705B Zwart

of de opvolger van de ET60: pricewatch: Panasonic TX-48AS640E Zilver
Met enige regelmaat voor 200 euro minder op ibood ...

[ Voor 48% gewijzigd door apis29 op 03-09-2014 14:21 ]

• Wimbjorno
Thanks, moet iBood toch maar wat meer in de gaten houden. pricewatch: Sony KDL-50W705B Zwart merk ik op dat hij maar 50Hz is... zit toch liever op 100.

• apis29
  • Niet online
Die info klopt niet van die 50Hz; 50" model is 100Hz, 42" is wel een 50Hz. Werd toevallig gisteren nog gevraagd in het Sony topic en toen opgezocht.
Te zien aan de motionflow rating van 200 op het 42 inch model en 400 op die van 50 inch ...

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 03-09-2014 17:59 ]

• Wimbjorno
Heb even wat meer reviews opgezocht over de Panasonic pricewatch: Panasonic TX-48AS640E Zilver en deze spreekt me toch wel erg aan. Zei je nou dat deze regelmatig op iBood voorbij kwam? of bedoelde je de Sony.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Wimbjorno schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:35:
[...]

Zo dacht ik dus ook. SMART-tv is makkelijk vervangbaar door xbmc. Moet alleen even onderzoeken of Netflix ook te krijgen is voor xbmc (99% kans dat het wel zo is). Daarmee is probleem 1 opgelost, maar zoals je zegt is hij redelijk lomp. De voet er onderweg en aan de muur hangen zal al wat weghalen, maar blijft toch een dikke rand.
Ik heb een aantal jaren geleden de 50pv350 gekocht met toen het razorframe design. Ik ben van mening dat de randen best wel meevallen.

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 12:30

Investig8or

What goes up, could come down

Wimbjorno schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:23:
Heb even wat meer reviews opgezocht over de Panasonic pricewatch: Panasonic TX-48AS640E Zilver en deze spreekt me toch wel erg aan. Zei je nou dat deze regelmatig op iBood voorbij kwam? of bedoelde je de Sony.
De Panasonic was afgelopen maandag (dacht ik) in de aanbieding bij iBood, €569 exclusief verzendkosten. Ik zat een beetje in hetzelfde schuitje als jij, met de 50w805/815/828/705 in het hoofd, maar voor dit prijsverschil heb ik de Panasonic genomen. Ik vond de alu bezel van de Sony's wel erg netjes, het plastic van de Pana is wat minder. Ik kan je helaas niets melden over iBood of de TV, want hij wordt volgende week verzonden dus het is nog even afwachten. Maar ik zou het wel in de gaten houden, want er komen regelmatig goede aanbiedingen voorbij, hoop alleen dat de afhandeling ook naar verwachting gaat gebeuren. In het Panasonic topic kun je wat meer info/reviews vinden van de 48as640.

Idiocracy: it is real!

• apis29
  • Niet online
Wimbjorno schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:23:
Panasonic inderdaad. Zoals hierboven was ie afgelopen maandag weer voorbij gekomen en dat is dan al de derde keer geweest. Nu let ik zelf ook eigenlijk nooit/nauwlijks op ibood maar viel me alleen op omdat ie zo'n beetje een maand geleden ook voor ongeveer die prijs voorbij was gekomen en netjes twee weken later afgeleverd bij degenen die hem besteld hadden. Echt een geweldige prijs moet ik zeggen en hopelijk volgend jaar weer met de opvolger :D .
Pagina: 1