Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Ik heb vandaag een desktop voor iemand in elkaar gezet en ik heb hierbij een pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart gekocht. Deze werd namelijk best wel vaak aangraden op het forum: AMVA paneel, goede reactie tijd, goede contrast. Ik heb hem zelf even uitgetest tijdens het gamen en tijdens 'normaal' gebruik. Kortgezegd vind ik het echt een topscherm en nu wil ik er zelf ook een aanschaffen. :) Omdat ik nogal fan ben van veel ruimte twijfel ik erover om de 27" inch variant te nemen: de pricewatch: Iiyama X2783HSU-B1 Zwart. Deze is wederom lekker geprijsd.

Ik vraag me echter af: is 27" niet te groot voor een 1080p monitor? Snel googlen levert nogal een tweedeling in meningen op: sommige mensen kunnen de pixels tellen en vinden het verschrikkelijk en sommigen zijn tevreden. Nu vraag ik me af wat de Tweakers hier ervan vinden. :)

-Edit- Wat ik met de monitor doe: 1080p gaming, 1080p films, 720p tv series. Verder de standaard dingen waarbij ik veel ruimte fijn vind.

[ Voor 6% gewijzigd door JoepD op 26-08-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Ikzelf heb een Iiyama ProLite E2773HDS-B1 scherm, ik kwam van een 21,5" Samsung met S-PVA paneel.
Het grote voordeel is het schermoppervlak, lekker groot. Het nadeel grootste nadeel van mijn huidige scherm zijn de beroerde kijkhoeken/kleuren. Dit valt mij waarschijnlijk op omdat ik daarvoor geen TN paneel, en dus betere kwaliteit.

Maar de pixelgrootte irriteert mij totaal niet, full HD kan dus wel op een 27". Neemt niet weg dat een hogere resolutie geen kwaad kan, want afhankelijk van waar je op dit moment naar kijkt zul je je eraan irriteren of op z'n minst opvallen. Want laten we wel wezen, echt verfijnd is het niet full HD op een 27" scherm. Maar het beste kun je dat toch echt in de winkel bekijken, dan kun je gelijk vergelijken ook.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Bedankt voor de reactie. Ik heb momenteel een 22" TN scherm, en ik ervaar echt verbetering nu ik naar het AMVA scherm kijk. Kijkhoeken zit ik niet zo mee, al zit het daar bij de Iiyama AMVA wel goed mee. Ook de kleuren/contrast vind ik echt heel goed te noemen op deze paneeltjes.

Ik denk dat ik het inderdaad maar eens zelf bij een winkel moet gaan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Welke is het geworden @JoepD ?(Nieuwschierig)

Ik zelf ben bezig met een monitor te kopen voor mijn oudere vader. Mijn budget is het liefste rond de 225 met max 300. Het blijft dan dus full hd aangezien ik bij een NL shop wil kopen)
Deze hang ik aan zijn laptop zodat hij een groter scherm heeft, zo achter zijn bureau. Het leek mij mooi om een groot 27 inch scherm te kopen. Het is voor algemeen gebruik (geen gamen).

De 27 inch vraag en full hd / pixels tellen zie ik op verschillende forums.

Is er bij tweakers ooit een poll gehouden (?).

Heb dus een soort de zelfde vraag als de topic starter en volg dit draadje.

[ Voor 4% gewijzigd door flo-78 op 24-12-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-08 22:53
Hoe goed zijn de ogen van je vader? Want als hij een groter scherm wilt omdat hij het laptop scherm minder goed kan lezen, dan zal het pixels tellen ook wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Goeie vraag, die zijn wel wat minder aan het worden al heeft hij geen bril. Ouwe vent he, wil nie toegeven dat ze minder goed gaan werken.

thx voor je reactie

[ Voor 36% gewijzigd door flo-78 op 24-12-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@flo-78: Ik raad je aan om de topicstarter even een privé bericht te sturen. Dit topic dateert van 26 augsutus; zo'n 4 maanden geleden dus ;)
Pagina: 1