cpu of videokaart wisselen wegens niet compatible met elkaar

Pagina: 1
Acties:

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:58
Ik zoek een?
een nieuwe cpu FM2+ of een nieuwe videokaart pcie 2.0
de fm2 cpu is niet compatible met een pcie 3.0 video kaart

Expansion / Connectivity
Slots - 1 x PCI Express 3.0 x16 Slot (PCIE1 @ x16 mode)
- 1 x PCI Express 2.0 x16 Slot (PCIE3 @ x4 mode)
- 1 x PCI Express 2.0 x1 Slot
- 1 x PCI Slot
- Supports AMD Quad CrossFireX™, CrossFireX™ and Dual Graphics

*PCIE 3.0 is only supported with FM2+ CPU. With FM2 CPU, it only supports PCIE 2.0.

Wat is je budget?
niets ik verkoop de vrij komende onderdeel hopelijk voor quite

huidige config
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 67,95€ 67,95
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 47,05€ 47,05
1Club3D Radeon R9 270 '14 Series€ 140,51€ 140,51
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Kingston ValueRAM KVR13R9S4K4/16I€ 0,-€ 0,-
1XFX 550W Pro€ 59,-€ 59,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 61,90€ 61,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 394,36

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
er zijn 2 senarioos mogelijk.

1. cpu blijft zoals hij is (fm2 athlon 760) en de videokaart wijzig ik naar een pcie 2.0
2. de videokaart blijft zoals het is en de cpu verander ik naar een fm2+

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ik wil de pc gewoon lange tijd gebruiken.
er wordt niet super zwaar gegamed maar wat er nu is moet hij wel trekken.

ik neig ernaar om de videokaart te ruilen simpel omdat hij op de 2e hands markt (ongebruikt) beter te verkopen is. is mijn redenatie wat waard wat is jullie advies?

[ Voor 5% gewijzigd door Langerakpc op 26-08-2014 19:02 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, waarom zou de videokaart niet werken met die CPU?

People as things, that’s where it starts.

• Langerakpc
heb de eerste post geupdated met meer info.
het beeld blijft ook zwart en toen zag ik die tekst (zie bij vraag 1)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:22
Dit is normaalgesproken gewoon backward compatible, een PCIe 3 kaart werkt prima in een PCIe 2.1 of PCIe 2.0 slot. Club3D zelf zegt over jouw kaart dat bij moet werken in een PCIe 1.1 slot: klik.
System Requirements

PCI Express® 1.1 based PC or higher with one dual width X16 lane graphics slot available on the motherboard is required. We recommend a PCI Express® 3.0 based PC for this graphic card.
Het lijkt me dat jouw probleem ergens anders door veroorzaakt wordt, neem daarvoor de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Als je al onderdelen zou vervangen, waarom moet je het dan tweedehands aanbieden? Ik begrijp dat het spul allemaal nieuw is, dan stuur je het toch terug? Bovendien verwachten we dan hier wat eigen inzet zodat we je goed kunnen adviseren, zoals welke PCIe 2.0 videokaarten of FM2+ CPU's overweeg je nu? Maar volgens mij zit je met deze zoektocht niet op het goede pad...

[ Voor 96% gewijzigd door Xander op 26-08-2014 19:19 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-02 17:32
Het is niet omdat je cpu alleen PCIe 2.0 ondersteunt, dat je geen PCIe 3.0 videokaarten kunt gebruiken. Je hoeft helemaal geen nieuwe cpu of gpu te kopen, dit hoort normaal gezien samen te werken. Zoniet, dan is de videokaart misschien defect en kun je die beter terugsturen naar de fabrikant, een defecte videokaart proberen tweedehands verkopen is ook niet netjes.

Probeer dus eerst even het probleem op te lossen. Steekt de de voedingsstekker van de videokaart in? Heb je het scherm aangesloten op de videokaart en niet op het moederbord? Heb je al een latje geheugen verwijderd en de pc proberen starten met 1 latje?

• Langerakpc
ik heb nu tot de basis gestript zonder resultaat.
Na jullie tips zal ik het moederbord en de videokaart terug sturen.
kan ook moederbord zijn natuurlijk.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-02 17:32
Nog een paar laatste mogelijkheden, maakt je moederbord aan de achterkant ergens contact met de kast? Kortsluiting kan dit ook veroorzaken. Of zit er misschien ergens een draadje gekneld? Ik zou voordat je terugstuurt toch ook eens het moederbord er eens uit halen, alle spacers controleren en dan weer terug plaatsen. De processor uit de socket halen en alle pins eens nakijken zou ook geen kwaad kunnen, AMD zet de pins nog op de processor zelf, controleer eens of er geen verbogen zijn.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat is nu precies het probleem? Dat lees ik eigenlijk nergens.

Feit is dat dit prima samen zou moeten werken. Zeker een PCI-e 2.0 16x slot ga je nauwelijks tot niks van merken. De reden is dat grafische kaarten van nu de volledige beschikbare ruimte van de 3.0 standaard nog helemaal niet nodig hebben, zelfs al zou je een R9 290x erin zetten.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1