Toon posts:

Coppermine temp.(Golden Orb)

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb dus een coppermine 550@733mhz.
Loopt als een tiet alleen wordt ie vandaag zo heet normaal zonder zware balsting rond de 38graden en met zware belasting 48graden, nu zit ie met zware belasting over de 50graden.
Ik weet dat het warm is en op mijn kamer is het ook zeker 24graden, maar hoe ken dat nou, ik heb trouwens een golden orb erop en heb fans verspreid in mijn kast, Intake en outake.
Hellluuup

hoi

Verwijderd

Ruim 2C meer dus ? Das niet zo bijzonder . Toch vind ik dat ie erg warm wordt voor een Orb . Mijn P650@845 wordt nu op 1.8V met Orb ongeveer 38/40C onder volle belasting .

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat bedoel ik nou dat vondt ik dus ook.
Wat ik alleen vreemd vondt was dat de temp zo wisselend is hij gaat echt van hoog naar laag.
Ik meet wel meet die Onboard metertje van Asus Probe ik weet niet of dat wat uitmaakt maar goede.
Ik dacht zeld ook dat die golden orb beter moest koelen maar goed.
Iemand nog oplossingen.

Hoi

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Die gasten die spreken over temp van 20 - 30 graden zijn niet de CPU temperatuur aan het meten maar veelal die van de koellichaam. De mijne (interne meter via. BIOS uitgelezen) wordt tussen de 50 en 60 graden en dat is ie eigenlijk altijd omdat mijn CPU mooit stilstaat.. Hij rekent continu, en als ie dat niet doet dan wel weer blokjes grazen.

Eh.. ja.. mijne is een Celly 566@850 ...
en rock solid !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Mijn P3-650@948 staat constant te grazen en wordt toch echt niet warmer dan 42 graden maximaal! Dat is dus met volle belasting!
Ik heb wel 2 fans in mijn kast en een Golden Orb!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan toch niet ik heb genoeg fns en een golden orb.
Maar ik meet wel met een progje die de Core die meet mischien is die nou eenmaal heter ofzo.
Ik weet wel dat mijn comp nog NOOIT is gecrashed dus eigenlijk ben ik toch wel tevreden maarja het lijkt zo hoog he!!

Hoi

• Witlof
Mijn PC is ook nog nooit gecrashed!
Mijn Vcore is maar 1,7V dat is opzich niet echt hoog omdat 1,65V default is bij die P3's geloof ik

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:19
Mijn Celly2 566@850 blijft op 1,8V zo'n 25/26 graden met een Golden Orb... :)
Lekker toch?

• Witlof
Is dat met of zonder koetje?

• Martijn
Zonder... Met volledige belasting wordt ie zo'n 2/3 graden warmer... :)

Verwijderd

En meet jij dan met een sensor of met de interne sensor van de CPU ?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Jongens er is een heel groot verschill tussen heatsink temp en ondie temp. Dus zeg even waar je hem meet!. Ze zeggen hier vaak dat die on die temp sensor niet goed werkt. Maar ik geloof dat dit wel werkt. Dat grote verschill tussen heatsink en on die kan kloppen. Bij mij is het ook 45 a 50 graden volle belasting on die. Op de heatsink is het dan 30 a 35 graden(dan zit de probe tegen de processor aan).

Click hier niet

• Martijn
PeeJee, ik heb net als jij een BE6-2 v. 1.1. Als je in je bios kijkt bij PC-Health, dan zie ik bij CPU Temp bovengenoemde waardes staan... Met die versie 1.1 wordt dat toch automatisch geregeld of niet? Dit is dan toch de interne temperatuur? Zo niet, hoe krijg ik die dan?

Verwijderd

In de Bios kun jij dus niet zien wat de temperatuur is bij volle belasting . Simpelweg omdat als je in de BIOS zit je CPU niet op volle belasting draait . Installeer de Hardware Monitor maar eens van de bijgeleverde CD en kijk dan na 2 uur volle belasting nog maar eens wat de temperatuur is . Bij mij op volle belasting en 1.8V wordt het dan net geen 40C

Verwijderd

Gebruik je wel thermal compound?

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Heb een brandende vraag;
Ik heb ook een Golden Orb op mijn Athlon,
en denk dat ie ook best warm wordt. Mijn
Athlon 600 draait slechts op 650 (1.65V) en
kan de heatsink niet met mijn handen
vastpakken! De tempsensor geeft dan 40C aan,
wat niet te veel is, maar die tempsensor zat
met mijn vorige koeler (standaard heatsink)
tegen de heatsink aan. Met de Golden Orb raakt ie de heatsink niet meer (denk ik)
Hoe kan het dan dat ie zo warm wordt?
Ik gebruik koelpasta, de plastic cover is
van mijn athlon af..
Waar dien ik een therm. probe te plaatsen
om de temperatuur goed te kunnen meten?

Verwijderd

Ruim 2C meer dus ? Das niet zo bijzonder . Toch vind ik dat ie erg warm wordt voor een Orb . Mijn P650@845 wordt nu op 1.8V met Orb ongeveer 38/40C onder volle belasting
Grappig Peejee, Ik heb ook een P650@845 met een Orb op 1,8V en de mijne wordt ook 38/40C onder volle belasting :), krijg jij hem ook niet stabiel op 866 MHZ ? :(

Dennis

Verwijderd

Dennis3 we hebben dezelfde . 866 doet ie af en toe wel , maar idd niet stabiel , zelfs niet op 2V .

• Witlof
Zou dat nou aan de stepping liggen van die CPU's?

Verwijderd

Nee , wij zijn beginnende overklokkers .

Verwijderd

Toevallig ook een Asus P3V4X moedebord Peejee ?, ik kom trouwens wel normaal in Windows op 866 MHZ maar na een paar minuten 3Dmark 2000 klapt ie eruit, ik weet trouwens niet of we beginnende overclockers zijn maar ik denk dat we het maximale uit die cpu gehaald hebben met een heatsink, mischien een peltier er op schroeven >:)

Dennis

Verwijderd

Nee ik doe het met een BE6-2 , nevermind Witlof , die is gewoon als een kind zo blij dat ie op 948 komt terwijl ie een paar weken geleden nog mailde dat de multiplier veranderen niet werkte op z'n celeron . ;) ;)
Ik heb precies hetzelfde met 3dmark en gewone games . Dan zal jij ook wel een CA2 stepping hebben net als mij .

Verwijderd

Ja ook een CA2 stepping, hij is geloof ik van begin dit jaar ik weet die batch nummers niet meer uit men hoofd. Laat nog eens een keer iets weten als je hem stabiel krijgt op 866 of hoger en hoe ?. :)

Dennis

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
PeeJee, ik heb net als jij een BE6-2 v. 1.1. Als je in je bios kijkt bij PC-Health, dan zie ik bij CPU Temp bovengenoemde waardes staan... Met die versie 1.1 wordt dat toch automatisch geregeld of niet? Dit is dan toch de interne temperatuur? Zo niet, hoe krijg ik die dan?

Maar wat meet die PC-Health in je BIOS (ik heb een Abit-BF6=hetzelfde als BE6-II wat dat betreft..) dan precies? De temperatuur on die of van de heatsink ? Bij mij staat die altijd rond de 38 graden. Ik lees hem af via MM.

Verwijderd

Alle temperatuurmetingen komen als het goed is van de on-die sensor en worden via de Winbond harware monitoring chip op je mobo (ter hoogte van
PCI slot 2) doorgegeven naar de verschillende proggie's (Sandra , MBM , Bios , Winbond Hardware Doctor)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Zonder... Met volledige belasting wordt ie zo'n 2/3 graden warmer...
Zeker een stel nulletjes vergeten in te rammen ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Witlof
Sorry PeeJee
Misschien dat er daarom bij Junior achter staat?

Verwijderd

Topicstarter
Als je had gekeken stond er OVER DE 50 GRADEN, dus in dit geval is dat slingerend tussen de 50-59 graden

okidokie

en bedankt
Pagina: 1