Compleet nieuwe pc - of nog enige hulp van upgraden

Pagina: 1
Acties:

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Goedemiddag,

ik ben een actieve gamer maar gek genoeg met 0,0 verstand van computers. De games die ik speel zijn alles behalve zwaar. Ik speel alleen League of Legends en World of Warcraft!
Nu speel ik wel op 2 schermen en is me computer wat verouderd, nu vroeg ik me af of ik gewoon de budget gaming pc zal samenstellen van +- 700 euro, of dat jullie zeggen sommige dingen in je pc hoef je ''nog'' niet te vervangen waardoor het misschien in prijs nog wel meevalt.

Hieronder me huidige specs:

Processor - Intel (r) Core (tm)2 Quad CPu Q8300 @2.50 Ghz 2.50 Ghz
Installed memory (ram) - 4,00 GB
Videokaart -NVIDIA Geforce GTS450

Geen idee of jullie meer info nodig hebben, Hoop dat ik hier wat hulp bij kan krijgen

Mvgr, Robert

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Neem maar gewoon de budget gaming pc.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 16:47
De games die ik speel zijn alles behalve zwaar. Ik speel alleen League of Legends en World of Warcraft!
WoW met de aankomende WoD expansion en dan full HD met ultra settings vraagt anders best wat van je pc. LoL speel ik zelf niet dus geen idee hoe daar de systeemeisen liggen.

Welke resolutie game je op (wat is de max. van je monitor) en met welke settings? En deze wens blijft zo?

Want eigenlijk zie ik niet uit je OP wat er nu eigenlijk mis is? Je pc is verouderd, maar je speelt niet hele zware games (geen Crysis 3, BF4, FC3 oid?). Wat is er dus mis met je huidige pc?

Op zich is die cpu nog niet heel slecht, geheugen kan ook nog wel mee dus alleen die videokaart is niet goed genoeg meer zou ik zeggen. Prop een SSD (Crucial 256GB) in dit systeem met een middelmatige videokaart (AMD 270X) van de laatste generatie en je kunt weer even mee zou ik zeggen op het eerste oog.

Specs

• imbaco
Ja ik ben hier misschien niet heel duidelijk geweest, omdat ik 2 schermen heb en veel afwissel tussen gamen /browsen/2e scherm een stream kijk heb ik gewoon veel last met schakelen. Slome switches zeg maar! ook lange loadingscreens!

Wow settings staan op Good met resolutie van 1920*1080. dit draait op dit moment op zon 60fps op rustige gebieden

• Freaky Maus
Wat ik zou proberen is een SSD erbij te zetten (pricewatch: Crucial MX100 256GB), dat helpt wellicht wel met het swtichen. Je moederbord zal wel geen SATA600 hebben, dus voluit gaat die SSD niet maar het is een hele verbetering ten opzichte van een HDD.

Als dit niks uithaalt zou je er RAM bij kunnen zetten mits je moederbord het toelaat, maar DDR2 wordt steeds lastiger te krijgen omdat DDR4 er ondertussen bijna is. Dus als je daar mee moet gaan beginnen is het denk ik verstandiger om een budget systeem te kopen, dus met een nieuw moederbord en al.
Maar allereerst zou ik een SSD kopen, de kosten vallen mee en je kunt hem altijd in je nieuwe systeem zetten.

Specs

• imbaco
Oke top! dan ga ik die halen bij de mycom! Bedankt voor je hulp

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Eerlijk gezegd weet ik niet of ik dit zou doen. Een SSD versnelt je windows desktop ervaring en WoW zal een flink stuk sneller laden, maar qua gaming performance merk je nauwelijks iets. Daarnaast heb je nu net met WoW een aparte game te pakken. Door het soort game (MMO) en de flink verouderde engine (2004) is deze game behoorlijk gebaseerd op de processor en die van jouw is inmiddels wel gedateerd. Daarnaast is je RAM geheugen gewoon krap tegenwoordig.

Kortom het hangt even van je budget af maar als je die €700 kan missen zou ik het in jouw geval doen.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-08-2014 19:04 ]

youtube.com/@hisrep

• imbaco
ja opzich gaat het gamen gewoon goed, vind alleen soms het switchen tussen me schermen te sloom!
Kan ik niet morgen die ssd erinknallen en dan aankijken hoe het gaat, en die voor me latere updates nog steeds gebruiken?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het switchen tussen je scherm gaat langzaam doordag 4gb ram krap is, zeker als je een game als WoW hebt draaien. Een SSD gaat daar weinig aan veranderen gok ik.

Je kan wel prima nu al een SSD proberen en later in een nieuw systeem proberen, even een frisse windows erop doet natuurlijk ook al weer wat maar verwacht hier geen wonderen van. Desktopwerk wordt er wel veel sneller van dus als je dat graag wil is het misschien een slimme tussenstap.

youtube.com/@hisrep

• Freaky Maus
De reden waaorm ik die SSD eerst zou plaatsen is vanwege:
- Een verse Windows installatie die mogelijk al wat verbetering brengt met betrekking tot snelheid.
- Het gamen an sich gewoon naar tevredenheid loopt en er dus geen gebrek aan kracht is.
- DDR2 geheugen relatief duur is, en ik dan eerder zou kiezen voor een compleet vervang van mobo + cpu + ram.
- Een SSD altijd meegenomen kan worden naar dit nieuwe systeem, mocht het niet het gewenste resultaat leveren.

Wat ik zo even gelezen heb over WoW (en dit geldt volgens mij voor iedere applicatie/game) is dat als het geheugen vol loopt je HDD wordt gebruikt als cache. Nu zou het zo kunnen zijn dat 4GB ram niet meer genoeg is, al heb ik daar mijn twijfels bij met WoW. Ik hoop dus dat een SSD met verse Windows installatie een hoop verbetering zal brengen.
Als je naar het geheugen gaat kijken kost 4GB DDR2 ram al snel €50-€60, dit vind ik in verhouding tot DDR3 vrij duur. Vandaar dat ik eerst zou kiezen voor een SSD van €90-€100 die ook in het nieuwe systeem gebruikt kan worden. Plus ik weet niet of er een 64-bit Windows wordt gebruikt op dit moment?
Al met al vind ik hierom de SSD een betere keus, mocht dit niet het snellere gevoel geven dan zou ik kiezen voor een 'upgradeset' waar je mooi die SSD weer in kunt gebruiken. In mijn ogen dus nooit een slechte keus.

[ Voor 6% gewijzigd door Freaky Maus op 29-08-2014 00:12 ]

Specs

Pagina: 1