Het huis wat ik een tijdje geleden gekocht heb is bijna af. Het grootste deel van mijn geluidsinstallatie heb ik compleet.
Momenteel heb ik een oude stereo versterker met 4 speakers en een sub:
2x JBL s26
2x JBL s36
1x JBL e250P
Aangezien ik ook films wil gaan kijken wil ik over naar een 5.1 opstelling. Hiervoor zal ik dus een center speaker en een receiver moeten aanschaffen.
Als center heb ik de JBL es25C op het oog, maar over de receiver twijfel ik nog.
Aangezien al mijn apparatuur nu van Pioneer is heb ik een grote voorkeur voor een Pioneer receiver.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Receiver
Wat is je budget?
Ergens tussen de 300 en 400 euro. Minder is natuurlijk beter en meer kan maar alleen met een heel goede reden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Tv kijken (Ziggo via interactive CI module in TV)
- Films kijken (vanaf NAS, via htpc met xbmc)
- Muziek luisteren (vanaf NAS, via htpc met xbmc of evt. via reveiver zelf..)
Ik ben geen audiofiel, maar hoor wel verschil tussen "goed" en "slecht" geluidskwaliteit spreekt dus wel een rol, maar het hoeft niet helemaal volmaakt te zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen en ik dacht er uit te zijn met de Pioneer VSX-923, maar toen kwamen de nieuwe modellen en werd het lastig:
VSX-923:
- Oud model
+ veel functies (multi zone, 7.1)
VSX 924:
+ Nieuw model
+ veel functies
+ geluid zo nog beter moeten zijn door "192 kHz/24 bit ESS SABRE Premier Audio D/A-converter"
- Erg duur..
VSX 824:
+ Nieuw model
- Minder opties (geen multi-zone, slechts 5.1.)
+ Schappelijkere prijs
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geprobeerd te achterhalen wat de verschillen tussen de oude en de nieuwe modellen zijn. Naast de "Highlights" (D/A conververt van de 924 bijv.) kan ik hier echter weinig over vinden. De layout van de afstandsbediening zou verbeterd zijn, maar of er verbeteringen in de software e.d. zitten kan ik niet achterhalen.
Daarnaast zit ik nog met de diepte van de VSX-923 en 924. beide zijn 36,25 cm diep.
mijn tv meubel is 37 cm diep. Dat betekent dat er achter de receiver slechts een centimeter over blijft voor kabels enz. Dat lijkt me aan de krappe kant, of valt dat mee?
Eigenlijk komt het er op neer dat de VSX-824 de beste keuze voor me lijkt.
Ik ben alleen bang dat ik achteraf dingen ga missen en spijt krijg.
Hopelijk kunnen jullie me hier helpen met de keuze
Momenteel heb ik een oude stereo versterker met 4 speakers en een sub:
2x JBL s26
2x JBL s36
1x JBL e250P
Aangezien ik ook films wil gaan kijken wil ik over naar een 5.1 opstelling. Hiervoor zal ik dus een center speaker en een receiver moeten aanschaffen.
Als center heb ik de JBL es25C op het oog, maar over de receiver twijfel ik nog.
Aangezien al mijn apparatuur nu van Pioneer is heb ik een grote voorkeur voor een Pioneer receiver.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Receiver
Wat is je budget?
Ergens tussen de 300 en 400 euro. Minder is natuurlijk beter en meer kan maar alleen met een heel goede reden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Tv kijken (Ziggo via interactive CI module in TV)
- Films kijken (vanaf NAS, via htpc met xbmc)
- Muziek luisteren (vanaf NAS, via htpc met xbmc of evt. via reveiver zelf..)
Ik ben geen audiofiel, maar hoor wel verschil tussen "goed" en "slecht" geluidskwaliteit spreekt dus wel een rol, maar het hoeft niet helemaal volmaakt te zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen en ik dacht er uit te zijn met de Pioneer VSX-923, maar toen kwamen de nieuwe modellen en werd het lastig:
VSX-923:
- Oud model
+ veel functies (multi zone, 7.1)
VSX 924:
+ Nieuw model
+ veel functies
+ geluid zo nog beter moeten zijn door "192 kHz/24 bit ESS SABRE Premier Audio D/A-converter"
- Erg duur..
VSX 824:
+ Nieuw model
- Minder opties (geen multi-zone, slechts 5.1.)
+ Schappelijkere prijs
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geprobeerd te achterhalen wat de verschillen tussen de oude en de nieuwe modellen zijn. Naast de "Highlights" (D/A conververt van de 924 bijv.) kan ik hier echter weinig over vinden. De layout van de afstandsbediening zou verbeterd zijn, maar of er verbeteringen in de software e.d. zitten kan ik niet achterhalen.
Daarnaast zit ik nog met de diepte van de VSX-923 en 924. beide zijn 36,25 cm diep.
mijn tv meubel is 37 cm diep. Dat betekent dat er achter de receiver slechts een centimeter over blijft voor kabels enz. Dat lijkt me aan de krappe kant, of valt dat mee?
Eigenlijk komt het er op neer dat de VSX-824 de beste keuze voor me lijkt.
Ik ben alleen bang dat ik achteraf dingen ga missen en spijt krijg.
Hopelijk kunnen jullie me hier helpen met de keuze