Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bridging 2e router

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Als je een 2e router als AP insteld dan blijf je toch het probleem houden dat smartphones enz. toch verbonden blijven met de 1e router als je daarmee verbinding hebt. De smartphone maakt pas verbinding met de 2e router/AP als de eerste verbroken wordt volgens mij.

Daarom wil ik de tweede router instellen in Bridge modus met dezelfde SSID, beveiligingsinstellingen enz. Je krijgt dan toch 2 SSID's te zien (ook al heten deze hetzelfde) waarmee je dus met 1 verbind. Op deze manier gaat de verbinding dan nog niet over naar de sterkste verbinding volgens mij of zie ik dit vekeerd?

monta

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Dat klopt. Stel je hebt 2 AP's, heten beide A. Je telefoon verbindt met A 1. Nu ga je naar een andere ruimte waar A 1 nog maar 50% signaal sterkte heeft en A 2 90%. Dan zal je telefoon verbonden blijven met A 1. Pas als de verbinding daarmee verbroken wordt zal deze overgaan op A 2. Er zijn wel routers die roaming ondersteunen zodat je verbinding hebt middels het beste signaal maar welke dat zijn en wat ze kosten, geen idee. Volgens mij onder andere Ubiquiti.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat zie je correct.

Een SSID is niets anders dan een 'human readable' naam voor een AP. Een device verbindt daadwerkelijk met een BSSID, oftewel met de MAC van de WiFi-adapter van een AP.

Als je client zo dom als het achtereind van een varken is, en te laat of niet overstapt van AP, zal het dat nog steeds doen met dezelfde SSID omdat het toch gaat om verschillende BSSIDs.

Oplossing 1:
Als je client device het ondersteunt, kun je sleutelen aan min RSSI voor verbinding (zodra die bereikt is gaat het op zoek naar sterkere) en/of prio van (B)SSIDs. Voor Android is WiFi Prioritizer een aanrader. Voor iOS kun je op dit vlak niets doen.

Oplossing 2:
Zorgen voor managed AP's die seamless roaming ondersteunen. Dat gaat met reguliere hw niet lukken (tenzij je zelf heel erg gaat hobbyen) maar de genoemde Ubiquiti kan dat wel. Wat zo'n AP doet (weet niet of Ubiquiti het zo doet, maar sommige profi oplosisngen iig wel) is om per client device een unieke BSSID te gebruiken. Op moment dat client beter signaal heeft van ander AP stop eerste AP met uitzenden van die BSSID en gaat de tweede dat doen. De client weet niet beter dan dat het nog steeds dezelfde verbinding houdt (dus ook bij zo'n domme iOS device gaat het goed), maar het is wel degelijk over naar beste AP dus heb jij altijd beste verbinding.

Oslik blyat! Oslik!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
monta schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:28:
Daarom wil ik de tweede router instellen in Bridge modus met dezelfde SSID, beveiligingsinstellingen enz. Je krijgt dan toch 2 SSID's te zien (ook al heten deze hetzelfde) waarmee je dus met 1 verbind. Op deze manier gaat de verbinding dan nog niet over naar de sterkste verbinding volgens mij of zie ik dit vekeerd?
Dit klopt, behalve dan dat je niet twee SSID ziet, maar slechts één, en je kunt ook maar met één verbinden dus.
Dus zelfde SSID, wachtwoord en beveiliging. Wel erop letten dat je een ander kanaal kiest, uit 1, 6, of 11.

Probeer het eens, de meeste apparaten zullen vanzelf overschakelen op het sterkste AP.