• Kayliz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2024
Hoi,

Ik heb sinds zaterdag mijn gamepc, in deze pc heb ik de XFX 550W PRO voeding zitten.

Wat ik opmerk is dat de voeding een soort ratelgeluidje maakt, niet echt storend ofzo en met een headset op hoor ik het ook niet, maar ik vraag me af of dit geen problemen gaat geven. Hij maakt dit geluid trouwens ook zonder dat ik aan het gamen ben.

Bedankt!

Kayliz.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dit kan twee oorzaken hebben:
1. Een haar of iets dergelijks dat tussen de ventilator zit
2. Coil whine.

Aan jou om uit te zoeken welk van de twee het geluid veroorzaakt. Hou, wanneer de PC draait, de fan eens tegen. Als het ratelen stopt, dan komt het door de fan. Gaat het door, dan is het coil whine en kan je weinig doen. Je zou RMA kunnen claimen, of het daar gewoon bij laten. Coil whine is niet schadelijk, alleen irritant ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Kayliz
Mavamaarten schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:15:
Dit kan twee oorzaken hebben:
1. Een haar of iets dergelijks dat tussen de ventilator zit
2. Coil whine.

Aan jou om uit te zoeken welk van de twee het geluid veroorzaakt. Hou, wanneer de PC draait, de fan eens tegen. Als het ratelen stopt, dan komt het door de fan. Gaat het door, dan is het coil whine en kan je weinig doen. Je zou RMA kunnen claimen, of het daar gewoon bij laten. Coil whine is niet schadelijk, alleen irritant ;)
En hoe kan ik de fan dan tegenhouden? Ik kan zo niet bij de fan komen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Steek er een tandenstoken oid in.
Iig iets van hout of plastic, metaal zou ik niet snel aan beginnen, kan wel, maar je kunt er ook kortsluiting mee veroorzaken als je 'm wat tever steekt.

• Kayliz
Trouwens, hij maakt het geluid niet heel de tijd, af en toe stopt het en het geluid zelf is ook niet echt heel hard.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Komt het ratel geluid daadwerkelijk uit de voeding of is het bijv. resonantie van je kast?
Als de PSU ratelt dan kan de fan brak zijn en zou ik een RMA aanvragen, mits je het zeker weet!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Kayliz
stin00 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:02:
Komt het ratel geluid daadwerkelijk uit de voeding of is het bijv. resonantie van je kast?
Als de PSU ratelt dan kan de fan brak zijn en zou ik een RMA aanvragen, mits je het zeker weet!
Ik heb net nog even goed geluisterd en het komt echt vanuit de PSU, tenminste, waar het geluid vandaan komt zit de PSU.

• Kayliz
Trouwens nog een vraag, ik kan de voeding er niet goed uit halen omdat deze tegen de draadjes van het moederbord aanzit, hoe zou ik hem er dan uit moeten halen?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:44
Heb je die pc niet zelf gemaakt dan? Hoe moeten wij zo weten hoe die voeding in je pc zit? We weten niet eens wat voor kast je hebt. Normaal gezien moet je gewoon de kabels waarmee de voeding verbonden is uittrekken (van het moederbord en van de grafische kaart) en de voeding losschroeven.van de kast.

Dat er kabeltjes heel kort tegen de voeding zitten, kan al een oorzaak zijn van trillingen. Heb je die kabeltjes al eens wat verder weggetrokken en geprobeerd die ergens vast te zetten? Hangen er dingen los in de buurt van de voeding, die zouden kunnen trillen?

• Kayliz
MacPoedel schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:24:
Heb je die pc niet zelf gemaakt dan? Hoe moeten wij zo weten hoe die voeding in je pc zit? We weten niet eens wat voor kast je hebt. Normaal gezien moet je gewoon de kabels waarmee de voeding verbonden is uittrekken (van het moederbord en van de grafische kaart) en de voeding losschroeven.van de kast.

Dat er kabeltjes heel kort tegen de voeding zitten, kan al een oorzaak zijn van trillingen. Heb je die kabeltjes al eens wat verder weggetrokken en geprobeerd die ergens vast te zetten? Hangen er dingen los in de buurt van de voeding, die zouden kunnen trillen?
Ik ga er verder niks meer aan doen, het geluid stoort me niet echt en tijdens het gamen heb ik er helemaal geen last van omdat ik toch een koptelefoon op heb, bovendien vertoont het geluid zich niet altijd maar soms.
Pagina: 1