Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Goedemiddag,

Graag wil ik over enkele weken beginnen met mijn Prince2 Foundation, dit omdat ik namelijk de ambities heb om naar Projectmanagement te gaan.

Nu heb ik omtrent dit certificaat/examen al het een en ander doorgenomen. Echter was mijn vraag of ik aan het boek De kleine Prince 2 (http://www.bol.com/nl/p/de-kleine-prince-2/1001004006832477/) voldoende heb om dit certificaat te behalen, of dat ik naast dit boek nog een ander boek/cursus moet doornemen of volgen?

Daarnaast was ik ook aan het zoeken naar relevante vragen zoals die worden aangeboden op examcollection.com, zijn dit dezelfde vragen als die ik krijg tijdens het examen? Ik wil namelijk wel de stof begrijpen en niet puur de vragen/antwoorden uit mijn hoofd leren, maar het maakt het leren wel makkelijker door vragen te oefenen.

Tevens zou ik nog willen weten of de stof qua niveau vergelijkbaar is met ITIL Foundation? Ik weet dat het over totaal andere onderwerpen gaat, maar ik vroeg me dus af of het qua niveau wel hetzelfde is?

Mvg Delacour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Hi!

De vergelijking met ITIL Foundation zou je kunnen trekken als het gaat om simpelweg stampen van feitjes en vastleggen van workflows. Verder natuurlijk niet :)

Ik heb zelf een boek van PRINCE2 gehad met 190 pagina's en ik denk ook dezelfde inhoud als het boek bij BOL. Daarmee was het meer dan genoeg voor de foundations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:17
Prince2 Foundation is de makkelijkste van de twee soorten die je kunt halen en volledig meerkeuze antwoorden. Ik heb er ooit een tentamen van gehad op mijn hogeschool en daar gaven ze aan dat het vergelijkbaar zou zijn met het officiële examen en ik vond hem heel erg goed te doen. Met de kleine Prince 2 heb je voldoende kennis om het tentamen te maken.

Practitioner schijnt wel een stuk pittiger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 16:26
Prince2 Foundation is prima te doen met twee vingers in de neus. De Kleine Prins een paar keer doorlezen moet voldoende zijn om het te halen.

Prince2 Practitioner daarentegen is andere koek...

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Gewoon het boek zorgvuldig doorlezen en dan oefenexamens blijven maken totdat je daar (ruim) voldoende scores voor haalt. Dan haal je het echte examen ook. En ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:50
Prince 2 is redelijk makkelijk te doen. ik had 2 bijeenkomsten van een dag en de rest het boek doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Ok, dankjewel voor de aanvullende info :)

Weten jullie toevallig ook een goede site waar ik enkele oefenexamens kan vinden?
Pagina: 1