Netwerkschijf voor rond de 150 euro: streamen en opslag.

Pagina: 1
Acties:

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zoek een?
4TB externe harde schijf die ik niet telkens op mijn TV hoef aan te sluiten om bestanden erop af te spelen. Daarnaast wil ik de harde schijf gewoon als opslag gaan gebruiken. Samengevat wil ik de harde schijf voor de volgende doeleinden gebruiken:
- Films erop zetten en deze vervolgens (draadloos) kunnen afspelen op mijn Samsung UE40H6400.
- Opslag voor vakantiefoto's e.d.
- Opnames van mijn TV opslaan. Als ik nu TV programma's wil pauzeren of opnemen, dan dien ik een harde schijf aan te sluiten. Indien mogelijk wil ik dit ook draadloos doen.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maar snelheid van bestandsoverdracht vind ik erg belangrijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De harde schijf is hoofdzakelijk aan mijn PC gekoppeld, maar ik wil dus bestanden ervan kunnen afspelen op de TV en ik wil er via de TV mee kunnen opnemen.

Gisteren heb ik de Shuttle Omninas KD20 gekocht en overweeg ik zelf een 4TB (of 2* 2TB) harde schijf erbij te kopen. Maar de volgende producten lijken mij ook erg interessant:
- Freecom Dual Drive Network Center 4TB
- WD My Cloud 4TB
- Seagate Central 4TB
De laatste twee hebben vaste harde schijven, dit kan wellicht een nadeel zijn.

Of adviseren jullie mij juist iets heel anders?

• BB333
Iemand?

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:05
Ik kan mij goed voorstellen dat dit lastig te vinden is. Een losse 4Tb schijf kost namelijk al tegen de 150 euro aan.

• BB333
Is er misschien een andere handige mogelijkheid om te streamen naar de TV? Ik heb momenteel een router naast de PC en in dezelfde kamer de TV. Kan ik bijvoorbeeld ook de externe harde schijf op de router aansluiten en dan streamen naar de TV? Of is dat niet te adviseren? Nu moet ik de hele tijd films op een USB-stick zetten en die in de TV steken, maar daar wil ik van af.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-02 11:29

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Chromecast? Apple TV? i.c.m Plex?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-02 13:29

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wat voor router heb je, wat voor tv (ondersteund hij DLNA) , ondersteund je router wel externe harde schijven, etc.
Heb je al geprobeerd je USB stick aan je router te koppelen en via je TV te benaderen?

Dat soort informatie is wel handig voor wij meer kunnen zeggen.

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1