Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Map doorlinken vanaf niet (meer) bestaande server

Pagina: 1
Acties:

• kbru
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 08:45
Hallo allen,

Ik heb een oude windows sbs2003 voor windows standard 2012. Nu is alles goed gegaan en alles werkt op een ding na, het boekhoudprogramma heeft brieven opgeslagen met een verwijzing naar het template op de oude server. Aangezien deze vervangen is door de nieuwe server kunnen deze bestanden niet meer gevonden worden, wat natuurlijk vrij logisch is, hierdoor duurt het openen van de brieven echter wel vrij lang. Nu vroeg ik mij af wat de netste manier was om de doorverwijzing te maken, is dat dmv een dns record toe te voegen met de naam van de oude server of op een andere manier (bijvoorbeeld een symbolic link)?

De oude server draaide op:
ip: 192.168.2.5
oudeserver.ouddomein.local

en de nieuwe server draait of
ip 192.168.4.5
nieuweserver.nieuwdomein.local

de verwijzing naar de templates waren gegeven als \\oudeserver\templates\template.file en deze staan nu dus op \\nieuweserver\templates\template.file.

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 15:47

Aragornwj

Blerf

Een DNS alias aanmaken die oudeserver.ouddomein.local verwijst naar nieuweserver.nieuwdomein.local?

Mooiste oplossing is natuurlijk de verwijzing in het boekhoudprogramma laten verwijzen naar de nieuwe server

MEEHH!!!!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Dit is ook meteen een goede reden om met DFS namespaces te werken, dan heb je dit soort problemen niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies, dfs is ideaal ook al zijn er niet eens meerdere links.

Waar je verder tegenaan kan lopen is Strict Name Checking, dat kan je met een registerentry uit zetten:
http://technet.microsoft....ry/ff660057(v=ws.10).aspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
Aragornwj schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:46:
Mooiste oplossing is natuurlijk de verwijzing in het boekhoudprogramma laten verwijzen naar de nieuwe server
Zoals ik het lees zit daar het probleem niet, en gaat het om documenten die door dat programma zijn gemaakt. Wat Word doet, is namelijk een verwijzing naar de .dotfile opnemen in het document, en als je dan dus inderdaad de locatie danwel server wijzigt, duurt het openen/bewerken/saven van een dergelijk document erg lang omdat hij dus steeds naar de locatie gaat zoeken.

Als de documenten allemaal in een folder staan, kun je middels een macro de verwijzing aanpassen.
http://www.edugeek.net/fo...nt-template-location.html
Misschien is dat een idee?

• kbru
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 08:45
Ik heb het kunnen oplossen met een dns verwijzing, bedankt voor het meedenken met andere oplossingen. Het ging inderdaad om de .dot files welke op de oude locatie stonden.
Pagina: 1