Beste Tweakers, na ruim 5 jaar is het weer tijd om een nieuwe PC te halen. Ik ben eigenlijk een semi-noob met alle onderdelen maar heb de laatste dagen veel (BBG) topics en zelf wat onderzocht. Ik heb wel aantal keren een PC samengesteld maar ben niet up to date met de huidige grote assortiment van PC onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze PC gaan gebruiken voor een beetje van alles, want ik zit veel achter de PC. In de ochtend en middag veel "Office" werk, in de avond wat gamen, films kijken etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder 600 EUR graag. De ~150EUR is eigenlijk gereserveerd voor de R9 270 afhankelijk van de situatie (lees verder).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Samsung SSD en Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E ben ik van plan, of het werkt weet ik niet en daar heb ik jullie advies nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn eisen en wensen zijn simpel:
1) Graag een Intel CPU
2) GPU moet ruim voldoende zijn om Dota2 te kunnen spelen (de HD 4870 doet dat prima momenteel)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn plan is om mijn oude SSD + HD 4870 op de nieuwe PC te zetten aangezien de HD4870 voor Dota2 voldoende is. Veel gamen doe ik niet, gemiddeld 2 uur per dag ofzo. Mocht het zijn dat mijn GPU in de toekomst niet voldoende is voor bepaalde games en/of kapot gaat, dan wil ik alleen ee nieuwe GPU kopen en in deze computer stoppen, zoals de R9 270.
Ga je overklokken?
Nee
En hier is het zover, mijn belangrijkste vraag aangezien ik semi-noob ben met computer onderdelen e.d. Als ik deze onderdelen ga kopen, gaat mijn computer goed functioneren? Vergeet niet dat ik over de HD4870 beschikt en niet ga kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze PC gaan gebruiken voor een beetje van alles, want ik zit veel achter de PC. In de ochtend en middag veel "Office" werk, in de avond wat gamen, films kijken etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder 600 EUR graag. De ~150EUR is eigenlijk gereserveerd voor de R9 270 afhankelijk van de situatie (lees verder).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Samsung SSD en Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E ben ik van plan, of het werkt weet ik niet en daar heb ik jullie advies nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn eisen en wensen zijn simpel:
1) Graag een Intel CPU
2) GPU moet ruim voldoende zijn om Dota2 te kunnen spelen (de HD 4870 doet dat prima momenteel)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn plan is om mijn oude SSD + HD 4870 op de nieuwe PC te zetten aangezien de HD4870 voor Dota2 voldoende is. Veel gamen doe ik niet, gemiddeld 2 uur per dag ofzo. Mocht het zijn dat mijn GPU in de toekomst niet voldoende is voor bepaalde games en/of kapot gaat, dan wil ik alleen ee nieuwe GPU kopen en in deze computer stoppen, zoals de R9 270.
Ga je overklokken?
Nee
En hier is het zover, mijn belangrijkste vraag aangezien ik semi-noob ben met computer onderdelen e.d. Als ik deze onderdelen ga kopen, gaat mijn computer goed functioneren? Vergeet niet dat ik over de HD4870 beschikt en niet ga kopen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 156,50 | € 156,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,11 | € 46,11 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,80 | € 49,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,57 | € 67,57 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 52,50 | € 52,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 427,48 | |