Dvd speler Home Cinema set kapot, nieuw dvd speler?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2024
Beste Tweakers,

Mijn ouders hebben ongeveer 10 jaar geleden een Home Entertainment set gekocht van Panasonic met een 5.1 surround set. Nu heeft de DVD speler hiervan de geest gegeven, hij leest geen DVD's meer. Aan de 5.1 surround set is echter nog niks mis. Nu vroeg ik me af wat voor losse DVD speler ik kan kopen die overigens ook een radio tuner moet hebben, waarop ik de al bestaande boxen aan kan sluiten. Welke aansluitingen moet de losse DVD speler hebben etc.

Goed om te weten is dat de set zo oud is dat hij geen HDMI signaal levert. Hij werd aangesloten met een SCART naar HDMI omvorm kastje en dat vervolgens naar een Samsung tv.

Modelnummer van de set is: SC-HT850

Hoop dat jullie kunnen helpen!

Mvg, Frax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je zoveel boxen wilt aansluiten dan denk ik niet dat je er praktisch gezien onderuit komt een complete 5.1 set aan te schaffen... Dat kan al vanaf een euro of 80 als je een DVD speler wilt (ipv een blu-ray).

Als dit een heel goed setje was dan kun je nog overwegen een losse 5.1 receiver met dvd of 5.1 receiver + dvd speler te kopen, maar dat loopt dan in de papieren (800+ euro voor alleen de 5.1 receiver als ik zo snel even google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Al opengemaakt en lensje voorzichtig schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2024
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:18:
Al opengemaakt en lensje voorzichtig schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol?
Bedankt voor je reactie. Had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Ga vanavond een lens clean dvd'tje lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 22:29
(jarig!)
Zo'n lens cleand cd / dvd werkt vaak met een borsteltje, dat geeft geen optimaal resultaat en verplaatst het eventuele stof eigenlijk alleen maar.
Het kan wel werken, maar de methode die ThinkPad beschrijft werkt vaak beter, en het geeft je meteen de gelegenheid om eventueel ander stof aan de binnenkant te verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52
Het ding moet anders toch vervangen worden. Zou iig mijn actie ook zijn. Het kan Hoe dan ook geen kwaad.
Pagina: 1