Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop voor studie. Word, Excel, mail etc. Het enige spel wat ik speel is Football Manager. Video en foto's bewerken niet nodig.

Wat is je budget?
Budget is rond de 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet ongeveer vier keer per week naar school en neem hem altijd mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeuren voor een merk. Wel heb ik negatieve ervaringen met Acer. Dus geen Acer.

Zelf zat ik te denken aan de ASUS R453LA-WX142H.

Een paar voorwaarden heb ik wel:
Scherm liefst 14 inch. Max 15,6 inch
Processer: i5.
SSD kaart. Heb begrepen dat het voor school handig is, omdat de laptop daardoor sneller opstart.

Ik heb op internet lopen zoeken, maar er is zoveel keus. Sta bijna op het punt om naar een winkel te gaan en me daar te laten voorlichten. Een vriend van mij kwam met het idee om hier een topic te openen.

• NoMas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Heb je voordat je je topic opende ook al openstaande topics gelezen? Er zijn namelijk enorm veel topics over laptops voor studie rondom dat budget. Kijk daar ook eens rond zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Ben alleen daar niet zoveel tegen gekomen waar ik wat mee kan. De prijzen zijn vaak of hoger of lager. Bovendien kom ik daar weinig tegen over een SSD kaart. Maar bedankt voor je advies.

• Elemental Woods
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05-2018
Wat denk je van deze, een processor met die maar 0,1GHz minder is waar je niks van zult merken. Het heeft dezelfde videokaart: Intel HD Graphics en dezelfde resolutie. Het scherm is wel een stuk kleiner, maar dat is wel een stuk handiger voor als je naar school ermee gaat. Hij heeft een SSD van 128GB genoeg om een paar spellen op te zetten en heel veel documenten. Ook de WLAN (draadloos internet) is wat sneller. Daarbovenop is deze laptop ook nog eens een stuk goedkoper. Het is wel een Acer, maar daar is helemaal niets mis mee.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Travelmate 115-M-P90J€ 438,50€ 438,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 438,50

• NoMas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
'Wel heb ik negatieve ervaringen met Acer. Dus geen Acer.'

• Elemental Woods
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05-2018
ik vind het maar raar dat mensen zeggen dat ze negatieve ervaringen hebben. Als dit om de garantie gaat dan begrijp ik het, maar voor de rest moet je zelf goed kijken naar de specs op een laptop. Als een laptop van een merk het niet goed doet voor de dingen die jij doet wil dat nog niety zeggen dat het merk slecht is.
Dat is als zeggen dat je met een i3 processor van 1GHz en 2 GB RAM niet goed je video's kan editten en dat dit door het merk komt.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in dit geval ook om negatieve ervaringen met de garantie. Maar bedankt voor je tip. Wat vinden jullie van de ASUS R453LA-WX142H?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je negatieve ervaringen hebt met de garantie van Acer, dan moet je vooral voor een Asus gaan waar ComServe laptops liever sloopt dan repareert.

Alle gekheid opzij, ik heb slechte ervaringen met de garantieafhandeling van Asus maar dat hoeft niet te betekenen dat dat altijd zo is. Net als bij Acer.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar. Alleen vanwege die eigen ervaring koop ik liever geen Acer. Het is puur een stuk gevoel. Nog een vraag, ik heb net de consumentengids voor mij liggen en daar komt de Asus R553LA-XX142H als goed naarboven. Alleen die is 15,6 inch, zelf lijkt mij dat wat aan de grote kant. Wie heeft er ervaring mee? Is het te groot of is het goed te doen? Hij weegt 2,2 kg.

• eragonsrune
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-11 10:54
Het is te doen maar meer ook niet, 15.6 inch laptops zijn niet gemaakt om overal mee naar toe te nemen. Verder is 2.2 kilo vrij zwaar en zou ik die laptop niet mee naar school willen slepen elke dag... 13.3 inch daarentegen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind zelf het grootste nadeel van een 13.3 inch dat er geen numeriek deel bij zit. Of wordt daar niet zoveel gebruik van gemaakt?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Of er veel gebruik gemaakt wordt van het numerieke deel zal je vooral bij jezelf na moeten gaan natuurlijk ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zo. Ik zie dat je voor een paar euro een usb nummeriek deel kunt kopen. Ik ben er wel achter dat een laptop kopen niet makkelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij beweerd dat je beter een laptop met i5/i7 en 1 TB geheugen kunt kopen zonder SSD, dan een laptop i5 met 500GB geheugen en SSD. Zelf heb ik er geen verstand van. Klopt dit verhaal?

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 02:52
Met een ssd is je systeem sneller als met een hdd. Nadeel is dat een ssd duurder is dan een hdd. Als je voor hetzelfde geld een ssd kunt krijgen en je hebt niet meer opslagruimte nodig dan die 500GB dan zou ik altijd kiezen voor een ssd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Geldt dit ook als je een minder goede processor krijgt?

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 02:52
Ja, ongeacht wat voor processor je hebt. Met een ssd ipv een hdd is je systeem altijd sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor je antwoord!

Verwijderd

Een SSD is altijd beter, maar een SSD zelf inbouwen is vaak goedkoper omdat je dan keuze hebt uit meer notebooks. De notebooks met een SSD af-fabriek dat zijn vaak de dure varianten van Ultrabooks en dergelijke. Een i5 en een i7, de U-varianten verschillen niet bijzonder veel in prestatie en zijn beide goed genoeg voor standaard studiewerkzaamheden.

Dit is een leuk ding alleen nog zonder SSD wat je zo'n 100 euro kost voor een 256GB variant. i5, FHD en licht: pricewatch: Lenovo Flex2-14-00715

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord. Zelf heb ik totaal geen verstand van computers en durf het dan ook niet aan om zelf een SSD in te bouwen. Zit er veel verschil tussen SSD en SSHD?

• eragonsrune
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-11 10:54
Een SSHD is een Hardeschijf in combinatie met een SSD, je hebt dan een kleine hoeveelheid ruimte gereserveerd voor je besturingssysteem en andere belangrijke software, zodat deze snel op kunnen starten (Op het ssd gedeelte dus). De rest van de schijft is gewoon een HDD, dus niet bijster snel, maar wel veel opslag. Een SSD heeft gewoon minder opslag, maar daar kun je dus alle programma's op kwijt die dan sneller opstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door eragonsrune op 27-08-2014 18:32 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:25:
Een SSD is altijd beter, maar een SSD zelf inbouwen is vaak goedkoper omdat je dan keuze hebt uit meer notebooks. De notebooks met een SSD af-fabriek dat zijn vaak de dure varianten van Ultrabooks en dergelijke. Een i5 en een i7, de U-varianten verschillen niet bijzonder veel in prestatie en zijn beide goed genoeg voor standaard studiewerkzaamheden.

Dit is een leuk ding alleen nog zonder SSD wat je zo'n 100 euro kost voor een 256GB variant. i5, FHD en licht: pricewatch: Lenovo Flex2-14-00715
Momenteel lijkt me deze Lenovo Flex voor jouw budget en wensen (mn gewicht en schermgrootte) de ideale laptop. Je kan altijd later nog een SSD inbouwen, maar ook zonder is het volgens mij lekker snel en soepel.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je tip.
Ga zo naar de winkel om de volgende twee even in handen te hebben:
Asus R553LA-XX142H
ASUS R553LA-XX222H

Deze lijken mij het fijnst, en heb hier een goed gevoel bij. Welke van de twee raden jullie aan?

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Allebei niet want die hebben een resolutie van 1366x768 pixels. Dan past er veel minder content op je scherm en zeker op 15 inch is dat zonde, zeker omdat er tegenwoordig zat laptops zijn die een hogere resolutie hebben voor jouw budget.

Als je echt uit die twee gaat kiezen kan je net zo goed die 50 euro sparen en de goedkope nemen want het enige verschil is dat de 222 een upgrade heeft gehad van i5U processor. De extra 100mhz ga je nooit merken.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Pagina: 1