Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Hey,

ik zit hier een beetje met een vraagje. De situatie is als volgt:
Ik ben via een detacheerder ingeleend bij een bedrijf.
Mijn contract met detacheerder is voor bepaalde tijd, namelijk 1 oktober.
Het inleencontract dat bedrijf met mijn detacheerder heeft is, met oog op overname, minimaal 1350 uur.

Die 1350 uur is bijna voorbij. Mijn manager heeft moeite met mensen vinden. De relatie tussen manager en mij is... moeizaam (van mijn kant iig, van zijn kant zijn er ook geregeld kleine frustraties). Hierin ben ik niet de enige van de afdeling.
An sich zou ik hier wel willen werken, mits het goed blijft gaan tussen manager en mij (collega's en werkzaamheden zijn goed/leuk).

Mijn manager wil me (nu) nog niet in dienst nemen (ookal is het 1 jaarcontract, om te beginnen).
Ik werk hier nu bijna een jaar en zou binnenkort graag een verhoging in salaris wensen, passende bij de opgedane ervaring en werkduur hier.

Mijn vraag is nu: hoe werkt een soort stilzwijgende verlenging van een detacheringscontract voor de ingeleende werknemer?
Mag dit?
Ik neem aan dat ik een nieuw contract van mn detacheerder moet krijgen per 1 oktober. Kan ik hier ook de gewenste groei in salaris kenbaar maken?
Hoe normaal is een dergelijke situatie eigenlijk en wie kan/wil zijn ervaring hier mee delen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
Jouw arbeidsovereenkomst is met je detacheerder. Als je na 1-10 zonder nieuw contract doorwerkt, wordt aangenomen dat je overeenkomst voor 1 jaar (= de duur van je huidige contract) is verlengd, onder gelijkblijvend loon en voorwaarden.

Als je dat niet wilt, moet je het gesprek met de detacheerder aangaan. Punten waarop je kunt inzetten zijn contractvorm en -duur, en natuurlijk een loonsverhoging. Misschien is het verstandig om ook een orienterend gesprek met 1 of 2 andere werkgevers aan te gaan, voor het geval je huidige werkgever zich erg star opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je hebt zelf geen contract met de klant c.q. je manager. Wederzijds zijn er geen rechten en/of plichten.

Als het arbeidscontract verloopt of ontbonden wordt dan is het risico van de tussenpersoon (het detacheringsbureau) om een oplossing te voorzien voor de klant.

Vragen om een loonsverhoging kan overigens altijd. Normaal gesproken gebeurt dit vaak bij contract verlenging, maar kan ook bijv. bij het beoordelingsgesprek. Het huidige contract gaat verlopen. Wat de voorwaarde van het nieuwe contract (contractverlenging) zijn staat vrij.

Edit:
Over het contract m.b.t. de inleenperiode kan enkel je accountmanager uitspraak over doen. Nogmaals, dit staat compleet los van je arbeidscontract.

[ Voor 50% gewijzigd door Deveon op 26-08-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

DropjesLover schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:50:
Mijn vraag is nu: hoe werkt een soort stilzwijgende verlenging van een detacheringscontract voor de ingeleende werknemer?
Je jaarcontract bij je werkgever kan gewoonn stilzwijgend verlengd worden. je bent gewoon in dienst van de detacheerder en dat blijf je ook.

Je opdracht / uren / afspraak tussen je opdrachtgever en je werkgever staat daar volledig los van. Die kan ook verlengd worden, maar niet stilzwijgend, of in elk geval kan je daar geen rechten aan ontlenen. Ik kan me ook niet voorstellen dat daar een harde einddatum op zit. Je zegt zelf minimaal 1350 uren, maar is er een max? Of is er een vaste periode afgesproken? Dan zal je opdrachtgever met de detacheerder moeten afspreken dat dit verlengd wordt.

Je kunt hier zelf ook een rol in spelen natuurlijk.
Ik neem aan dat ik een nieuw contract van mn detacheerder moet krijgen per 1 oktober. Kan ik hier ook de gewenste groei in salaris kenbaar maken?
Natuurlijk kan dat, alleen geen idee of je kans maakt als je manager zich ergert aan jou. Het is mij trouwens totaal onduidelijk of dat je manager bij de opdrachtgever is, of de manager bij de detacheerder (je werkgever). Je verhaal is zegmaar niet echt heel duidelijk.

Voor salarisgesprekken, spreek je in elk geval met je werkgever (de detacheerder), niet met je opdrachtgever. Als de opdrachtgever jou heel erg graag wilt hebben, is de kans op een goede onderhandelingspositie een stuk beter.
Hoe normaal is een dergelijke situatie eigenlijk en wie kan/wil zijn ervaring hier mee delen?
Volgens mij is de situatie vrij normaal. Je opdracht en je contract kunnen volledig los van elkaar staan.

Als je contract afloopt, kan dit stilzwijgend verlengd worden
Als je opdracht afloopt, kan je gewoon in dienst blijven van je detacheerder. Je hebt dan alleen geen werk (zit op de bank of in de leegloop, heet dat dan).

Met je opdrachtgever kun je het wel hebben over het verlengen van de opdracht, wordt op zich wel gewaardeerd door een detacheerder lijkt me.

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 26-08-2014 14:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

DropjesLover schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:50:
Hey,

ik zit hier een beetje met een vraagje. De situatie is als volgt:
Ik ben via een detacheerder ingeleend bij een bedrijf.
Mijn contract met detacheerder is voor bepaalde tijd, namelijk 1 oktober.
Het inleencontract dat bedrijf met mijn detacheerder heeft is, met oog op overname, minimaal 1350 uur.

Die 1350 uur is bijna voorbij. Mijn manager heeft moeite met mensen vinden. De relatie tussen manager en mij is... moeizaam (van mijn kant iig, van zijn kant zijn er ook geregeld kleine frustraties). Hierin ben ik niet de enige van de afdeling.
An sich zou ik hier wel willen werken, mits het goed blijft gaan tussen manager en mij (collega's en werkzaamheden zijn goed/leuk).

Mijn manager wil me (nu) nog niet in dienst nemen (ookal is het 1 jaarcontract, om te beginnen).
Ik werk hier nu bijna een jaar en zou binnenkort graag een verhoging in salaris wensen, passende bij de opgedane ervaring en werkduur hier.

Mag dit?
Jij bent in dienst bij je detacheerder, niet bij je klant. Dat is je ENIGE aanspreekpunt. Het gaat er dus om wat je contract met de detacheerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Het is in de ICT niet heel erg gangbaar, maar er zijn ook detacheerders waarbij je loon een percentage is van het tarief dat voor je wordt betaald. In dit geval zou een verhoging van het tarief dat door opdrachtgever wordt betaald natuurlijk ook ten goed komen van TS.

TS kan ook rechtstreeks solliciteren bij opdrachtgever, mits geen anticoncurrentiebeding.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Tsjipmanz schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:39:
Het is in de ICT niet heel erg gangbaar, maar er zijn ook detacheerders waarbij je loon een percentage is van het tarief dat voor je wordt betaald. In dit geval zou een verhoging van het tarief dat door opdrachtgever wordt betaald natuurlijk ook ten goed komen van TS.

TS kan ook rechtstreeks solliciteren bij opdrachtgever, mits geen anticoncurrentiebeding.
Ik zit niet in de ICT ;)
Natuurlijk is er concurrentiebeding.

Ik vermoed niet dat er ineens een hoger tarief voor mij betaald zal worden, maar dat is inderdaad het spel tussen detacheerder en opdrachtgever.

Helaas heb ik nog geen beoordelingsgesprek oid gehad afgelopen jaar. Dit omdat dit (hier) doorgaans plaatsvind bij overname.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
Over het consurrentiebeding: dat is hier niet van belang. Een relatiebeding is hier wel van belang.
Ik vind zo'n beding overigens helemaal niet zo "natuurlijk", maar dat is een andere discussie.

Wat betreft loondverhoging: gewoon zelf aankaarten met je detacheerder dat je het gesprek over contractverlenging alvast wil aangaan. Nu heb je nog een maand de tijd. Straks sta je onder tijdsdruk en is je onderhandelingspositie zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 23:32
Bespreek dit met de manager. Dan weet je ook waar je aan toe bent en weet je wat je toekomstperpectieven zijn binnen het bedrijf. Vraag wat je opties zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Monkeydancer op 26-08-2014 15:36 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ga gewoon het gesprek aan met je werkgever over een verlenging, en wacht daar niet nog langer mee. Ik zou zeker niet eerst nog proberen om een paar andere gesprekken te krijgen. Dat is leuk als je tijd zat hebt. Het is oktober voor je het weet, en het is echt niet raar om een maand van te voren eens een balletje op te gooien over de status van je arbeidsovereenkomst. Ik doe dat zelf als ik nog drie maanden te gaan heb...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mijn situatie: ik was in dienst bij een detacheerder, en geplaatst bij opdrachtgever X. Mijn detacheerder ging failliet en mijn opdrachtgever bood mij een jaarcontract aan. Na een jaar kreeg ik verlenging met 1 jaar, echter belde PZ na een paar maanden op: de voorloopcontracten die via de detacheerder gingen, telden ook mee voor het maximale aantal contracten dat ik mocht krijgen.

Daardoor is m'n jaarcontract dus omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.

Je opdrachtgever kan dus wel iets te maken hebben met je contract, maar alleen als je ook daadwerkelijk over gaat van detacheerder naar opdrachtgever.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1