Dag Tweakers,
Het is niet snel dat ik iets vraag, maar wat ik nu heb vind ik toch wel zeer opmerkelijk. Wie o wie kan me hierbij helpen. Het gaan om een navigation bar waarbij ik de padding zet via een javascript. Dit omdat ik wil dat de bar over de gehele breedte van de website is.
Zie afbeelding voor uitleg.

Nu is mijn vraag hoe kan dit verschil optreden. Ik heb de <ul><li> configuratie ook al zonder whitespaces gedaan maar ik kan het nu niet meer vinden.
De website waar het om draait is te vinden op http://atlasweb.nl/.
Mijn vraag is waarom er verschillende breedtes worden gelezen en waarom dit bij Webkit structureel fout gaat. Graag zou ik ook wel willen weten waarom het sporadisch in IE fout gaat.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Code Javascript(Ik vermoed dat ik hier iets fout doe, maar weet niet wat)
Het is niet snel dat ik iets vraag, maar wat ik nu heb vind ik toch wel zeer opmerkelijk. Wie o wie kan me hierbij helpen. Het gaan om een navigation bar waarbij ik de padding zet via een javascript. Dit omdat ik wil dat de bar over de gehele breedte van de website is.
Zie afbeelding voor uitleg.

Nu is mijn vraag hoe kan dit verschil optreden. Ik heb de <ul><li> configuratie ook al zonder whitespaces gedaan maar ik kan het nu niet meer vinden.
De website waar het om draait is te vinden op http://atlasweb.nl/.
Mijn vraag is waarom er verschillende breedtes worden gelezen en waarom dit bij Webkit structureel fout gaat. Graag zou ik ook wel willen weten waarom het sporadisch in IE fout gaat.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Code Javascript(Ik vermoed dat ik hier iets fout doe, maar weet niet wat)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
| jQuery(document).ready(function ($) { //Onload var widthBar = 0; $( "nav#top ul li" ).each(function( index ) { console.log($(this).width()); widthBar += $(this).width(); }); var sizeArr = $("nav#top ul li").size(); sizeArr--; var marginWidthFull = (920 - widthBar)/sizeArr; //Breedte is 960 maar margins links en rechts van de bar zijn 20 pixels marginWidthFull = Math.floor(marginWidthFull); if($(window).width() < 960) { var marginWidthSmall = (($(window).width()-40) - widthBar)/sizeArr; // -40 vanwege de marings van de balk links en rechts van 20px marginWidthSmall = Math.floor(marginWidthSmall); $( "nav#top ul li" ).not(':last').each(function( index ) { $(this).css("margin-right", marginWidthSmall); }); //if(marginWidths < 40) // alert('error'); //SHOWOTHERBAR } else { $( "nav#top ul li" ).not(':last').each(function( index ) { $(this).css("margin-right", marginWidthFull); }); } console.log(widthBar); console.log(sizeArr); console.log((920 - widthBar)/sizeArr); console.log(marginWidthFull); //END //Onresize $( window ).resize(function() { var windowWidth = $(window).width(); if(windowWidth < 960) { var marginWidthSmall = ((windowWidth-40) - widthBar)/sizeArr; marginWidthSmall = Math.floor(marginWidthSmall); $( "nav#top ul li" ).not(':last').each(function( index ) { $(this).css("margin-right", marginWidthSmall); }); //if(marginWidths < 40) // alert('error'); //SHOWOTHERBAR } else { $( "nav#top ul li" ).not(':last').each(function( index ) { $(this).css("margin-right", marginWidthFull); }); } }); // END //Lavalamp $('nav#top ul').lavalamp({ easing: 'easeOutBack' }); var v = $('ul li a[class="select"]').closest('li').index()-1; var a = $('nav#top ul').children('.lavalamp-item').eq(v); $('nav#top ul').data('active',a).lavalamp('update'); //END }); |
[ Voor 2% gewijzigd door Daniel. op 26-08-2014 12:30 . Reden: margin uitleg ]