Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05-2022
Wie heeft er voor mij een bonnetje voor Dominator Platinum 2*4GB? Ik heb hem pas in gebruik genomen, maar er blijkt een fout in te zitten. Hierdoor krijg ik steeds een blauw scherm :( Reparatie kan alleen als ik een bon kan laten zien en deze kan ik niet meer vinden......

Het gaat om de CMD8GX3M2A 1600C8

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh,valsheid in geschrifte he...Kun je hier niet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is niet zoveel vals aan hoor. Het is van de gekke dat er van je verwacht word dat je een papiertje jarenlang gaat bewaren terwijl er levenslange garantie op geheugen geven word. In dit geval tenminste.

Waar is die bon voor nodig dan? Er is toch gewoon al voor die garantie betaald? Dat je dat bonnetje nodig hebt voor een winkel of webshop ok. Maar niet als je na die 2 jaar bij de fabrikant aanklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kun je niet gewoon rechtstreeks naar corsair opsturen ? kom toenderteid bij mijn voeding van hun nog wel iig.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Heb je het bedrag gepint? Dan kun je ook een bankafschrift van de betreffende winkel laten zien.

Eventueel bij de winkel aankloppen dat je je bonnetje kwijt bent en een nieuwe aanvragen. Soms is dit gratis en soms tegen een laag bedrag (is een extra service). Maar ze zouden je wel van een kopie bon moeten kunnen voorzien.

Volg gewoon de officiele weg ipv een 'verkeerde' bon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Dat iets "van den gekke" is of niet neemt niet weg dat dit wel degelijk valsheid in geschrifte is.
En in dit digitale tijdperk is een foto van een bonnetje toch zo gemaakt?

Maar inderdaad, neem eerst even contact op met corsair, die kunnen vaak ook zonder bonnetje wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:23:
Daar is niet zoveel vals aan hoor. Het is van de gekke dat er van je verwacht word dat je een papiertje jarenlang gaat bewaren terwijl er levenslange garantie op geheugen geven word. In dit geval tenminste.

Waar is die bon voor nodig dan? Er is toch gewoon al voor die garantie betaald? Dat je dat bonnetje nodig hebt voor een winkel of webshop ok. Maar niet als je na die 2 jaar bij de fabrikant aanklopt.
Een bon gebruiken die niet bij dit specifieke product hoort lijkt mij toch "vals" en "onjuist". Ik zie niet hoe dit punt ter discussie kan staan.
Er zijn genoeg alternatieven zoals een bankrekeningafschrift of contact opnemen met de fabrikant. Maar iemand anders z'n bon is dat niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:48

Ypho

Allround Nerd

Ik kan TS hier niet aan helpen. Maar een tip voor een volgende keer. Maak met je mobiel een foto van de bon/factuur en dump deze in een dropbox. Erg makkelijk, geen losse papiertjes meer die je kwijt kunt raken. En het vervaagt niet zoals sommige bonnetjes.

Maar zoals hierboven aangegeven kan een bankafschrift helpen. Of als je het op naam hebt gekocht, kunnen ze je bij de winkel misschien terugvinden op basis van je naam/adres.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:28:
[...]

Een bon gebruiken die niet bij dit specifieke product hoort lijkt mij toch "vals" en "onjuist". Ik zie niet hoe dit punt ter discussie kan staan.
Er zijn genoeg alternatieven zoals een bankrekeningafschrift of contact opnemen met de fabrikant. Maar iemand anders z'n bon is dat niet.
Dat zeg ik dus. Als je aanklopt bij de fabrikant vragen die dus na 5/6 jaar ook vrolijk om een bon. Dat is niet te doen.

Handig joh, zo'n levenslange garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ypho schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:30:
Ik kan TS hier niet aan helpen. Maar een tip voor een volgende keer. Maak met je mobiel een foto van de bon/factuur
Ouderwets is veel eenvoudiger: stop alle bonnen in een insteekhoes in een ordner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Dat zeg ik dus. Als je aanklopt bij de fabrikant vragen die dus na 5/6 jaar ook vrolijk om een bon. Dat is niet te doen.

Handig joh, zo'n levenslange garantie.
Fabrikant doet dit vrijwel altijd op basis van serienummer. En ik heb bonnen die ouder zijn dan tien jaar, waarom kan jij je bon dan niet zes jaar bewaren? Het is niet heel complex, gewoon plaatsen in een doos of map en hem niet weggooien. Dat is eigenlijk het enige wat je hoeft te doen, ergens neerleggen en er verder vanaf blijven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:49
RemcoDelft schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Ouderwets is veel eenvoudiger: stop alle bonnen in een insteekhoes in een ordner.
Nee hoor, dat is veel omslachtiger.

Is het verder echt nodig dat alle moraalridders hier meteen laten weten dat ze het niet eens zijn met TS zijn handelen? Moet TS nu "uit principe" niet achter een andere bon aan gaan en weken wachten op vervanging van zijn geheugen omdat hij een andere veel langere procedure moet doorlopen?
Niet zo zeiken jongens. En als er iets "verboden" aan is op tweakers, dan zal de mod daar wel een uitspraak overdoen.

En dan ook nog het gezeik over hoe "lastig het is om een bon kwijt te raken". Man man man, stelletje zure krenten. Hou dat commentaar lekker voor je, dat weet TS zelf nu ook wel, shit happens (map per ongeluk weggegooid, bonnetje verward bij het uit de portemonnee halen, bonnetje nog in plastic zakje, etc.).

@TS: wat je kunt doen als het hier niet lukt: gewoon nog een setje kopen, dan heb je zelf een bon. Kapotte setje ruilen na een week en dan geld terug vragen. Mits jij dit eerste kapotte setje gewoon netjes hebt aangeschaft, lijkt er mij ethisch niks mis met deze manier van handelen, ondanks dat het misschien net niet tussen de regeltjes past.

[ Voor 12% gewijzigd door JDillinger op 26-08-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:34:
[...]

Fabrikant doet dit vrijwel altijd op basis van serienummer. En ik heb bonnen die ouder zijn dan tien jaar, waarom kan jij je bon dan niet zes jaar bewaren? Het is niet heel complex, gewoon plaatsen in een doos of map en hem niet weggooien. Dat is eigenlijk het enige wat je hoeft te doen, ergens neerleggen en er verder vanaf blijven.
Ik spreek uit ervaring. Die doen dat niet op serienummer. Nogmaals, waarom heb je een bon nodig bij levenslange garantie? Totale onzin en mijn inziens een loophole om onder de garantie uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:41:
[...]

Ik spreek uit ervaring. Die doen dat niet op serienummer. Nogmaals, waarom heb je een bon nodig bij levenslange garantie? Totale onzin en mijn inziens een loophole om onder de garantie uit te komen.
En ik uit ervaring dat ze het wel doen :P
Voor harde schijven wel iig, die kan ik goed al 10 rma gestuurd hebben bij verschillende fabrikanten. Die hebben nog nooit om een bon gevraagd. Idem bij corsair toen de psu kapot was.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harde schijven gaan bij mij ook prima. Dat komt omdat die dan vrolijk nog binnen de garantie zitten. Die stuur ik zelfs liever direct naar de fabrikant ipv de webshop. Gaat een stuk sneller. Maar op harde schijven zit geen levenslange garantie.
Grappig dat men daar gewoon overheen leest. We hebben het hier over geheugen met levenslange garantie. LEVENSLANG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Als ik een bon had, had je hem gekregen. Corsair zal je wel direct willen helpen. Soms willen ze toch een bon zodat het niet gestolen(?) is. Maar die discussie ga ik niet eens aan en mspaint dan wel een bon.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Heb zelf ook een keer (wat oudere) geheugenmodules voor RMA aangemeld direct via Corsair en mij is nooit om een bon gevraagd?

De versie die ik ter RMA aanleverde hadden ze niet meer, dus gemaild dat ik 2 van die sets in de betreffende PC gebruikte. Was geen probleem, ze zouden 2 nieuwe sets sturen en dan moest ik na levering de andere oude set ook naar ze opsturen. Netjes afgehandeld als zeg ik het zelf...

[ Voor 57% gewijzigd door ironx op 26-08-2014 11:09 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:41:
[...]

Ik spreek uit ervaring. Vrijwel alle fabrikanten die een dergelijke garantietermijn hanteren kunnen en zullen dat op basis van het serienummer doen. En bij levenslang is dat wellicht niet eens nodig. Immers er zit levenslange garantie op, wat maakt het serienummer dan nog uit?

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 26-08-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, dan doe je toch lekker eigenwijs. TS zegt toch ook dat ie zonder bon geen stap verder komt. Hoe duidelijk wil je het hebben dan dat vrijwel niet iedere fabrikant dat doet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:12:
Zucht, dan doe je toch lekker eigenwijs. TS zegt toch ook dat ie zonder bon geen stap verder komt. Hoe duidelijk wil je het hebben dan dat vrijwel niet iedere fabrikant dat doet? 8)7
Moonz geeft nergens aan dat hij het bij de fabrikant heeft geprobeerd. Ironx geeft aan dat het hem zonder bon gelukt is bij Corsair, de fabrikant in kwestie. Corsair heeft de RMA procedure ook op de website staan en geeft daar niet aan dat een bon noodzakelijk is. Daarnaast geven zij de optie om het defecte product terug te sturen naar een locatie in Almere na het aanvragen van een RMA nummer.
Ik zie dus op dit moment nog geen problemen met het adviseren van een RMA procedure via de fabrikant. Beetje dimmen kan geen kwaad in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmen? Pot en ketel.

Jij geeft aan dat vrijwel iedere fabrikant met serienummers werkt. Ik geef aan van niet. Lijkt mij stug dat jij al bij IEDERE fabrikant een rma hebt aangevraagd maar goed........

Rest nog steeds de vraag, waarom een bon bij levenslange garantie? Corsair doet dat misschien wel. OCZ bijvoorbeeld dus gewoon niet zonder bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Je hebt ook garantie als je de bon niet meer hebt zoals The_Ghost16 al aangeeft, je moet echter kunnen aantonen dat je het product bij de betreffende winkel hebt gekocht (is volgens mij wel eens een Postbus 51 spotje van geweest).

Hier nog een link echter zonder wetsartikelen als je de wetsartikelen weet zou ik daar echter in het begin nog niet mee gaan schermen: http://www.consuwijzer.nl...r-rechten-zonder-kassabon

Corsair is echter geen partij in deze kwestie, jij hebt alleen te maken met de winkel waar jij het product hebt gekocht.

Het is mogelijk dat Corsair echter wel je dimmetje om wilt ruilen echter zijn zij geen partij en kunnen hier kosten aanzitten.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:26:
Dimmen? Pot en ketel.

Jij geeft aan dat vrijwel iedere fabrikant met serienummers werkt. Ik geef aan van niet. Lijkt mij stug dat jij al bij IEDERE fabrikant een rma hebt aangevraagd maar goed........

Rest nog steeds de vraag, waarom een bon bij levenslange garantie? Corsair doet dat misschien wel. OCZ bijvoorbeeld dus gewoon niet zonder bon.
Je weet dat het woord "vrijwel" in combinatie met "iedere" betekent dat ik zelf al aangeef dat er dus uitzonderingen kunnen zijn? Kennelijk heb jij die gevonden in de vorm van OCZ. Echter gaat het hier over Corsair en op dit moment lijkt het er dus op dat hij gewoon met de fabrikant contact op kan nemen om garantie af te handelen.

En mocht dat niet werken dan zijn er nog alternatieven. Maar op dit moment heeft TS niet aangegeven dat hij contact heeft opgenomen met de fabrikant dus op dit moment zie ik dit nog steeds als de meest valide optie.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 26-08-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:26:
Dimmen? Pot en ketel.

Lol, mijn OCZ Vertex 3 kreeg ik zonder bon gewoon RMA een nieuwe bij OCZ zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die nog binnen de normale wettelijke garantie viel zal dat geen probleem zijn geweest. 2 jaar dus. En ik verwacht dat dat bij een Vertex 3 gewoon het geval was.

Probeer dat nu nog eens maar dan zonder bon en buiten die 2 jaar. Doei levenslange garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:04:
Als die nog binnen de normale wettelijke garantie viel zal dat geen probleem zijn geweest. 2 jaar dus. En ik verwacht dat dat bij een Vertex 3 gewoon het geval was.

Probeer dat nu nog eens maar dan zonder bon en buiten die 2 jaar. Doei levenslange garantie.
Was ruim buiten de garantie, vandaar dat ik de "bon niet kon vinden". ;)

Maar blijf lekker zo koppig als je bent, je zet jezelf voor schut en ik zie niet wat je hiermee zou opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:48

Ypho

Allround Nerd

RemcoDelft schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Deed ik voorheen. Van het weekend wezen opruimen. Behalve een hoop bonnen die vervaagd waren ook de papierbak volgegooid met bonnen van spul wat ik al jaren niet meer heb.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaoscontrol schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:44:
[...]

Was ruim buiten de garantie, vandaar dat ik de "bon niet kon vinden". ;)

Maar blijf lekker zo koppig als je bent, je zet jezelf voor schut en ik zie niet wat je hiermee zou opschieten.
:')

Maar even de smiley toelichten. Een vertex 3 kwam ongeveer uit in 2011. Die dingen hadden standaard 3 jaar fabrieksgarantie. Die kan dus nooit ruim buiten de garantie zijn geweest. Sterker nog, die zat gewoon ruim binnen de garantie. Zodoende heb je dus geen bon nodig gehad.

Er is er maar 1 die zich hier voor schut zet.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Andermans bonnetje inleveren is gewoon fraude (ongeacht of je reepjes in garantie zijn of niet), willen we op dit forum niets over lezen. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.