Kan geen nieuwe USB sticks installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem op 1 van mijn PC's, ik kan geen enkele USB stick/HDD meer installeren(USB apparaten).

Zodra ik een USB stick erin steek krijg ik de melding dat het installeren van het stuurprogramma mislukt is. USB sticks die al een keer in de computer hebben gezeten hebben geen last van dit probleem.

Wat heb ik geprobeerd? Allereerst handmatig de driver dan maar geinstalleerd. Toen werkte het. Maar voor elke andere nieuw apparaat dien je dus hetzelfde te doen(geen oplossing uiteraard).

Windows naar eerder tijdstip terug zetten, mocht helaas niet baten.

Wat heb ik gechecked? Internet functioneerd naar behoren, kan overal naar toe browsen. Apparaat beheer herkent de stick wel gewoon en geeft vreemd genoeg ook geen geel uitroepteken(melding driver missing). Schijfbeheer herkent de stick niet.

Meldingen uit het logboek die er volgens mij betrekking op hebben:

Melding 1:

ID: 10114
Bron: DriverFrameworks-UserMod
Taakcategorie: Opstarten van UMDF-reflector

De UMDF-reflector kon het opstarten niet voltooien omdat service WUDFPf niet is gevonden. Deze service kan later worden gestart tijdens het opstarten. Er zal dan worden geprobeerd het apparaat opnieuw te starten.

Melding 2

ID: 219
Bron: Kernel-PnP
Taakcategorie: (212)

Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&0&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_CORSAIR&PROD_FLASH_VOYAGER&REV_0.00#0EC6BC442C13F6&0#.

Iemand enig idee hoe ik en of het uberhaupt kan deze service ''repairen''. Heb het probleem ook een keer op me werk gehad, heb toen voor de snelste optie gekozen en dat was een re-install. Dat doe ik liever op deze PC niet.

Mocht je nog aanvullende informatie willen, ik ben aan het f5-en :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FWIW: een waarschijnlijke kortetermijnoplossing is een andere USB-poort gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
F_J_K schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:53:
FWIW: een waarschijnlijke kortetermijnoplossing is een andere USB-poort gebruiken.
Helaas niet. Dit geldt voor elke USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hoe verwijder je usb sticks? ruk je ze eruit of doe je netjes hardware veilig verwijderen.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt en alleen reinstall van mijn chipset en volledige scan in mijn register hielp het om op te ruimen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Nivida_intel schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:50:
Hoe verwijder je usb sticks? ruk je ze eruit of doe je netjes hardware veilig verwijderen.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt en alleen reinstall van mijn chipset en volledige scan in mijn register hielp het om op te ruimen.
Over het algemeen word het er gewoon uit getrokken. Chipset driver zal ik zo eens proberen opnieuw te installeren. Welk programma gebruikte je voor het register, dan neem ik even dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik had Tune-up 2014 3 dagen gratis te gebruiken. Ik geef uiteraard geen garantie dat het ook gaat werken maar dat trucje werkte bij mij

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:21

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd in ""Dit apparaat kan sneller werken als u het aansluit op....""

Stond nog in mijn bookmarkts van eeuwen geleden en heeft mij ook met dit soort ellende uit de brand gehopen. Hopelijk heb je er wat aan. Succes

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Nivida_intel schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:03:
Ik had Tune-up 2014 3 dagen gratis te gebruiken. Ik geef uiteraard geen garantie dat het ook gaat werken maar dat trucje werkte bij mij
Chipset driver opnieuw geinstalleerd mocht nog niet baten. Ik ga nu voorgestelde programma proberen(15 dagen trial tegenwoordig).

EDIT: helaas mochten jouw stappen niet baten. Op naar Sparhawk zijn mogelijke fix!
Sparhawk schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:16:
Verwijderd in ""Dit apparaat kan sneller werken als u het aansluit op....""

Stond nog in mijn bookmarkts van eeuwen geleden en heeft mij ook met dit soort ellende uit de brand gehopen. Hopelijk heb je er wat aan. Succes
Dit ga ik nadat hij klaar is met scannen mee beginnen. Ziet er in ieder geval goed uit als ik het zo even doorlees, aardig wat stappen die ik nog kan ondernemen.

Beide bedankt voor de input, ik koppel zo dalijk even terug. Mocht iemand anders nog een aanbeveling hebben hoor ik dit graag.

EDIT:

Oke heb ook alle stappen afgelopen voor zover mogelijk was in jouw bericht. Bij het verwijderen van de USB devices krijg ik echter toegang geweigerd(local admin). En is niet mogelijk behalve onder veilige modus, waar alles wel werkt. Heb ook ander profiel aangemaakt om te kijken of het daarin zat, ook niet helaas.

Ik merkte ook dat ik mijn IP niet meer kan wijzigen. Dus dacht gelijk aan een virus, virus scanner eroverheen, anti malware bytes, spybot SnD. Mogen allemaal niet baten.

Ik kan dus gewoon geen drivers installeren, geen enkele! overal krijg ik toegang geweigerd.

Heb ook sfc/ scannow gedraait maar vond helaas ook geen fouten.

Ik begin toch wel een beetje door me opties heen te raken onderhand. Iemand nog een idee?

[ Voor 28% gewijzigd door Facenoise op 26-08-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk het onderstaande linkje eens, volgens mij wordt er een service niet goed gestart.

http://answers.microsoft....49-e011-8dfc-68b599b31bf5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:20:
Bekijk het onderstaande linkje eens, volgens mij wordt er een service niet goed gestart.

http://answers.microsoft....49-e011-8dfc-68b599b31bf5
Reg edit aangemaakt en uitgevoerd, vervolgens de service op automatisch gezet zoals vertelt. Ik krijg nog steeds de melding toegang geweigerd.

Bedankt voor je input.

EDIT: Tenzij iemand binnen het uur nog reageerd, ga ik maar een re-install doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Facenoise op 27-08-2014 11:33 ]

Pagina: 1