Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag,

Ik zou graag een dual sim versie van de m8 aanschaffen in Duitsland omdat deze in NL niet te verkrijgen is. Nu heb ik de Duitse winkel het toestel laten opstarten om de talen te checken, zie ik geen Nederlands staan. Kunnen jullie mij vertellen of deze er wel aan zit te komen of dat er een achterdeur is om het Nederlands er wel op te krijgen bijvoorbeeld sense "eraf gooien" en het toestel op de kale kitkat laten draaien.

En stel dat ik deze aanschaf en bijvoorbeeld Engels selecteer, zijn er dan problemen te verwachten met NL apps? Bijvoorbeeld taal conflicten of app niet te downloaden...

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Groet Stephan

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 07:48 ]

• MvBrees
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-03 20:12
Hallo Stephan,

Ik heb zelf in Duitsland bij de Mediamarkt een HTC One dual sim (M8) gekocht. De standaard talen zijn oa Duits, Engels, Frans ed. maar geen Nederlands. Met de app "Morelocals 2" krijg het toestel in de Nederlandse taal. De app werkt niet direct op de Android versie. Door op de smartphone de "opties voor ontwikkelaars" vrij te geven en vervolgens "USB debugging" te activeren, kun je door de smartphone d.m.v. een USB-kabel te verbinden met een PC en een programma op te starten ervoor zorgen dat "Morelocals 2" wordt geïnstalleerd. Voor verdere uitleg zie: http://droider.eu/2013/11...to-work-on-4-2-and-above/.
Succes.

• killfreak
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-02 08:35
Hallo heren ...

Vraagje, ik heb voor mijn werk een telefoon (incl. abbonement), en men verwacht dat ik deze overdag bij me heb en ook bereikbaar ben..
Nou vind ik het enorm onzinnig om 2 telefoons bij me te dragen, en dus zat ik te zoeken naar de "Dual Sim" optie.
Nu heb ik me er een klein beetje in verdiept en volgens de informatie die ik vind moet 4G/LTE wel beschikbaar zijn in combinatie met de HTC One M8 Dual sim ... (niet geheel onbelangrijk 8) )

Mijn vraag nu is of deze Dual sim optie "Active" is of "Stand-By".

Kan je dus met deze telefoon ook beide sim kaarten tegelijk bellen, en dus ook met SIM 1 bellen en met SIM 2 internetten via LTE?

Met vriendelijke groet,

P.S. zeer veel website geven nogal tegenstrijdige berichten ...
her en der lees je dat het active is, en her en der lees je dat het Standby is .. dus daarom aan jullie als gebruikers en mogelijke testers de vraag :)

[ Voor 13% gewijzigd door killfreak op 10-11-2014 14:29 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
killfreak schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:28:
Hallo heren ...

Vraagje, ik heb voor mijn werk een telefoon (incl. abbonement), en men verwacht dat ik deze overdag bij me heb en ook bereikbaar ben..
Nou vind ik het enorm onzinnig om 2 telefoons bij me te dragen, en dus zat ik te zoeken naar de "Dual Sim" optie.
Nu heb ik me er een klein beetje in verdiept en volgens de informatie die ik vind moet 4G/LTE wel beschikbaar zijn in combinatie met de HTC One M8 Dual sim ... (niet geheel onbelangrijk 8) )

Mijn vraag nu is of deze Dual sim optie "Active" is of "Stand-By".

Kan je dus met deze telefoon ook beide sim kaarten tegelijk bellen, en dus ook met SIM 1 bellen en met SIM 2 internetten via LTE?

Met vriendelijke groet,

P.S. zeer veel website geven nogal tegenstrijdige berichten ...
her en der lees je dat het active is, en her en der lees je dat het Standby is .. dus daarom aan jullie als gebruikers en mogelijke testers de vraag :)
Is standby. Dat betekent echter alleen dat je niet bereikbaar bent op Sim B als je op Sim A aan het bellen bent. Als je aan het internetten bent via Sim B, ben je op Sim A gewoon telefonisch bereikbaar.

• killfreak
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-02 08:35
Beste,

Ok... kijk dat is nog eens nuttige informatie.
ik was in de veronderstelling dat niet met 2 simkaarten tegelijk gebeld kon worden en dat er dus ten aller tijde maar 1 sim kaart actief kon zijn ..
Dus ook niet dat SIM kaart A aan het bellen is, en dat sim kaart B LTE internet gebruikt word ...

Deze telefoon zou voor mij namelijk wel een correcte oplossing zijn, aangezien ik toch maar 1 gesprek tegelijk kan voeren.

Vriendelijk bedankt voor deze informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door killfreak op 10-11-2014 16:08 ]