Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelle laptop voor studie. Rond 650 euro

Pagina: 1
Acties:

• jenzen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-10 16:05
Wat ga je met je laptop doen?
voornamelijk is deze laptop bedoeld voor de studie bedrijfskunde daar hoef je geen sterke hardware voor te hebben( zwaarste programma word waarschijnlijk MS Word). Verder worden er alleen films mee gekeken.

Wat is je budget?
De laptop moet niet meer dan rond de 650 euro kosten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Elke dag 2.5 uur reizen. dus graag licht en dun.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk maakt niet extreem veel uit. Liefste natuurlijk goede kwaliteit en geen Medion troep.

Wat me vooral belangrijk lijkt is een goede SSD aangezien de laptop gewoon lekker snel moet lopen en alles snel moet openen. 240GB is genoeg. En er gaat waarschijnlijk veel te gelijk openstaan dus 6GB ram is ook minimaal.

Zelf natuurlijk al zitten rond kijken en heb deze BTO gevonden.

Hier een betere netwerk kaart ingezet de Intel Dual Band Wireless-AC 7260
en verder 240GB Intel 335
en totaal 8GB werkgeheugen
Totaal prijs € 538,99

Lijkt me een prima dingetje voor weinig geld. Alleen vraag ik me af of het wel werkt een snelle SSD met een trage processor (Intel Celeron N2930).

Dus wat raden jullie aan? De BTO of hebben jullie toch een beter alternatief voor weinig geld?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

BTO (clevo) is imho al direct :N - maar mijn laatste hands-on ervaring is alweer anderhalf jaar geleden dus of dit nog steeds zo is durf ik niet te zeggen.

Koop liever een goedkope laptop van en gerenommeerd merk en upgrade deze zelf met een SSD en wat meer RAM. Die BTO is behalve het RAM en de SSD gewoon zwaar k*t.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Een 15" laptop terwijl "licht en dun" zo'n beetje je belangrijkste eis is? Lijkt me een beetje tegenstrijdig. Verder zijn je hardware-eisen (240GB SSD, 8GB geheugen) gewoon niet haalbaar met dit budget. Als je dat bij een Celeron N2930 erin zet, is je systeem volledig uit ballans en vormt de CPU een gigantische bottleneck.

Ik zou hier beginnen met zoeken:
http://tweakers.net/categ...OAmv7CGU6iaZoa_-KkaNDrfUL

Die Samsung Ativ's zien er wel veelbelovend uit. Of kijk naar een systeem waar je zelf een (M2?) SSD in kan zetten zoals D4NG3R oppert.

offtopic:
2,5 uur reizen per dag? Heel veel sterkte toegewenst met het overleven van je studententijd :X

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 26-08-2014 00:40 ]

• jenzen
Bedankt voor de reactie! BTO streep ik dus van het lijstje.

Dan heb ik nog 1 vraag: Hoe zit het met garantie van je laptop als je de HDD vervangt voor een SSD? Ik heb het net even snel gegoogled maar daar kwam uit dat het vooral aan de fabrikant ligt of ze daar een beetje coulant mee zijn.

Verwijderd

Volgens mij ben je volgens de Nederlandse wet alleen dan zelf verantwoordelijk voor gebreken die het gevolg (kunnen) zijn van je aanpassing. Of je dat een verkoper/fabrikant uitgelegd krijgt is een tweede, die gebruiken het niet zelden als excuus om alle garantie het raam uit te gooien.

Maar, zoals altijd, IANAL.

• jenzen
hmm het ligt dus lastig. Ergens anders nop het forum las ik de tip om gewoon eerst de fabrikant te bellen en te vragen hoe het met de garantie zit als je de HDD vervangt. lijkt mij de beste optie.

Voor nu weet ik genoeg. Bedankt voor de hulp jongens!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Bij Lenovo weet ik dat je gewoon je HDD kan vervangen.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Pagina: 1