Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BTO X BOOK 51cl58 of een lenovo Y50 of....?

Pagina: 1
Acties:

• jenzen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-10 16:05
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop word voornamelijk voor mijn studie business it & management. Maar ik wil er ook graag op kunnen gamen. (bf4/total war).

Wat is je budget?
Als 'arme' student kan ik niet meer dan 1100 uitgeven. (heel misschien 1150 maar dan houd het echt op)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In principe moet ik hem natuurlijk elke dag mee nemen naar college. Maar ik ga vaak met de auto en met de bus ben je er ook zo dus het gewicht is niet van groot belang. Daarentegen hou ik wel van de ultrabook stijl laptops dus lekker slank.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In principe het liefste niet zoiets als medion maar als ze echt iets leuks hebben dan kan ik me daar wel over heen zetten.

Wat ik verder belangrijk vind is dus een goeie vk (liefste nvidia) minimaal gtx860m. Een I7, aangezien total war bijvoorbeeld wel houd van een snelle processor. en een SSD van minimaal 240GB. (goedkopere laptop waar ik voor 100 euro zelf een SSD erin kan zetten in plaats van de normale HDD is ook goed)

Zelf al veel hier bij de pricewatch zitten zoeken en daar kwamen 2 optie's uit.

De lenovo Y50

Bij de lenovo zet ik er voor 100 euro dan zelf een SSD in. (als dit geen problemen met de garantie oplevert????)

En een BTO

De BTO dan in deze configuratie:
i7-4710MQ
8GB DDR3L (1600MHz)
NVIDIA GTX860 2GB GDDR5 videokaart
240GB intel 335
Intel Dual Band Wireless-AC 7260

€ 1.149,00 prijs incl. BTW

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze keuze of eventueel een (beter) alternatief hebben. Op dit moment heeft de lenovo lichtelijk mijn voorkeur aangezien deze een stuk mooier en dunner is.

[ Voor 17% gewijzigd door jenzen op 25-08-2014 23:50 ]

• MazTye
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-12-2023
Let er wel op dat de lenovo maar één slot heeft voor een HDD of SSD, dus als je zelf de SSD er in zet heb je niks meer aan die HDD die er al in zit. Volgens mij zijn er ook wel y50 modellen die gewoon direct geleverd worden met SSD maar dat word even zoeken.

Verwijderd

Ik zit ook met deze dilemma.

Je kunt via www.campusshop.nl de Lenovo Ideadpad Y50 krijgen voor €999,-

Alleen hoe zit het met de bouwkwaliteit van de BTO?

• jenzen
@MazTye Het was me inderdaad al opgevallen dat je de HDD eruit moest halen om er een SSD in te zetten maar dat maakt niet uit want ik heb toch niet zoveel geheugen nodig. En een Y50 die direct geleverd word met SSD heb ik al eens naar gekeken maar dan kom je toch al snel op ¤1300,-

@EDMX Bedankt voor de tip! scheelt toch weer 50 euro met de goedkoopste uit de pricewatch. Maar wat ik over het algemeen hoor van mensen op internet is dat de clevo dingen waar BTO mee werkt niet echt goed zijn. Dus de Lenovo is waarschijnlijk de beste optie.

Verwijderd

De Lenovo lijkt wel een mindere scherm te hebben, maar als je speurt op het internet, dan zie je dat de BTO's veel problemen hebben met de FAN dat veel geluid produceert.

PS: Mocht je een SSD in je Lenovo bouwen, dan heeft dat geen consequenties op je garantie. Mocht er dan problemen zijn met je laptop, dan kun je de laptop gewoon terugsturen met de standaard 1TB HDD.

Ik heb zojuist de Lenovo besteld + de Samsung 850 Pro 256GB

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 15:57 ]

• jenzen
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:55:

PS: Mocht je een SSD in je Lenovo bouwen, dan heeft dat geen consequenties op je garantie. Mocht er dan problemen zijn met je laptop, dan kun je de laptop gewoon terugsturen met de standaard 1TB HDD.
Daarmee haal je in ieder geval al een flinke twijfel weg.

Ik denk dat ik precies het zelfde setje ga nemen. Bedankt voor de hulp! En veel plezier met je Lenovo!

Verwijderd

Thnx, jij ook!

Graag zie ik een gebruikers review tegemoet over jouw ervaringen met de Lenovo.
Pagina: 1