Het is weer tijd voor een nieuwe game pc. Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar verschillende onderdelen en in dit topic wil ik hier graag feedback op krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral 'normaal' internetten en gamen. De games zijn vooral: World of Warcraft, Diablo en Final Fantasy.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum is €650. Een klein beetje hierover gaan is natuurlijk geen probleem indien dit 'noodzakelijk' is, maar natuurlijk niet te ver. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Verder geen randapparatuur nodig, de apparatuur welke aanwezig is voldoet nog en werkt prima (en hopelijk blijft 't dat ook doen
)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit nog te kijken of er een SSD bij kan, maar dit is niet noodzakelijk aangezien ik dit later altijd nog eens kan toevoegen. Ik probeer een systeem samen te stellen dat toch wel een paar jaar mee kan met de spellen welke ik speel, en misschien ik ipv. een ssd voor een betere grafische kaart kan gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Verder niet bepaald een voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer staat in een woonkamer, dus heel veel lawaai is niet echt fijn.
Ga je overklokken?
Grote kans van niet, als deze mogelijkheid er 'toevallig' op zit kan ik hier eens gebruik van maken, maar hier hoeft niet speciaal naar gekeken te worden.
De volgende producten heb ik zelf al samengesteld. Maar misschien hebben Tweakers hier andere ideeën over. Ik weet dat dit wat onder het budget is, dus ik ben benieuwd waar ik een upgrade kan uitvoeren.
Waarschijnlijk zullen er nog wat extra ventilatoren bij moeten, maar dat zal het grote verschil in kosten niet maken. SATA-kabels en dergelijke ook niet.
Ik heb ook nog wat 'alternatieve' producten, het moederbord bijvoorbeeld. Misschien dat dit een ander model kan worden, alhoewel ik persoonlijk denk dat ik het 'extra' geld beter in een videokaart en SSD kan besteden.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral 'normaal' internetten en gamen. De games zijn vooral: World of Warcraft, Diablo en Final Fantasy.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum is €650. Een klein beetje hierover gaan is natuurlijk geen probleem indien dit 'noodzakelijk' is, maar natuurlijk niet te ver. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Verder geen randapparatuur nodig, de apparatuur welke aanwezig is voldoet nog en werkt prima (en hopelijk blijft 't dat ook doen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit nog te kijken of er een SSD bij kan, maar dit is niet noodzakelijk aangezien ik dit later altijd nog eens kan toevoegen. Ik probeer een systeem samen te stellen dat toch wel een paar jaar mee kan met de spellen welke ik speel, en misschien ik ipv. een ssd voor een betere grafische kaart kan gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Verder niet bepaald een voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer staat in een woonkamer, dus heel veel lawaai is niet echt fijn.
Ga je overklokken?
Grote kans van niet, als deze mogelijkheid er 'toevallig' op zit kan ik hier eens gebruik van maken, maar hier hoeft niet speciaal naar gekeken te worden.
De volgende producten heb ik zelf al samengesteld. Maar misschien hebben Tweakers hier andere ideeën over. Ik weet dat dit wat onder het budget is, dus ik ben benieuwd waar ik een upgrade kan uitvoeren.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 155,85 | € 155,85 |
| 1 | MSI H81M-E34 | € 44,- | € 44,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1) | € 118,80 | € 118,80 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 500GB | € 40,17 | € 40,17 |
| 1 | Cooler Master K380 | € 35,- | € 35,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 17,95 | € 17,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU | € 70,63 | € 70,63 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | Cooler Master B600 | € 43,95 | € 43,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 539,10 | |
Waarschijnlijk zullen er nog wat extra ventilatoren bij moeten, maar dat zal het grote verschil in kosten niet maken. SATA-kabels en dergelijke ook niet.
Ik heb ook nog wat 'alternatieve' producten, het moederbord bijvoorbeeld. Misschien dat dit een ander model kan worden, alhoewel ik persoonlijk denk dat ik het 'extra' geld beter in een videokaart en SSD kan besteden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 82,95 | |
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Isitlightagain op 25-08-2014 23:21 . Reden: typo ]