Ik had vandaag een mooie dag in de Oostvaardersplassen.
Het was gelukkig lang droog en prachtig zacht licht door de bewolking.
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe camera gekocht: De Panasonic GX7.
Vandaag deze camera goed kunnen testen in combinatie met een telelens: de Panasonic 100-300mm.
De elektronische sluiter levert erg scherpe foto's op (handheld) met deze lens.
Ik heb ook alleen gefotografeerd in JPG (aangepaste instellingen: contrast -2, ruisreductie -3).
Het voordeel is dat je dan gebruik kunt maken van de ETC (Extra Tele Conv) instelling.
Met deze instelling gebruik je een 8mp crop van de sensor. Je kunt dit natuurlijk ook achteraf doen op de pc. Maar in de camera biedt het voordelen zoals: je ziet het dier (meestal kleine vogels) beter in je zoeker, je kunt nauwkeuriger scherpstellen.... en de Panasonic JPG's zijn tegenwoordig toch erg goed. Je kunt ook veel JPG settings tweaken, bijvoorbeeld met de curves voor schaduwen en hooglichten.
1. Boerenzwaluwnest in een vogelkijkhut (alleen deze met de mechanische sluiter gefotografeerd omdat ik wilde flitsen)

2. Lepelaar met prachtig glad water (mooi licht door de bewolking)

3. Volgens mij was dit een jonge lepelaar

4. Hier het jong samen met zijn/haar moeder???

5. Groepje Konikspaarden, in het typisch Oostvaardersplassen landschap

6. Liefde...

7. Closeup...

8. Jeuk...

9. De combinatie Panasonic GX7 en 100-300mm levert ook haarscherpe foto's van insecten op:

10. En ook geschikt voor paddenstoelenfotografie

11. Ook nog een leuke ontmoeting met een vos:
Het was gelukkig lang droog en prachtig zacht licht door de bewolking.
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe camera gekocht: De Panasonic GX7.
Vandaag deze camera goed kunnen testen in combinatie met een telelens: de Panasonic 100-300mm.
De elektronische sluiter levert erg scherpe foto's op (handheld) met deze lens.
Ik heb ook alleen gefotografeerd in JPG (aangepaste instellingen: contrast -2, ruisreductie -3).
Het voordeel is dat je dan gebruik kunt maken van de ETC (Extra Tele Conv) instelling.
Met deze instelling gebruik je een 8mp crop van de sensor. Je kunt dit natuurlijk ook achteraf doen op de pc. Maar in de camera biedt het voordelen zoals: je ziet het dier (meestal kleine vogels) beter in je zoeker, je kunt nauwkeuriger scherpstellen.... en de Panasonic JPG's zijn tegenwoordig toch erg goed. Je kunt ook veel JPG settings tweaken, bijvoorbeeld met de curves voor schaduwen en hooglichten.
1. Boerenzwaluwnest in een vogelkijkhut (alleen deze met de mechanische sluiter gefotografeerd omdat ik wilde flitsen)

2. Lepelaar met prachtig glad water (mooi licht door de bewolking)

3. Volgens mij was dit een jonge lepelaar

4. Hier het jong samen met zijn/haar moeder???

5. Groepje Konikspaarden, in het typisch Oostvaardersplassen landschap

6. Liefde...

7. Closeup...

8. Jeuk...

9. De combinatie Panasonic GX7 en 100-300mm levert ook haarscherpe foto's van insecten op:

10. En ook geschikt voor paddenstoelenfotografie

11. Ook nog een leuke ontmoeting met een vos: