Geheugen bijsteken, maar hoeveel en wat voor een geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 08:36
Ik zoek een?
RAM geheugen en eventueel SSD

Wat is je budget?
20-50€.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, bang for buck.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD Athlon X2 250 3.00Ghz
2 GB RAM
64bit Windows 7
500GB HDD
zo ver ik weet geen aparte videokaart

Het gaat om de PC van mijn vader, ik was wat voor hem aan het uitzoeken en het viel me op dat de boel retetraag liep bij het installeren van iTunes. grootverbruikers zijn Chrome en Skype.
Tijd voor meer geheugen, maar welk en wat voor een geheugen met nadruk op een beperkt budget.

Als hij er ook nog een SSD bij kan zetten zou helemaal mooi zijn, maar dan zal het aan mij zijn om WIN om te zetten van de HDD naar de SSD en of hij dat wil :+

Concreet: Welk RAM kopen? Hoe achterhaal ik welk RAM past? en een lat van 4GB of 2x2GB (ik vermoed dat het mobo wel 2 geheugenslots heeft) en wat is de beste voordelige koop voor een SSD. Hou svp rekening ermee dat we met een pensionado te maken hebben die tijd heeft en niet voor pure snelheid gaat, maar wel voor de beste prijs.

Alvast Dank!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-02 20:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dit zegt je welk moederbord je hebt.

wmic baseboard get product,Manufacturer,version,serialnumber

Open een command prompt en plak dat erin.

★ What does that mean? ★

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:04

D4NG3R

kiwi

:)

Meer geheugen? Voor die taken is 2GB geen enkel probleem.

Installeer eerst Windows eens vers op een SSD en kijk dan of geheugengebruik het probleem is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik raad aan een 4G stick te kopen van 1600mhz of hoger. ik denk niet dat je al een 8 g stick kunt vinden voor dat geld. Alhoewel dit een klein beetje over je budget is pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9H/8G moet dit zeker nog gaan

[ Voor 46% gewijzigd door thibautb op 25-08-2014 22:23 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Inderdaad even achterhalen welk moederbord je hebt. Dit kan bijvoorbeeld met het gratis programmaatje CPU-Z. Controleer voor de zekerheid of er nog een geheugenslot vrij is. Vervolgens zou ik een reepje van 2GB erbij prikken en het is een lekker goedkope upgrade. Een totaal van 4GB is namelijk echt voldoende. We moeten echter eerst weten welk soort geheugen nodig is en daarvoor moeten we weten welk moederbord je hebt. Het is waarschijnlijk gewoon DDR3 geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepD op 25-08-2014 22:51 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zet er gewoon een 32 bits versie van windows op, dan is 2 GB voldoende.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De kans is groot dat een frisse herinstallatie de prestaties het meest omhoog gaat schoppen. 2gb extra erbij zou ook nog kunnen maar met deze wensen zou ik eerst een gratis reinstall gewoon eens proberen, en het geld uitsparen tot een pc upgrade erin zit.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Belangrijk om te weten is of het geheugen wat je denkt te kunnen bij plaatsten daadwerkelijk geschikt is voor uw systeem. Ben je op zoek naar Kingston geheugen? Ik controleer altijd met een geheugen configurator of het geheugen geschikt is voor mijn systeem. http://simmcity.nl/content/11-kingston-configurator.
Je vult simpel het model en merk in, de configurator doet de rest.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

2GB RAM + alles hoger dan WXP vind ik zelf geen heel slim idee. minimaal 4GB is imo echt wel nodig voor W7 en W8

Een SSD ga je niet kunnen schoenlepelen in dit budget, tenzij je een oude 64GB Crucial M4 of iets in die richting kan vinden voor weinig.

People as things, that’s where it starts.

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Dit + dit lijkt me een prima upgrade, en past nog binnen je budget.

- 4GB RAM is meer dan voldoende voor je systeem. Je CPU ondersteund niet hoger dan 1066Mhz, dus dit bankje is prima.
- Een SSD maakt je PC heel veel sneller. Alles voelt vlotter aan, programma's starten sneller en je PC start sneller op. Oftewel; een must :)
Pagina: 1