Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik betrek binnenkort een nieuwbouwwoning (sociale huur). Hierbij zijn al draden aangebracht voor de zonwering. Dit zijn echter koperen draden met maar 1 koperen kabel. Dus geen plus/min/aarde of iets dergelijks, maar gewoon een zwarte kabel waarin een koperdraad zit.

Kan dit uberhaupt ooit werken?

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54
dat zal wel een losse draad zijn om evt. andere draden mee door te voeren.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Is het niet gewoon een trekdraad?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:15

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zwart :? Klinkt als een schakeldraad, waarschijnlijk zit de blauwe draad vanaf de (plaats van de) motor direct naar de nul in de stoppenkast.

[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 25-08-2014 22:01 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Freee!! schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:00:
Zwart :? Klinkt als een schakeldraad, waarschijnlijk zit de blauwe draad vanaf de motor direct naar de nul in de stoppenkast.
Dat dus. De motoren worden gewoon direct op de dichtstbijzijnde groep gekoppeld en er hoeft alleen een schakeldraad aangesloten te worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• francoski
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:04:
[...]

Dat dus. De motoren worden gewoon direct op de dichtstbijzijnde groep gekoppeld en er hoeft alleen een schakeldraad aangesloten te worden.
In de wanddoos komt ook maar 1 zwarte draad uit..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat is een trekdraad. Je knoopt de draden die je wil (voor zonwering heb je 4 aderige kabel nodig) aan deze kabel en dan trek je ze door de buis heen.

Ik kan me niet voorstellen dat je met 1 zwarte draad omhoog en omlaag kan namelijk.
Hangt de zonwering er überhaupt al?

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 25-08-2014 22:29 ]

Wise enough to play the fool

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:48
teacher schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:26:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat je met 1 zwarte draad omhoog en omlaag kan namelijk.
Aanzetten tot laagste punt en stoppen en daarna als je em aanzet gaat die omhoog? (en op hoogste punt weer omlaag) Of 1 keer aanzetten is omlaag, volgende keer weer omhoog, de keer erop weer omlaag? Het kan wel, maar of het handig is...

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 25-08-2014 22:29 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[quote]teacher schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:26:
Dat is een trekdraad. Je knoopt de draden die je wil (voor zonwering heb je 4 aderige kabel nodig) aan deze kabel en dan trek je ze door de buis heen.

Hangt de zonwering er überhaupt al?
[/quote]

Een meetdraad om aan te tonen dat er "open" leiding ligt
Deze draad dient verwijderd te worden trekken doe je met een echte trekveer. en dan trek je fase/nul/aarde en twee schakeldraden waarschijnlijk

Euj ja het gaat redelijk vaak goed met de zwarte draad trekken totdat alles vast zit en trek je hem in tweeen. een trekveer is veel sterker

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 25-08-2014 22:39 ]

Iperf

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met de zwarte draad gewoon je trekveer erdoor trekken, vervolgens aan je trekveer de uiteindelijke kabel bevestigen en weer terug trekken :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

2x zwart+blauw+groen/geel (op-neer-nul-aarde) ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok ok ok... I stand corrected :+

Wise enough to play the fool

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

SlinkingAnt schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:40:
Met de zwarte draad gewoon je trekveer erdoor trekken, vervolgens aan je trekveer de uiteindelijke kabel bevestigen en weer terug trekken :)
En we hebben een winnaar :+

Dit is het enige juiste antwoord. Bij nieuwbouw trekken ze altijd een enkele (vaak dunne zwarte) draad door een loze leiding om bij oplevering aan te tonen dat de leiding van begin tot het eind open is. Deze gebruik je vervolgens om eerst je trekveer door te trekken en dus niet meteen al je kabels. Als je dat wel doet heb je kans dat deze breekt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:15

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! geeft toe het op en neer van een zonwering even gemist te hebben :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• francoski
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:45:
[...]

En we hebben een winnaar :+

Dit is het enige juiste antwoord. Bij nieuwbouw trekken ze altijd een enkele (vaak dunne zwarte) draad door een loze leiding om bij oplevering aan te tonen dat de leiding van begin tot het eind open is. Deze gebruik je vervolgens om eerst je trekveer door te trekken en dus niet meteen al je kabels. Als je dat wel doet heb je kans dat deze breekt.
Duidelijk!

En nu maar hopen dat die koperdraad niet breekt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een trekveer is ervoor gemaakt om ook zonder koperkabel te gebruiken. (evt met verenpomp)

Een koperkabel die er al ligt helpt wel om langs eventuele vervelende randjes te komen

Iperf

Pagina: 1