Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP Pavilion 15-p053nd voor de studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop voor mijn studie en zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb al eerder een topic geopend, maar ook daar kwam ik niet ver, want iedereen zegt weer dat wat anders belangrijk is bij een aankoop en dan kom ik op een onmogelijk bedrag voor mij zelf. Mijn budget is dat ook echt maximaal 500 euro.
Nu heb ik heel veel op internet gezocht/ gekeken naar wat ik een goede laptop vind.
Er is mij verteld dat ik voor alleen studie, dus tekstverwerken, internetten, mailen en veel tabbladen open staan (zoals ik dat graag doe), genoeg heb aan een budget-cpu. Daar ben ik dus niet tevreden over. Na veel onderzoek op Tweakers en Google.. ben ik op deze laptop uitgekomen en zelf denk ik dat het een hele mooie laptop is voor niet veel geld en goed te doen is voor wat ik er mee wil.
pricewatch: HP Pavilion 15-p053nd

Ik zou graag jullie mening willen horen en ervaringen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2014 21:44 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Over die processor klopt dat wel aangezien de gevoelsmatige snelheid vooral voortkomt voor een SSD maar dat ligt buiten jouw budget. Ik heb deze laptop nog nooit in het echt gezien dus over bouwkwaliteit e.d. kan ik niet veel zeggen.

De specificaties zijn wel goed. De processor is meer dan krachtig genoeg voor de taken die je wilt doen en het Full HD scherm is echt wel nodig. Je hebt zoveel meer werkruimte op hetzelfde grootte van scherm t.o.v. een lager resolutie scherm.

Het totale plaatje klopt gewoon op deze laptop en misschien is er wel iemand die er al ervaring mee heeft o.i.d. zodat je ook wat info hebt over de bouwkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel! Klinkt positief. Ik heb indderaad al wat gebruikersrecenties gelezen en over de bouwkwaliteit hebben ze niet echt wat gezegt.. Dus mensen met ervaring met deze laptop, reacties zijn welkom :)

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11 10:09
Bekijk even de aanbieding op Mediamarkt.nl. De Lenovo notebook. i5 inclusief FHD scherm!

Verwijderd

Topicstarter
SuperChasin schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:08:
Bekijk even de aanbieding op Mediamarkt.nl. De Lenovo notebook. i5 inclusief FHD scherm!
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit! zou jij deze aanraden boven de hp? De uitstraling vind ik wel minder mooi en een een mooiere laptop werkt ook fijner vind ik, anders kijk je steeds tegen iets aan wat je niet vrolijk maakt.

Nu is er dus de HP Pavilion 15-p053nd, maar hier zijn ook andere versies van zoals HP Pavilion 15-p052nd en HP Pavilion 15-p054nd. Nu lijkt het mij dat alleen de kleur anders is, want op internet staat overal weer wat anders. Niet echt duidelijk, maar weet iemand wat echt het grote verschil hier in is. Als ik bij Wehkamp wil bestellen kun je een andere kleur aangeven en verandert de serie dus..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 15:03 ]

• AFCAjax
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit! zou jij deze aanraden boven de hp? De uitstraling vind ik wel minder mooi en een een mooiere laptop werkt ook fijner vind ik, anders kijk je steeds tegen iets aan wat je niet vrolijk maakt.

Nu is er dus de HP Pavilion 15-p053nd, maar hier zijn ook andere versies van zoals HP Pavilion 15-p052nd en HP Pavilion 15-p054nd. Nu lijkt het mij dat alleen de kleur anders is, want op internet staat overal weer wat anders. Niet echt duidelijk, maar weet iemand wat echt het grote verschil hier in is. Als ik bij Wehkamp wil bestellen kun je een andere kleur aangeven en verandert de serie dus..
Ik zou hem inderdaad boven de HP aanraden. Puur omdat er een Intel processor in zit. Ik heb geen goede ervaring met AMD, maar misschien is dit intussen veranderd. Verder zijn ze vrij gelijkwaardig aan elkaar.

• Death1ord
Ik zou de lenovo nemen omdat ik denk dat de bouwkwaliteit beter zal zijn. De cpu zal ook iets zuiniger zijn hoewel de amd zeker adequaat is voor wat je er mee wilt doen.

Die verschillen in model is enkel het kleur. De specificaties zijn overal hetzelfde bij de sites waar ik heb gekeken. Het is normaal om een ander kleur een ander typenummer te geven.

Dus eigenlijk is het jouw persoonlijke smaak. Vind je de HP mooier en is dat belangrijk voor jou, ga dan maar voor de HP omdat wezenlijk voor jouw gebruik beide laptops niet echt meerwaarde hebben over elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie. Morgen ga ik langs de mediamarkt even kijken of de Lenovo wat is. Misschien oogt hij dan ook wel beter dan zo'n plaatje op internet.. Ik geef toe dat hij misschien net wat beter is dan de hp, qua processor en de bouwkwaliteit.

Verdere Tips, opmerkingen en ervaringen zijn welkom :)

• AFCAjax
Ik heb de lenovo gekocht. Bouwkwaliteit is prima, en hij is lekker snel!

Verwijderd

Topicstarter
SuperChasin schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:21:
Ik heb de lenovo gekocht. Bouwkwaliteit is prima, en hij is lekker snel!
Ik heb hem inderdaad ook opgehaald, maar af en toe loopt hij even vast met het laden op internet. Ik heb namelijk google chrome, dat vind ik fijn werken, maar zal het hier aan liggen? en het toetsenbord deukt licht in tijdens het typen.. Heb jij dat ook? verder vind ik het een hele fijne laptop..

• Death1ord
Toetsenborden hebben altijd wat vering, weinig modellen die het niet hebben. Dat even vastlopen kan verschillende oorzaken hebben maar kan niet echt via hier worden opgelost. als het echt een geoot probleem is kan je misschien een topic openen in de juiste sectie.

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:58:
Toetsenborden hebben altijd wat vering, weinig modellen die het niet hebben. Dat even vastlopen kan verschillende oorzaken hebben maar kan niet echt via hier worden opgelost. als het echt een geoot probleem is kan je misschien een topic openen in de juiste sectie.
Haha zo zie je maar hoe ervaren ik ben met een laptop. Dit ik ook mijn eerste eigen laptop en ik heb natuurlijk wel eerder op een laptop gewerkt hoor:) Maar van het toetsenbord was me dan nooit eerder opgevallen, misschien let ik er nu gewoon heel erg op..

Het vast lopen is later niet meer gebeurt. Chrome gaf toen ook iets van 'wachten op app chache' aan ofso, maar dat doet hij nu ook niet meer. Ik ga er van uit dat het wel klopt. De laptop is al gecontroleerd op eventuele veel voorkomende fabrieksfouten.

Ik ben er zeer tevreden mee.
Pagina: 1