Yoho allen,
Ik ben van plan om mijn pc te upgraden maar ik zou graag wat expertise willen over de samenstelling. Het systeem wat ik nu heb is ongeveer 5 jaar oud en ik heb na de upgrade van het geheugen last dat hij minder stabiel is en het is ook wel tijd voor wat nieuwere games
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hiermee betere en nieuwere games gaan spelen, Battlefield 4, Assassin's Creed Unity, LOTR Shadow of Mordor ook gebruik ik het huidige systeem voor Autodesk Inventor 2015, dit loopt nu moeizaam dus ook daarvoor ook een upgrade van het systeem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het rond de 700,- uit zou kunnen komen is dat helemaal super, gaane altijd minder
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vanwege Autodesk heb ik al 4x4 GB geheugen gekocht van Crosair, dit is de Vengeance LP 4X4GB maar komt nu niet goed tot zijn recht, Ik heb een Midi kast van NZXT de Apollo versie en die zou ik graag weer gebruiken evenals de LG dvd brander (gebruik ik 1x in het jaar
) de huidige voeding van 600W, naast een nieuwe SSD mijn huidige Seagate SAT 2 500GB, Windows 7 Prof
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord, processor, koeler, videokaart, hardeschijf
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dus het moet passen in een Midikast, ik heb eigenlijk altijd muziek aanstaan dus geluidsniveau is niet heel erg van belang, het huidige systeem heeft blauw (leds) als basis als dit mogelijk is dan is het mooi meegenomen
Ga je overklokken?
Ik hoop met een van deze samenstellingen genoeg te hebben om niet te overklokken
Ik heb 3 samenstellingen gemaakt, de eerste twee zijn van mijzelf,de derde is aan de hand van de BBG.
Optie 1
Optie 2
Optie 3
Nu ben ik aan het twijfelen over de SSD schijf, Ik heb nu 500GB bijna vol (bijna 80 GB over). Goede keus om een 500GB/750GB SSD te nemen of een 100GB SSD in combinatie met de 500GB SAT2.
En over de koeler, ik heb nu en scythe Mugen 2 is deze nog steeds bruikbaar of is het verstandig om deze ook te vervangen??
Laat me weten of er nog wat mist en welke de beste optie is
Mijn dank is groot
Gegroet Pim
Ik ben van plan om mijn pc te upgraden maar ik zou graag wat expertise willen over de samenstelling. Het systeem wat ik nu heb is ongeveer 5 jaar oud en ik heb na de upgrade van het geheugen last dat hij minder stabiel is en het is ook wel tijd voor wat nieuwere games
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hiermee betere en nieuwere games gaan spelen, Battlefield 4, Assassin's Creed Unity, LOTR Shadow of Mordor ook gebruik ik het huidige systeem voor Autodesk Inventor 2015, dit loopt nu moeizaam dus ook daarvoor ook een upgrade van het systeem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het rond de 700,- uit zou kunnen komen is dat helemaal super, gaane altijd minder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vanwege Autodesk heb ik al 4x4 GB geheugen gekocht van Crosair, dit is de Vengeance LP 4X4GB maar komt nu niet goed tot zijn recht, Ik heb een Midi kast van NZXT de Apollo versie en die zou ik graag weer gebruiken evenals de LG dvd brander (gebruik ik 1x in het jaar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord, processor, koeler, videokaart, hardeschijf
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dus het moet passen in een Midikast, ik heb eigenlijk altijd muziek aanstaan dus geluidsniveau is niet heel erg van belang, het huidige systeem heeft blauw (leds) als basis als dit mogelijk is dan is het mooi meegenomen
Ga je overklokken?
Ik hoop met een van deze samenstellingen genoeg te hebben om niet te overklokken
Ik heb 3 samenstellingen gemaakt, de eerste twee zijn van mijzelf,de derde is aan de hand van de BBG.
Optie 1
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 264,- | € 264,- |
| 1 | Asus Z97-C | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Asus GTX750TI-PH-2GD5 | € 125,- | € 125,- |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 192,- | € 192,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 712,99 | |
Optie 2
| 1 | AMD FX-6350 | € 101,15 | € 101,15 |
| 1 | Gigabyte GA-990XA-UD3 | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 169,55 | € 169,55 |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 22,99 | € 22,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 570,59 | |
Optie 3
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 357,85 | € 357,85 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,50 | € 35,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 821,79 | |
Nu ben ik aan het twijfelen over de SSD schijf, Ik heb nu 500GB bijna vol (bijna 80 GB over). Goede keus om een 500GB/750GB SSD te nemen of een 100GB SSD in combinatie met de 500GB SAT2.
En over de koeler, ik heb nu en scythe Mugen 2 is deze nog steeds bruikbaar of is het verstandig om deze ook te vervangen??
Laat me weten of er nog wat mist en welke de beste optie is
Mijn dank is groot
Gegroet Pim