Is een Ultra Low Voltage CPU echt slecht?

Pagina: 1
Acties:

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Hallo mensen,

Ik ben dus op zoek naar laptops en kom heel vaak de ultra low voltage CPU's tegen, now wijzen veel dingen erop dat ze gewoon zwakker zijn dan de niet ULV. Mijn vraag is nou eigenlijk of een i7-4700 HQ ( bijvoorbeeld ) véél beter is dan een i7-4500U. Die U werkt op lagere GHz, dus minder sterke laptop maar wel een stillere, minder warme en betere accu ? Of heb ik het mis ?

Alvorens dank ik jullie!

Verwijderd

Ja, dat heb je eigenlijk goed door. Een ULV i7 komt misschien net in de buurt van een full voltage low end i5. En dan ook nog maar net. Of dat slecht is is natuurlijk helemaal afhankelijk van je gebruik, maar een laptop zal altijd een compromis zijn in tegenstelling tot een desktop.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2014 21:02 ]

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 16:32
Wat je ermee wilt doen is het belangrijkste. Video's bewerken gaat niet echt lekker met zo'n processor, net als programmeren of het bewerken van veel RAW foto's (in batches).

Je moet alleen zo'n processor kiezen voor kantoorwerk en lichte toepassingen zoals het in elkaar zetten van een vakantievideo.

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik ga geen al te gekke zware dingen doen. Het zwaarste wat ik zou willen doen is Guild Wars 2 spelen, en we moeten op school met Solid Works werken, maar de laptop eisen zijn echt minimaal voor school. Maar ik wil dus gewoon een laptop die wel een beetje sterk is en niet heet gaat worden bij het kijken van een film of youtube filmpjes...Mijn macbook air 13 inch wordt daar al wel heet bij.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Als je een goede laptop met i7-4700hq koopt dan zal deze niet heet worden tijdens een simpel videotje. Als je een goedkope koopt met slechtere koeling dan zal de laptop wel sneller opwarmen/meer herrie produceren...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je solid works wilt gaan draaien is een certified videokaart eigenlijk belangrijker, je gaat dan denken aan AMD FirePro kaarten en/of nVidia Quadro kaarten...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21
Umbrah schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:19:
Als je solid works wilt gaan draaien is een certified videokaart eigenlijk belangrijker, je gaat dan denken aan AMD FirePro kaarten en/of nVidia Quadro kaarten...
Voor een studie is dat echt niet van belang. Als je nou professioneel dingen gaat tekenen voor klanten en het moet echt goed zijn, logish. Maar als student is het echt overkill.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

GENETX schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:34:
[...]

Voor een studie is dat echt niet van belang. Als je nou professioneel dingen gaat tekenen voor klanten en het moet echt goed zijn, logish. Maar als student is het echt overkill.
Het komt er op neer dat veel uni's en HBO's het wel degelijk van belang vinden dat een student weet hoe/wat; tevens is daarvoor juist de Quadro K610m in het leven geroepen. Ik vind zelf GIS-werk op een K4000m nog niet snel genoeg gaan, maar een K610m bied voor een zacht prijsje en een redelijk thermal design toch "het echte werk" in een laptop formaat; de Zbook 14 is een goed voorbeeld hiervan (hoewel die weer geleverd wordt met het AMD broertje; de AMD FirePro M4100).
Pagina: 1