Windows 8 pro wil niet updaten naar 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Allereerst even beginnen met een korte samenvatting;

Zelfbouwpc, werkt al een jaar of 2 goed met windows 7. SSD vervangen voor een 256gb crucial mx100. In het begin van windows 8 voor 30 euro bij microsoft een legale licentie gekocht voor windows 8 pro. Nu eindelijk de overstap naar windows 8 gemaakt. Met deze licentie kon ik windows 8.1 niet direct downloaden/installeren. Dan maar updaten vanuit windows 8. Dit wil dus niet, Update is niet te zien in de store (ook niet na aanmelden) en vervolgens via de microsoft site verschillende links direct naar de update. Daar krijg ik te zien dat mijn pc niet in aanmerking kotm voor de update? Wie helpt mij uit de brand. De windows 8 ISO komt bij microsoft zelf vandaan (link via het "ordermailtje" van microsoft van windows 8 pro)

Specs;

Asrock Z77 Extreme 4
Core i5 3570K
8 gig geheugen
Crucial MX100 256Gb

Met het zoeken via google en hier op t forum kom ik 1000 en 1 topics tegen over update's die niet lukken, of een windows die na de update niet goed werkt. Ik krijg dus nieteens de kans om te updaten. Ookal heb ik een 100% legale key....

edit; Alle updates die volgens windows update mogelijk zijn zijn gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door TFDev op 26-08-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:55

FCC

Je moet eerst alle reguliere updates van Windows 8.0 installeren. Na verloop van tijd komt 8.1 dan wel in de Store beschikbaar. Kan ff duren denk ik, zijn er vast veel ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met ^, je moet eerst een aantal updates hebben toegepast. Misschien dat je met Google kan vinden welke dat is, zodat je niet 3 uur kwijt bent aan downloaden, installeren en herstarten voordat je de 8.1 update ziet in de MS Store.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Alle updates zijn volledig gedaan (eerst zo'n 2.5 gig en daarna nog dik 600 mb). Dit is altijd het eerste wat ik doe. Via google ook al gevonden dat er 2 updates noodzakelijk zijn. De 1e van de 2 heb ik, de 2e niet. Google ik op dit nummer dan kan je hem via microsoft los installeren. Maar ook dan krijg ik een melding van de site dat mijn windows niet voor die installatie in aanmerking komt... van het weekend ben ik daar al tot in den treure mee bezig geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien ook handig als je dat voortaan even meteen in je TS zet ;) Voor nu: welk nummer heeft die tweede update dan? We hebben geen glazen bol ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Excuus, vanuit bed op de telefoon kon ik deze niet zo makkelijk vinden/toevoegen.

even vanaf de microsoft site;
U hebt mogelijk de recentste update van Windows Update nodig

Hoewel de update voor Windows 8.1 is download en geïnstalleerd vanuit de Store, vereist uw pc Windows-updates, KB 2871389 en KB 2917499 voordat Windows 8.1 voor u verkrijgbaar wordt in de Store.

Als u Windows Update gebruikt voor het ophalen van automatische updates, worden KB 2871389 en KB 2917499 gedownload en automatisch geïnstalleerd.

Als u automatische updates hebt uitgeschakeld, als uw pc nieuw is en er nog geen automatische updates zijn gedownload of als u liever niet wacht totdat dit automatisch door Windows Update wordt gedaan, kunt u naar Windows Update gaan en KB 2871389 en KB 2917499 handmatig installeren.
Het gaat dus om de 2e update, KB 2917499. Deze staat er niet tussen, en mag ik ook niet downloaden/installeren omdat "mijn pc niet in aanmerking komt voor deze update".

Ook staat er op de windows site een tooltje om te kijken waar het probleem ligt als je niet kan updaten. Deze geeft dus ook vrolijk dezelfde melding. (kan de precieze melding hier niet neerzetten, want ben op het werk nu)

[ Voor 10% gewijzigd door TFDev op 26-08-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

En via deze site werkt de download niet

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Klopt, die site heb ik gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik had op werk ook 1 laptop die niet wou updaten. Echt vanalles geprobeerd; de update los gedownload, registry hacks, store reset, windows reset ( :F ), ....

Uiteindelijk bleek het aan de firewall te liggen - aan andere firewall gehangen en hup daar ging ie.

:? :? :?

Dus sleep die pc een keer mee naar je ouders/buren/... en probeer het daar eens ;)
Pagina: 1