Toon posts:

Iso branden van Linux Redhat 7.1 lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de ISO van Redhat 7.1 gedownload. Alleen als ik hem wil gaan bakken (met isobuster) krijg ik deze foutmelding:

Warning! C:\............Seawol~1.iso may be corrupt. Sector size is not a multiple of 2048, 2336 , or 2352. Do you wish to continue importing this file as a track?

alleen toen heb ik dit een keer gedaan, en toen waren mijn CD's verneukt :( Dus wat moet ik nu doen?¿? :+

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Heb je wel zo'n checksum bestandje erbij?

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Corrupt. Opnieuw downloaden dus!

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:50 schreef ShinDog het volgende:
Corrupt. Opnieuw downloaden dus!

Suc6.
Tjah, maar dit is al de 2de keer, dat ik ze download vanaf een andere FTP. Dus 2 keer corrupt lijkt me best gek.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 21:53 schreef m4rt1n het volgende:

[..]

Tjah, maar dit is al de 2de keer, dat ik ze download vanaf een andere FTP. Dus 2 keer corrupt lijkt me best gek.
Als je het doet met download accelerator doen zijn ze meestal corrupt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:40 schreef dennisdotcom het volgende:
Heb je wel zo'n checksum bestandje erbij?
Checksum bestandje?¿? Nee alleen 2 iso's?¿? Hoe kom ik daaraan dan? :7

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:54 schreef insoft het volgende:

[..]

Als je het doet met download accelerator doen zijn ze meestal corrupt.
Had het gedaan met FlashFXP. ;)

• Dennis
Op maandag 11 juni 2001 21:54 schreef m4rt1n het volgende:
Checksum bestandje?¿? Nee alleen 2 iso's?¿? Hoe kom ik daaraan dan? :7
Staat vaak ook bij de iso's.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:54 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Staat vaak ook bij de iso's.
Nee stond niks bij... :D

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:44

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb ook geen checksum bestandje gezien.
En ik kon ze gewoon downloaden met de Download Accelerator. Duurde bijna een dag, maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n checksum bestandje gevonden, wat kan ik ermee,
als ik hem open ik mijn kladblok staat er niks boeiends?¿? :D

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 21:53 schreef m4rt1n het volgende:

[..]

je moet heel goed letten op de grootte van het bestand! Er waren destijd behoorlijk wat mirrors die de verkeerde ISO-bestanden hadden van RH7.1 De grootte behoord ongeveer 650MB te zijn, heel veel mirrors hadden bestanden van ongeveer 400MB.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 22:24 schreef banaan-X het volgende:

[..]

je moet heel goed letten op de grootte van het bestand! Er waren destijd behoorlijk wat mirrors die de verkeerde ISO-bestanden hadden van RH7.1 De grootte behoord ongeveer 650MB te zijn, heel veel mirrors hadden bestanden van ongeveer 400MB.
Ze zijn 643 MB dus dat klopt wel lijkt mij...

Maar wat kan ik doen met zo'n checkSUM bestand? :P

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Is een MD5SUM
Je moet het programma MD5SUM hebben. Als je de ISO daarmee checkt moet dat nummer er uit komen.

Je kunt ook je ISO op orde maken met de opdracht rsync (onder Linux :P ). Maar er schijnt ook een Windows-versie van te zijn.

Rsync download de verschillen tussen 2 bestanden. Erg handig om je Mozilla-nightly te updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 22:41 schreef Valium het volgende:
Is een MD5SUM
Je moet het programma MD5SUM hebben. Als je de ISO daarmee checkt moet dat nummer er uit komen.

Je kunt ook je ISO op orde maken met de opdracht rsync (onder Linux :P ). Maar er schijnt ook een Windows-versie van te zijn.

Rsync download de verschillen tussen 2 bestanden. Erg handig om je Mozilla-nightly te updaten.
Uhm :? Ok ik ga dat progje wel ff halen, thnx

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

deze moet je hebben

heb ik ook maar hebnu alleen cd 1 gefikt

ftp://jungle.metalab.unc.edu/pub/Linux/distributions/redhat/redhat-7.1/en/iso/i386/

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 22:52 schreef m4rt1n het volgende:

[..]

Uhm :? Ok ik ga dat progje wel ff halen, thnx
Wel verdomme als ik het met dat progje op, dan krijg ik 4 errors!! :( Hmmz...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 22:56 schreef funkflex het volgende:
deze moet je hebben

heb ik ook maar hebnu alleen cd 1 gefikt

ftp://jungle.metalab.unc.edu/pub/Linux/distributions/redhat/redhat-7.1/en/iso/i386/
Dan gaan we die maar es proberen.... Hmmm, maar 15 kb per seconde :( Gheheh, dat word een nachtje doorgaan dan ... :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus die andere gedownload, maar daarbij zegt ie precies hetzelfde?¿?

• Dennis
Op dinsdag 12 juni 2001 07:19 schreef m4rt1n het volgende:
Ik heb nu dus die andere gedownload, maar daarbij zegt ie precies hetzelfde?¿?
Past het wel op je cd's ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 07:30 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Past het wel op je cd's ofzo?
Ow ja joh, misschien dat ie daarom begint te zeiken :) Misschien moet het gewoon op een 80 min. CD :P Ff proberen maar....

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 07:35 schreef m4rt1n het volgende:

[..]

Ow ja joh, misschien dat ie daarom begint te zeiken :) Misschien moet het gewoon op een 80 min. CD :P Ff proberen maar....
Heb hier beide CD's op een MMore-RW 74 min. Dus hij moet het wel pakken. Waarmee brand je? Ik heb al aardig wat ISO's altijd succesvol met EasyCDCreater '95 ofzo gefikt. :)

Verwijderd

Snelste ftp voor mij is die van UUnet. Heb ik ze op me werk ook gehaald voor een collega..

Verwijderd

Topicstarter
Uhm , ik haal hem ff omhoog, want zelfs na schone install wil ie niet fikken en ook niet bij een vriend van me :(

Ingebouwde bug van microsoft?¿? :)

• Sjonny
  • Laatst online: 20:03

Sjonny

Fratser

Dit ruikt naar DOS enters ipv unix enters :D
haal em op met ftp, en weet zeker dat je transfer method binary is!

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Heb um opgehaald met FTP... :(

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt helemaal niemand die hetzelfde probleem heeft?¿?

Verwijderd

zit er geen sfv controle bij ?

Verwijderd

Bij mij ging het wel goed, ik heb beide iso's met Nero gebrand. Je moet alleen de extensie ff aanpassen zodat Nero het ziet als iso en deze vervolgens importeren. vergeet niet dat het om een bootable cd is.... Zo nodig kun je wel een kopietje van me krijgen.. :7

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 23:43 schreef Boenie het volgende:
Bij mij ging het wel goed, ik heb beide iso's met Nero gebrand. Je moet alleen de extensie ff aanpassen zodat Nero het ziet als iso en deze vervolgens importeren. vergeet niet dat het om een bootable cd is.... Zo nodig kun je wel een kopietje van me krijgen.. :7
Ghehehe,

maar in wat voor extensie moet ik hem dan veranderen???

en tja een kopietje... O+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 22:23 schreef taranis het volgende:
zit er geen sfv controle bij ?
Ja zit er bij en dat klopt... maar het vervelende is ook dat ik hem al drie keer vanaf een andere FTP heb gehaald....

• Sjonny
  • Laatst online: 20:03

Sjonny

Fratser

als je .iso file even groot is als die op de ftp server hoef je em natuurlijk niet opnieuw te downloaden, dan zit ut vaak wel goed. Probeer gewoon een ander burn-progje. bv. die je bij je burner kreeg?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 00:21 schreef Sjonny het volgende:
als je .iso file even groot is als die op de ftp server hoef je em natuurlijk niet opnieuw te downloaden, dan zit ut vaak wel goed. Probeer gewoon een ander burn-progje. bv. die je bij je burner kreeg?
Ik heb het geprobeerd met discjuggler, maar geen suc6 :(

• Nicap
  • Laatst online: 21:55

Nicap

Tsssk....

Om het maar ff te melden. Ik heb exact hetzelfde als jij. Heb in totaal 5 cd's gedownload te weten: Mandrake 8.2 3 cd's en Red Hat 2 cd's en geen enkele wil goed branden. Ik krijg bij elke de foutmelding dat ie corrupt kan zijn. Zowel met isobuster, nero en zo. Ik heb ze ook met flashFXP gedownload. Ik zal nu eens een ander FTP programma proberen. Mooi klote dus. 5 cd's voor nop gedownload.

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
maak van de .ISO extensie een .NRG extensie en dubbelklik op he bestand (moet je wel NERO geinstalleerd hebben) In het volgende schermpje niks veranderen en branden maar. Als dit niet lukt is je ISO file niet goed

• Nicap

Nicap

Tsssk....

De iso is dus sowieso niet goed anders geeft en fireburner en nero en isobuster die melding niet. Ik heb vandaag mandrake cd1 weer opnieuw gedownload, maar nu met wsftp en die brand ie wel in 1 keer zonder enige melding dan ook. Dus flashfxp zit niet erg lekker in elkaar denk ik zo.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dus flashfxp zit niet erg lekker in elkaar denk ik zo.
Ik heb nog nooit problemen gehad met FlashFXP en ik heb hier toch wel een 'aantal gb'tjes' mee gedownload hoor..

• Nicap

Nicap

Tsssk....

ook een linux.iso gedownload? Ben er nou best eens benieuwd naar. Ik vind het wel toevallig dat alle iso's gedownload met FXP het niet doen, en die ene met WSFTP wel. Ik gebruik flashFXP ook normaal en download er veel mee en nooit problemen. Behalve nu dus
Pagina: 1