Hallo,
Na veel gepruts ben ik erachter gekomen dat bij het maken van mijn desktop er een error (d7 en met mijn toetsenbord ingeplugd de A2 error) blijft bij mijn werkgeheugen. Met hulp van een ander topic ben ik daar achter gekomen.
Daarnaast geeft hij 1 lange piep gevolgd door 4 korte: Betekenis Hardware Compoment failure
Via AZERTY direct nieuwe werkgeheugen gekregen. Helaas heb ik weer de error.
dit heb ik met deze (en ook de vorige) geprobeerd:
-de werkgeheugens 1 voor 1 in andere slots proberen (de 1e gele is volgens de gebruiksaanwijzing van mijn moederbord het beste, zie onderaan voor mijn systeem)
-extra aandrukken/controleren of het werkgeheugen er goed in zit
-opstarten zonder de werkgeheugens. Ik krijg dat de 26 melding en verder geen errors.
Wat zie ik over het hoofd? Het laatste dat ik wil is dat mijn moederbord niet goed is.
Systeem:
SSD: Crucial M500 2,5" 240GB
Werkgeheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Videokaart: Nvidia Quadro K2000
Processor: Intel Core i5-4690 Boxed
Moederbord: ASUS Z87-PRO - Socket 1150 - ATX
Voeding: 450 Watt CM (overgenomen van een familielid)
Na veel gepruts ben ik erachter gekomen dat bij het maken van mijn desktop er een error (d7 en met mijn toetsenbord ingeplugd de A2 error) blijft bij mijn werkgeheugen. Met hulp van een ander topic ben ik daar achter gekomen.
Daarnaast geeft hij 1 lange piep gevolgd door 4 korte: Betekenis Hardware Compoment failure
Via AZERTY direct nieuwe werkgeheugen gekregen. Helaas heb ik weer de error.
dit heb ik met deze (en ook de vorige) geprobeerd:
-de werkgeheugens 1 voor 1 in andere slots proberen (de 1e gele is volgens de gebruiksaanwijzing van mijn moederbord het beste, zie onderaan voor mijn systeem)
-extra aandrukken/controleren of het werkgeheugen er goed in zit
-opstarten zonder de werkgeheugens. Ik krijg dat de 26 melding en verder geen errors.
Wat zie ik over het hoofd? Het laatste dat ik wil is dat mijn moederbord niet goed is.
Systeem:
SSD: Crucial M500 2,5" 240GB
Werkgeheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Videokaart: Nvidia Quadro K2000
Processor: Intel Core i5-4690 Boxed
Moederbord: ASUS Z87-PRO - Socket 1150 - ATX
Voeding: 450 Watt CM (overgenomen van een familielid)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2014 20:19 ]