Toon posts:

Aanschaf van een SSD voor een laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
SSD. Ik heb gehoord (meermaals) dat een SSD een zeer merkbare upgrade is. Nu ben ik zeer tevreden met mijn ASUS N56VZ-S421H. Hier de specificaties van die 2 jaar oude laptop.

Wat is je budget?
150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Dit type laptop is zeer populair en ik hoop dan ook dat iemand ervaring heeft met SSD's in dit type laptop. Is bv het plaatsen van de SSD op de plek van de HDD en de HDD dan verplaatsen naar de plek van de optical drive slim?

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Het is een stukje makkelijker om de ssd op de plek van de optical drive te zetten. Gewoon een stapje minder. Wat je niet aangeeft is hoeveel GB je nodig hebt. Ik raad je gewoon aan om de Crucial MX100 serie te pakken. 256GB is denk ik genoeg.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Zoals Pataar zegt, is een goede tip. Hoeveel van je schijf (ik zie 1 TB) heb je in gebruik? Als dat veel is, ga je dat nooit op je SSD krijgen. En als je je BR speler niet gebruikt, dan zou ik dat doen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Goh, op dit moment vul ik slechts 300 GB van die 1TB (het is in feite slechts 750).

En mijn BR speler heb ik nooit gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
bumpje

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even een kleine check; waarop wil je prestaties verbeteren? SSD werkt prima voor betere desktop performance, browsing etc maar met gamen merk je maar weinig. Met een laptop zal het wel gaan om het eerste, maar even voor de zekerheid ;)

youtube.com/@hisrep

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-01 10:39

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Een Crucial MX100 of MX500 pakken, goedkoop en goed. De rest doe je gewoon op een ext. hdd toch?
Desnoods koop je een WD hybride

Verwijderd

Topicstarter
DeNachtwacht schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:24:
Even een kleine check; waarop wil je prestaties verbeteren? SSD werkt prima voor betere desktop performance, browsing etc maar met gamen merk je maar weinig. Met een laptop zal het wel gaan om het eerste, maar even voor de zekerheid ;)
Om het eerste! ;)

BTW, een SSD van Samsung kost enkele tientjes meer dan die van Crucial, maar blijkbaar zijn ze ook sneller. Voor welke zou ik moeten gaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 12:25 ]

• Uzuhl

Uzuhl

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:18:
[...]

Om het eerste! ;)

BTW, een SSD van Samsung kost enkele tientjes meer dan die van Crucial, maar blijkbaar zijn ze ook sneller. Voor welke zou ik moeten gaan?
Nu de dag gaat een gemiddelde Tweaker voor Crucial, maar gezien ik zelf ook een systeempje heb draaien met een 840 EVO van samsung die perfect werkt. Dus de keuze is geheel aan jouw. Beide zij aan te raden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ah, OK! Heb ik een adapter of dergelijke nodig voor de upgrade?

• Uzuhl

Uzuhl

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:33:
Ah, OK! Heb ik een adapter of dergelijke nodig voor de upgrade?
Neen, waarschijnlijk past hij in de case van je laptop hdd

Verwijderd

Topicstarter
Uzuhl schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:41:
[...]

Neen, waarschijnlijk past hij in de case van je laptop hdd
Ik bedoelde eigenlijk of ik voor de data transfer een USB to Sata adapter ofzo nodig heb. ;)

• Uzuhl

Uzuhl

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:43:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk of ik voor de data transfer een USB to Sata adapter ofzo nodig heb. ;)
Ik had er *en moeten tussen zetten :)

Een ssd heeft dezelfde aansluiting als een laptop hdd.
Pagina: 1