Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Computer doet helemaal niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Twee jaar terug heb ik een eigen computer in elkaar geprutst, alles via tweakers volgens de mid-end guide.

Moederbord: Asrock 970 Extreme 4
Videokaart: Club3D Radeon HD 6950
RAM: 4x 8gb Kingston Hyperx Genesis
Processor: AMD Phenom II x4 965 BE sAM3 3.40GHz Quad-Core 8MB
Koeling: Cooler Master Hyper 212 Plus
Kast: Cooler master big tower HAF 932
Voeding: Huntkey HK700-52pp 700Watt
Nieuwe Voeding: Huntkey atx12v v2.2 700Watt

Vorige week kwam ik per ongeluk tegen mijn computer aan, waardoor deze uitviel en direct weer aanging, dit vond ik enigsinds verdacht, maar verder geen aandacht aan gegeven.
Gisteren kwam ik weer tegen de kast aan, en viel hij weer uit, en ging nooit weer aan.
Mijn eerste gedachte ging naar de voedingskabel, dat deze wat verschoven was in de aansluiting, dus nieuwe kabel geprobeerd, maar nog steeds niet.
Wel als ik er stroom op deed, hoorde ik een geluidje om de paar seconden, klonk als stroom.
Vanmiddag een voeding gehaald en die erin geprutst, maar nog steeds helemaal niets.
Nu weet ik het ook niet meer, iemand ideeën?

Nick

• Iwan97
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-11 13:56
Heey Nick,

Leg eens uit hoe je tegen de kast kwam?
Heb datzelfde ook ooit tegen me kast aanstootte en dat t uit ging en dat de moederbord dood was...
Weet zelf ook niet veel hier van af dus ik hoop voor t beste!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iwan,

een heel klein tikje met de voet ertegenaan, stelde echt helemaal niets voor.
Tegen de onderkant waardoor hij een halve centimeter verschoof

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Brakke voeding welke je waarschijnlijk hebt aangesloten op een ongeaard stopcontact.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Alle stopcontacten zijn geaard, wat is er dan mogelijk kapot?
Moet ik denken aan het moederbord?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:00:
Moet ik denken aan het moederbord?
De voeding. De kans is erg groot wanneer je deze vervangt, de boel gewoon weer werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, vanmiddag nieuwe voeding opgehaald en erin gedaan, nog steeds helemaal niets.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
TS zegt alleen de voeding al vervangen te hebben. Misschien dat de voeding iets meer om zeep heeft gebracht, maar kan ook iets totaal anders zijn en niet de voeding. Binnenin de bedrading wel goed?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke voeding heb je er in gedaan en zit deze fatsoenlijk aangesloten? Niks vergeten of frontpanel connectoren fout aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Staat in mn post
Nieuwe voeding is een Huntkey atx12v v2.2 700Watt
Voor zover ik weet niets vergeten, heb alles nagelopen en kon niets meer vinden.
Via de power knop op het moederbord zelf (geen idee of dat wel hoort te werken) gaat hij ook niet aan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
powerknop op het moederbord zelf bedoel je de 2 frontpanel pins kortsluiten? (wat de connector feitelijk ook doet).

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb die pins naar het front panel aan beide kanten los gehad en schoon geblazen, niets aan te zien, ruikt voor de rest ook niet naar stroom of verbrande dingen

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Arunia schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:08:
powerknop op het moederbord zelf bedoel je de 2 frontpanel pins kortsluiten? (wat de connector feitelijk ook doet).
Sommige moederborden hebben power- en resetknoppen zodat je ook makkelijk op kunt starten en resetten als je een systeem buiten de kast test. Dat is, denk ik, wat TS bedoelde.

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

Topicstarter
Plato112 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:11:
[...]

Sommige moederborden hebben power- en resetknoppen zodat je ook makkelijk op kunt starten en resetten als je een systeem buiten de kast test. Dat is, denk ik, wat TS bedoelde.
dat is inderdaad wat ik bedoelde ja, danku

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Denk dat er iets kortsluiting maakt, misschien moederbord slecht ingebouwd en nu kortsluiting maakt, of andere onderdeel natuurlijk.
Bouw alles op een stuk karton, met zo min mogelijk onderdelen.
Kortoleer alle onderdelen goed op schade, voordat je inbouwt.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ligt er misschien ergens wat los in je kast. een schroefje of stukje metaal ofzo?

Dit mobo heeft on board 7 segment led error melding right?
Ik zou de bios resetten (Zie manual motherboard) voor de zekerheid.
Als dat niet helpt dan alles eruit behalve de CPU en kijken of hij dan wel aan gaat en kijken wat je ziet op je LED display. Hij zal dan zeggen dat je geheurgen nodig hebt. Hopelijk :) Dan geheugen bij prikken en weer starten, en hij zal zeggen dat je VGA nodig hebt. Enz tot hij werkt of tot hij stopt met opstarten.

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Topicstarter
en wat als hij niet opstart met alleen de CPU?
Is dan het moederbord aan stront of kan het ook nog aan de CPU liggen?
Of als het on board 7 ledje helemaal niets doet met enkel de CPU erin

Nick

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Veel moederborden geven nog geneens een pieptoon wanneer er geen geheugen geplaatst is. Heb je de BIOS al een keer gereset door de batterij voor 30 seconden te verwijderen en weer terug te plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
yep, heb de batterij eruit gehaald en heb hem er wel enkele minuten uit gehad, videokaart er ook uit gehad.
Nog steeds helemaal niets

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kan je een paar fatsoenlijke foto's maken van het systeem (intern) vanuit een paar hoeken waar IIG alle belangrijke stekkers op staan?

En nogmaals: Huntkey is brak dus ik raad je eigenlijk aan direct terug te gaan met je 'nieuwe' voeding en een fatsoenlijke te halen. Een fatsoenlijke 500W voeding van een degelijke merk is ruim voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2014 21:40 ]

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Zit je 20 polige stekker wel goed ?

Het grote adblocking topic

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
De eerste vraag: heb je dit topic al eens doorgenomen? Waarschijnlijk staan er redelijk wat dingen tussen die ja al geprobeerd hebt, maar toch.
Verder vallen voor mij voedingen van Huntkey nog altijd onder de categorie "raam open, gooi voeding naar buiten, raam dicht".

Om even een paar dingen op te noemen die je wellicht over het hoofd hebt kunnen gezien:
- Zijn alle kabels correct aangesloten zoals de 24 pins ATX, 4 (of 8 ) pins CPU enzovoorts?
- Zit er achterop de voeding een aan-/uitschakelaar die toevallig in de uit stand staat?

Ik denk dat het sowieso helpt als je, zoals hierboven al wordt aangegeven, even een of meerdere foto's maakt van de binnenkant van de pc.

Verder zou je ook even kunnen kijken of er bij de 24 pins connector op het moederbord geen schade (verbrand) te zien is. Het zou kunnen zijn dat de oude voeding het moederbord gefrituurd heeft, iets wat ik helaas zelf ook een keer heb meegemaakt.

En tenslotte zou ik adviseren om de voeding proberen om te ruilen. Die Huntkey dingen zijn niet denderend en van een degelijk merk voeding heb je echt niet veel meer dan een 450W variant nodig, zoals een van dezen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
voeding gaat inderdaad rechtstreeks terug.
Wist niet dat Huntkey zo slecht was, vorige heeft het redelijk uitgehouden, zal niet eigenwijs doen en gewoon dat ding de deur uit trappen.

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/e835ti/8
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/2yvpd9s/8
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/e835ti/8

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Kan je nog een duidelijke foto van board met je voedingaansluiting maken ?

Gebeurt er helemaal niets als je powerknop in drukt, ook geen fans die gaan draaien ?

[ Voor 37% gewijzigd door SRich op 25-08-2014 22:08 ]

Het grote adblocking topic

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Nou, er zijn slechtere voedingen, maar voor hetzelfde geld kun je gewoon veel betere krijgen.

Wat je nog zou kunnen proberen is daadwerkelijk alle kabels los te halen (alle SATA, alle fans behalve eventueel de CPU fan, frontpanel connectors) en dan proberen via de power button op het moederbord de boel te starten. Wellicht is het iets eenvoudigs als een kapotte fan die kortsluiting maakt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, USB poort maakte kortsluiting, twee pinnetjes raken elkaar aan, usb poort afgekoppelt en alles doet het weer.
Pagina: 1