Automatische installatie beeldschermdriver voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Ik heb hier een SyncMaster 245B plus staan, deze installeert met een volledig up to date Windows 8.1 installatie automatisch steeds een Samsung beeldschermdriver. Deze staat totaal los van de normale AMD AMD/ATI 7770 Radeon drivers.

Echter deze driver zorgt er voor dat in Photoshop de kleurprofielen in de war gaan, zelfs een 100% witte kleurcode #FFFFFF geeft een gele zweem (dit terwijl in paint wit wel gewoon wit is). Dit probleem is ontstaan na een herinstallatie, met gelijk blijvende hardware en software.

Verwijderen van de driver lost het probleem op, echter na een reboot wordt deze automatisch weer geregistreerd, hoe voorkom ik dat deze displaydriver van Samsung automatisch geïnstalleerd wordt zonder dat ik mijn normale apparaat herkenning uit moet zetten in Windows?

-toevoeging-
Onderstaande optie van Xander heb ik al (helaas onsuccesvol) geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 25-08-2014 19:06 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Kun je dit ook niet oplossen door de settings in Adobe te veranderen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hIqRs8CvQwL3HdkzWkS2m4at/full.png

Dit schermpje vind je bij Edit » Color Settings. Zoals je ziet kan ik bij RGB ook een profiel van mijn Dell U2410 monitor kiezen, ik heb het echter gewoon op sRGB staan. Probeer dat eens voor de grap? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Misschien een goede tip!
Kun je dit ook niet oplossen door de settings in Adobe te veranderen?
Waarswchijnlijk is dit een probleem in Windows. Zelf heb ik er ook al eens last van gehad en in Adobe veranderen heeft niet voor mij gewerkt..

[ Voor 57% gewijzigd door marquis op 25-08-2014 18:58 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Komt vaak voor bij Samsung monitoren(heb het ook telkens na herinstallatie van mijn pc, ook in Windows 8.) Mijn scherm is een Samsung 205BW. Bij mij was het zo dat een foto openen in Picture viewer er een gele zweem kwam en in Paint niet. Heb toen de volgende procedure eens neergezet:

- Open Color Management(RMK bureaublad-> Schermresolutie -> Geavanceerde instellingen -> Kleurbeheer -> Kleurbeheer.
- Vink "Mijn instellingen voor dit apparaat gebruiken" aan en verwijder bestaande kleurprofielen.
- Klik op toevoegen en zoek naar het profiel sRGB IEC61966-2.1 en selecteer deze.
- Eventueel rebooten en het probleem is opgelost.

http://specs.tweak.to/16567

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
In Photoshop heb ik wel met de color settings zitten spelen maar goed kreeg ik het niet, ook als ik naar naar standaard profielen switchte, ik zal echter nog een rondje kijken.

Optie 2 in Windows zal ik ook naar kijken, echter heb ik juist in oa. de windows preview, paint, etc. geen last, enkel in Photoshop.

Later een update!

-edit-
Tot nu toe lijkt de optie om het kleurprofiel te verwijderen in Windows te werken, ook na een reboot. Het laatste dus van Marquis zijn tip dus:
Start
Configuratiescherm
Weergeven in kleine pictogrammen
Kleurbeheer
Het tabje 'geavanceerd'
De knop 'Standaardwaarden van systeem wijzigen...'
De knop 'toevoegen'
sRGB IEC61966-2.1 selecteren en 'OK'
sRGB IEC61966-2.1 weer selecteren en op de knop 'als standaard profiel instellen' drukken.
De zaakjes sluiten en testen of je nog steeds een gele achtergrond in je Windows photo viewer hebt.
Het profiel wat er eerst stond 'Samsung - Natural Color Pro 1.0 ICM' heb ik verwijderd.
Hij vraagt dan of je het wilt loskoppelen van het apparaat...Nou, graag!
Nieuw kleurprofiel heb ik niet eens gemaakt, ging automatisch weer goed toen ik 't oude verwijderde.

[ Voor 60% gewijzigd door GoldenSample op 25-08-2014 22:20 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.