Ik ben voor het aankomende schooljaar op zoek naar een nieuwe laptop. Deze zal naast het gebruikelijke tekstverwerken en internetten ook gebruikt worden voor programma's als Inventor en Autocad en dagelijks vervoerd moeten worden van en naar school. Het gewicht is daarbij iets minder van belang, omdat mijn vorige laptop bijna 2,5 kg weegt en mijn rug wel wat kan hebben. Onder andere vanwege de ruimte in mijn rugzak vind ik een beetje dunne 13" wel fijn.
Eisen:
13" full hd scherm (het liefst mat)
Minimaal een i5
Een SSD
Budget: € 800.
Een touchscreen is geen vereiste. Maar ook geen probleem als deze er op zit. Alleen denk ik dat dit wat lastiger is met mijn budget. Ik heb bijvoorbeeld liever een grotere SSD of een i7 in plaats van een aanraakschermpje.
In mijn eigen speurtocht suitte ik bijvoorbeeld op de Ativ Book 9 Plus/Lite. Maar de plus, die voldoet aan mijn eisen, komt net te duur uit en de lite voldoet weer niet aan een aantal eisen.
Ik hoop dat jullie ergens nog een pareltje weten te vinden.
Bij voorbaat dank.
Eisen:
13" full hd scherm (het liefst mat)
Minimaal een i5
Een SSD
Budget: € 800.
Een touchscreen is geen vereiste. Maar ook geen probleem als deze er op zit. Alleen denk ik dat dit wat lastiger is met mijn budget. Ik heb bijvoorbeeld liever een grotere SSD of een i7 in plaats van een aanraakschermpje.
In mijn eigen speurtocht suitte ik bijvoorbeeld op de Ativ Book 9 Plus/Lite. Maar de plus, die voldoet aan mijn eisen, komt net te duur uit en de lite voldoet weer niet aan een aantal eisen.
Ik hoop dat jullie ergens nog een pareltje weten te vinden.
Bij voorbaat dank.