Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Critical Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb de mainstream gamge pc gebouwd van de maand July:

Processors Intel Core i5-4590 Boxed
Moederborden Gigabyte G1.Sniper B5
Processorkoeling Cooler Master Hyper 212 EVO
Geheugen intern Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Videokaarten Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Solid state drives Crucial MX100 256GB
Interne harde schijven Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Behuizingen Cooler Master CM 690 III Closed
Voedingen Seasonic G-Serie 550Watt

Nu Windows 7 Ultimate geinstalleerd, alle drivers geupdate. Nu wil ik WoW gaan spelen. Krijg echter na een aantal minuten spelen een critical error met de volgende kenmerken:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a0000001
BCP1: 0000000000000005
BCP2: 0000000000000000
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Hebben jullie een idee hoe ik dit probleem kan oplossen :9

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-11 15:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
Welke drivers heb je geïnstalleerd? Een simpele query op google laat zien dat het vaak te maken heeft met de drivers van je videokaart.

Je zou bijvoorbeeld kunnen testen door de AMD 290 te verwijderen en te kijken of je het probleem ook hebt met de gpu van de i5 4590 (die moet afdoende zijn voor even WoW).

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan. Systeem werkt goed op de gpu van de i5 4590. Drivers van de AMD 290 zijn up-to-date....
Voor de rest heb ik alle drivers van alle componenten voorzien van de laatste drivers. Dead on arrival gevalletje?

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Nee, ik zou je laatste drivers is er af halen ook onder W7 willen de laatste driver juist meer dingen kapot maken dan goed doen. Ik heb zelf ook gehad dat ik een spel niet meer kan spelen nadat ik de drivers heb geupdated.

Het grote adblocking topic

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar is het uitgesloten dat eenf foutmelding als deze hardware gerelateerd is (in de zin dat het geen hardware defect is).

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:06:
Ok, maar is het uitgesloten dat eenf foutmelding als deze hardware gerelateerd is (in de zin dat het geen hardware defect is).
Nee het is niet uitgesloten. 8/10 is het een verkeerde driver. Plus als het de driver is en je stuurt hem terug, mag je en wachten en hetzelfde probleem een paar dagen/weken later opnieuw verhelpen.

Laat AMD Catalyst Control Center zijn ding doen, en hopenlijk ben je van je probleem af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist W7 Ultimate opnieuw geinstalleerd. De laatste Catalyst gedownload en drivers up-to-date gebracht.

Uiteindelijk WoW weer opgestart. Het gaat een tijdje goed, maar na een bepaalde periode black screen of blue screen met code zoals omschreven in bovenstaande post.

De 8/10 geloof ik helemaal in, ik weet alleen niet hoe dit nog verder aan te kunnen pakken.

Zoals eerder vermeld, de WoW op de GPU van het moederbord.... alles werkt prima.

Dan ga je toch aan een hardware defect denken toch... :|

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Als ik google op de BCCode, dan heeft het blijkbaar iets te maken met de video driver.
http://answers.microsoft....15-4916-b935-618bfd19c586
it working now ( No BSOD ) by using catalyst 13.2 ( old ) But iwill talk with the seller about an RMA
Kan misschien ook een conflict zijn met usb apparaten of andere drivers die je extra hebt geinstalleerd (Daemon Tools oid).

• Uzuhl

Uzuhl

Ploink schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:08:
Als ik google op de BCCode, dan heeft het blijkbaar iets te maken met de video driver.

[...]

Kan misschien ook een conflict zijn met usb apparaten of andere drivers die je extra hebt geinstalleerd (Daemon Tools oid).
Inderdaad, laat hem even een uurtje draaien in veilige modus en kijk of je dan nog steeds dit soort problemen hebt. Desnoods een herinstallatie.

Op toevoeging van Ploink, ik las daarnet ook dat je RAM een eventuele oorzaak kan zijn. Probeer een aantal uur met 1 bankje, dan je 2e etc. totdat je hopenlijk weer een BSOD krijgt. :>

Desnoods zou je de minidumpjes uit kunnen lezen die de BSOD voor je aanmaakt. Die willen je ook wel eens het een en ander vertellen. GL

Verwijderd

Topicstarter
Is de psu van 550 niet gewoon te laag... Ik heb veel last van black screens... Sommige geven aan dat je met dit type kaart een voeding van ~750w nodig hebt

• Uzuhl

Uzuhl

Onzin, jouw kaart verbruikt 275W je voeding is goed.

• Ploink
Anandtech zegt "Typical Board Power ~300W"
Een Seasonic kan ook echt het gespecificeerde vermogen leveren, dus dan heb je nog 250W over voor de rest, moet genoeg zijn.

Omdat het pas na een paar minuten gebeurt, kan het misschien aan de temperatuur liggen? Hou de temperatuur van je kaart in de gaten en probeer de ventilatie te verbeteren.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik denk zelf dat de drivers het probleem zijn. Ik denk namelijk dat de TS beter op zijn windows driver kan blijven zitten dan de geupdated driver.

Het grote adblocking topic

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik het probleem Google dan lijkt het een veel voorkomend issue bij dit type kaart.
Ik denk dat ik over ga op een RMA, ik heb naar mijn idee alles we zo'n beetje geprobeerd.

Blue screen lijkt niet eens meer het voornaamste probleem, eerder black screen... Lastiger dan verwacht, een pc'tje bouwen.... :/

• Uzuhl

Uzuhl

Het is niet zozeer lastig, je moet er voor zorgen dat alles goed zit :9

• Ploink
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:34:
Wanneer ik het probleem Google dan lijkt het een veel voorkomend issue bij dit type kaart.
Inderdaad, heb wel 10 berichten op seven forums en anderen bekeken, maar vrijwel niemand is zo vriendelijk om achteraf even te melden hoe het probleem uiteindelijk opgelost is.
Wat is dat toch? Lijkt wel of iedereen asociaal is tegenwoordig, wel anderen om hulp vragen maar dan niks meer laten horen. Ik hoop dat jij dat wel doet, als is het maar om te zeggen dat je hem uiteindelijk hebt geruild voor een nvidia ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd jullie op de hoogte. Kan wel ff duren, maandag 2 weken op vakantie...

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad met mijn videokaart. Mijn PC kreeg freezes en tijdens het spelen van een spel kreeg ik ook BSOD's. Deze gaven aan dat er iets fout ging bij mijn videokaart driver. Ik heb met verschillende drivers getest (versies van drivers :p). Telkens had ik nog die BSOD's. Toen herinnerde ik me dat ik nog een wat verouderde videokaart had liggen in een oud systeem die stof lag te happen. Dus ik had die videokaart eruit gehaald, even goed schoongemaakt en daarna vervangen voor de videokaart die toen in mijn systeem zat. Vervolgens de drivers weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Sindsdien nergens last meer van !

Ik wil niet zeggen dat je videokaart dood is, maar dat was bij mij in ieder geval wel het geval. Hier heb ik nog een tooltje voor je, dit tooltje werd mij destijds ook aangeraden om de drivers van de videokaart compleet te verwijderen Display Driver Uninstaller .

Ik hoop voor je dat je RMA goed uitpakt, indien je hetzelfde probleem houd als hij terug is, kijk eens of je ergens een GPU kan lenen (Vrienden, familie?) of probeer er een goedkoop op de kop te tikken, puur om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag 8)7 :

Ik download de laatste drivers van AMD.com (14.4).
Als ik kijk op Sapphire.com, dan zijn de laatste drivers welke zij beschikbaar stellen, Catalyst V13.12c launched in 2/12/2014.

Is het belangrijk de site van Sapphire aan te houden of moeten de drivers van AMD.com ook voldoen?

Mvg Seda

• Uzuhl

Uzuhl

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00:

Als ik kijk op Sapphire.com, dan zijn de laatste drivers welke zij beschikbaar stellen, Catalyst V13.12c launched in 2/12/2014.

Is het belangrijk de site van Sapphire aan te houden of moeten de drivers van AMD.com ook voldoen?

Mvg Seda
http://support.amd.com/en-us/download Via deze website krijg je altijd de juiste driver.

Edit; de laatste drivers zijn niet meteen altijd de beste ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Uzuhl op 28-08-2014 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! Dan heb ik de laatste versie geinstalleerd.
Bijzonder dat de Sapphire website zo lekker up-to-date is...

• Uzuhl

Uzuhl

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:31:
Ok bedankt! Dan heb ik de laatste versie geinstalleerd.
Bijzonder dat de Sapphire website zo lekker up-to-date is...
Misschien dat ze daar de meest geoptimaliseerde pakken?

• Ploink
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00:

Mvg Seda
Gebruik dan de driver van Sapphire.
Zoals ik al aangaf in Ploink in "Critical Error" heeft iemand anders gemeld dat versie 3.12 de enige is die geen BSOD geeft. Lijkt me dat Sapphire dus een goede reden heeft om deze driver op hun site te zetten.

Eerst alle sporen van de oude driver verwijderen met Display Driver Uninstaller, dan rebooten, onderzoeken of echt alle driver files weg zijn en dan pas v3.12 installeren. Installers laten vaak de nieuwere versie van een driver file staan als je een downgrade doet, dus grondig verwijderen is echt belangrijk in dit geval.
Pagina: 1