Hallo, ik ben Martijn uit Utrecht, 14 jaar. Dit (als dit door gaat) wordt mijn eerste build. Ik lees al jaren allerlei techsites en heb ook al meerdere oude computers bestudeerd. Ik snap dus eigenlijk al veel en ook de build moet eigenlijk geen probleem zijn. Ik wil jullie vragen of de kwaliteit en de samenstelling van mijn componenten een beetje goed is en of jullie nog wat aan te merken hebben.
Ik heb een soort van plan opgesteld, ik heb thuis nog wat componenten die ik tijdelijk kan gebruiken maar die wil ik allemaal vervangen later. Ik heb dus twee lijstjes, de 1e met alle nodige onderdelen en de 2e met upgrades die ik zo snel mogelijk wil doorvoeren. Ik zit echt wel op budget dus iedere Euro die ik kan besparen is mooi meegenomen (zolang ik maar niet te veel hoef in te leveren op kwaliteit en snelheid).
Thuis heb ik al een case, is niet heel goed maar voldoet tijdelijk.
Randapparatuur inclusief monitor, toetsenbord en muis zijn allemaal aanwezig.
Met de computer wil ik gaan video-editten, verwacht geen 4K video en gekke tirelantijnen. Omdat ik ga video-editten heb ik gekozen voor een I7. Ik wil ook gaan gamen, mijn monitor is Full HD en instellingen hoeven niet gemaxed te worden aangezien ik laptop gaming gewend ben en daar al redelijk gelukkig mee ben. Verder wil ik nog wat standaard dingen als word en youtube gaan doen.
Ik zat als standaard computer te denken aan rond de 600 euro en de verdere upgrades zie ik daarna wel.
Overclocken hoeft van mij niet zo.
Ik zat nog te twijfelen om te starten met de SSD en de HDD weg te halen en dat om te keren.
Oja sorry een laatste ding, er zit nu een 750Ti in de lijst maar ik zat te twijfelen aan een r7 265 maar dat weet ik echt niet.
Standaard computer
Upgrades die ik in mijn hoofd had
Bij voorbaat alvast enorm bedankt!
Ik heb een soort van plan opgesteld, ik heb thuis nog wat componenten die ik tijdelijk kan gebruiken maar die wil ik allemaal vervangen later. Ik heb dus twee lijstjes, de 1e met alle nodige onderdelen en de 2e met upgrades die ik zo snel mogelijk wil doorvoeren. Ik zit echt wel op budget dus iedere Euro die ik kan besparen is mooi meegenomen (zolang ik maar niet te veel hoef in te leveren op kwaliteit en snelheid).
Thuis heb ik al een case, is niet heel goed maar voldoet tijdelijk.
Randapparatuur inclusief monitor, toetsenbord en muis zijn allemaal aanwezig.
Met de computer wil ik gaan video-editten, verwacht geen 4K video en gekke tirelantijnen. Omdat ik ga video-editten heb ik gekozen voor een I7. Ik wil ook gaan gamen, mijn monitor is Full HD en instellingen hoeven niet gemaxed te worden aangezien ik laptop gaming gewend ben en daar al redelijk gelukkig mee ben. Verder wil ik nog wat standaard dingen als word en youtube gaan doen.
Ik zat als standaard computer te denken aan rond de 600 euro en de verdere upgrades zie ik daarna wel.
Overclocken hoeft van mij niet zo.
Ik zat nog te twijfelen om te starten met de SSD en de HDD weg te halen en dat om te keren.
Oja sorry een laatste ding, er zit nu een 750Ti in de lijst maar ik zat te twijfelen aan een r7 265 maar dat weet ik echt niet.
Standaard computer
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 264,- | € 264,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 131,04 | € 131,04 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,11 | € 46,11 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 65,05 | € 65,05 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 39,- | € 39,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 611,65 | |
Upgrades die ik in mijn hoofd had
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,87 | € 48,87 |