DVD sluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:04
Hallo allemaal,

Ik heb een DVD (ja, die worden blijkbaar nog gebruikt) met daarop een video en die video moet op de computer komen te staan. De DVD werkt wel in de DVD-speler, maar niet in de computer. De DVD maakt eerst wat rare geluidjes, alsof hij loopt te hikken, maar draait daarna lekker. De W7-computer denkt echter dat de DVD leeg is. Bij een dubbelklik:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cNiM0RMd5iHtj6U9LFNJNSNH/medium.jpg
Ik ga er vanuit dat de sessie niet is afgesloten, maar dan zou ik hier toch een optie daarvoor moeten kunnen krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C40K5RnETVqF6HeYYIOx0mRH/medium.jpg
Ik zie die dus niet. "Op schijf branden" geeft overigens dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e7IOMUfIxTsmJAj0TKph4Wvl/medium.jpg
Volgens Nero 11 is de DVD leeg. IsoBuster blijft leeg.

Tot zo ver reikt mijn kennis wat betreft DVD's. Wie kan me helpen? :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
Ondersteund de speler wel de dvd?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-01 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja, ik zie CD-station staan, terwijl bij mijn DVD speler "DVD-rw-station" staat.

Last.fm | Code Talks

• Ample Energy
http://www.sony-optiarc.u...ddrives/slim/ad7710h.html

Het is een DVD+RW 1-4x en volgens die link moet hij "DVD+RW : 8x" ondersteunen, dus dan 4x ook wel, toch?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• ChojinZ
Siempie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:34:
http://www.sony-optiarc.u...ddrives/slim/ad7710h.html

Het is een DVD+RW 1-4x en volgens die link moet hij "DVD+RW : 8x" ondersteunen, dus dan 4x ook wel, toch?
8x is de maximale snelheid dus dat zou inderdaad gewoon moeten werken. Probeer anders dit eens:

Solution:

1. Use Nero to copy an image file to HDD (as it happens Nero will copy all of the data found on the surface of the disc in this image file, even if other software like ISO buster show a disc to be blank). When this is done, you will see that the image size approximates the amount of data you had on the disc. Now you know you're on the right track.

2. Now open the image you saved in ISO-Buster. Window should pop up saying "No file system and/or files found"
it will give you an option "Find missing files and folders" an buttons (MAKE IT SO) (HELP) (CANCEL)

After you click on the MAKE IT SO ISO-Buster finds the files (Scaning for lost data)

When the process is finished on the right side files that were found will show up.

Select all the files, right click and chose Extract objects.

Browse for destination and click OK.

Recovered files will be named: Recovered File 1, 2 and so on with a "VOB" extension (also IFO files will be recovered with names: Recovered File 1.VTS_xx_0, Recovered File 3.VTS_xx_0,Recovered File 4.VR_MANGR, in the flowing steps I don't use these IFO files) now you need to change the names of the VOB files to... VTS_01_1 2,3 and so on. (Be careful because ISO-Buster sometimes will recover files out of sequence, so check which file is first, second and so on, otherwise it will be jumbled )

3.Now we use IFO Edit - Start he program, in the bottom of the window there is a button Create IFOs. Click on it.

In the new window leave the default setting, except the Output stream, here you need to select the first VTS_01_1 file, and below chose the option Same as source, then click OK.

When the process is done in the selected folder files will be created:

VIDEO_TS
VIDEO_TS.BUP
VTS_01_0
VTS_01_0.BUP

4. Next we use FixVTS (this step is just in case). Click on Open, now find the first VTS file. Then click Full DVD. This little program will create a new folder with all the files needed for the DVD to be functional. Basically it's the same files as in the last step, just "reworked".

After that, you can burn the content of the created folder on to a DVD, or rip it for further editing as I did, it's up to You.

It's possible that couple of frames on the connection between VTS files will be damaged, but if the order of VTS files is correct than it shouldn't happen.

Good luck!

PS. I THINK THE STEP NUMBER 4 WAS REDUNDANT, BUT I DIDN'T HAVE TIME TO RISK HAVING A DVD THAT'S NOT WORKING CORRECTLY, SO I MADE SURE .

IF YOU WANT TRY IT WITHOUT THE LAST STEP AN POST WETHER IT WORKS OK.

http://forum.videohelp.co...a-from-an-unfinalized-DVD

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Ample Energy
Bedankt voor je hulp, maar stap 1 lukt al niet.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/foSuDkTcDfqZaL9wpfQLVUKl/medium.jpg
Ik ga nog even proberen of ik het voor elkaar krijg. Ik heb ook nog MagicISO, die zal ik ook even proberen. Maar de dag is bijna om, dus ik zal hem mee naar huis nemen en eens zien of een andere DVD-speler en W8 er wat van kunnen maken.

Edit: MagicISO zegt "cannot read CD track information" bij 'Make Image File' en als je bij de speler kijkt en je wilt extracten, dan opent hij de doelmap zonder enige bestanden erin.

Edit 2: Windows 8 vindt helaas ook dat er niks op staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Ample Energy op 25-08-2014 17:36 ]

• Ample Energy
Mijn Xbox 360 kan hem ook niet lezen... Ik ben dan bang dat hij net 10 minuten voor de back up is overleden. Morgen maar weer in een DVD-speler proberen, maar daar heb ik geen vertrouwen in, aangezien IsoBuster ook niks kan vinden.

• ChojinZ
En probeer ook voor de zekerheid Wikipedia: Alcohol 120%
Soms wil het met die tool wel lukken.

• Ample Energy
Ik ben daar gisteravond nog mee aan de slag gegaan, maar helaas kom ik daar ook niet verder mee. Hij zegt wel dat er 4.38 GB op de schijf staat, maar hij kan er niks mee. Sowieso kan er maar 4.37GB op de schijf, maar hij kan hem niet kopieren of er een image van maken.

• ChojinZ
Als andere drives em ook niet goed kunnen uitlezen word het lastig. Als de data echt heel belangrijk is zou je nog kunnen overwegen om de dvd speler aan te sluiten op een goedkoop capture kaartje wat je inbouwt in de pc. Zo kan je de film capturen. Dit gaat echter wel ten koste van de kwaliteit en is een oplossing die geld kost.
Maar dat is het enige wat ik op dit moment nog kan bedenken.

*houd het topic in iedergeval in de gaten**

• Ample Energy
Het is, een maand later, toch nog goed gekomen.
Er is geen enkele pc, laptop of Xbox die er ook maar iets mee kan en geen enkel programma ziet er iets op.

Maar we hebben hem in de Bose DVD-speler van mijn baas gestopt, de enige speler die hem ooit heeft afgespeeld, en die kon het wel! Ik denk dus dat het programma de DVD niet heeft afgesloten en dat de Bose speler de DVD iets heeft aangepast en daardoor ongeschikt voor andere spelers heeft gemaakt. Ironisch genoeg kunnen Bose spelers bijna nooit iets afspelen en hebben ze zelfs met originele DVD's de grootste moeite :P

Maar we hebben een dSLR voor de tv geplaatst en het zo maar opnieuw opgenomen en ik heb nu een bestand van 32GB i.p.v. een DVD met 4GB :P

Moraal van het verhaal: als een DVD helemaal leeg lijkt te zijn en alle bejubelde programma's en spelers kunnen er niks mee: probeer hem dan gewoon in het enige apparaat dat er wel ooit iets mee heeft kunnen doen :P

• ChojinZ
Siempie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:56:
Het is, een maand later, toch nog goed gekomen.
Er is geen enkele pc, laptop of Xbox die er ook maar iets mee kan en geen enkel programma ziet er iets op.

Maar we hebben hem in de Bose DVD-speler van mijn baas gestopt, de enige speler die hem ooit heeft afgespeeld, en die kon het wel! Ik denk dus dat het programma de DVD niet heeft afgesloten en dat de Bose speler de DVD iets heeft aangepast en daardoor ongeschikt voor andere spelers heeft gemaakt. Ironisch genoeg kunnen Bose spelers bijna nooit iets afspelen en hebben ze zelfs met originele DVD's de grootste moeite :P

Maar we hebben een dSLR voor de tv geplaatst en het zo maar opnieuw opgenomen en ik heb nu een bestand van 32GB i.p.v. een DVD met 4GB :P

Moraal van het verhaal: als een DVD helemaal leeg lijkt te zijn en alle bejubelde programma's en spelers kunnen er niks mee: probeer hem dan gewoon in het enige apparaat dat er wel ooit iets mee heeft kunnen doen :P
Vaag verhaal. Maar fijn om te horen dat het nog gelukt is. En ook netjes van je dat je na een maand toch nog de oplossing komt melden!
d:)b

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Maar we hebben hem in de Bose DVD-speler van mijn baas gestopt, de enige speler die hem ooit heeft afgespeeld, en die kon het wel! Ik denk dus dat het programma de DVD niet heeft afgesloten en dat de Bose speler de DVD iets heeft aangepast en daardoor ongeschikt voor andere spelers heeft gemaakt."

En werkt ie nu, na het afsluiten, ook in andere spelers? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ample Energy
ChojinZ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:10:
[...]
En ook netjes van je dat je na een maand toch nog de oplossing komt melden!
d:)b
Voelde me al schuldig omdat ik zo lang niks had laten weten en je had gezegt dat je het topic in de gaten hield :P
Raven schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:21:
En werkt ie nu, na het afsluiten, ook in andere spelers? :P
Geen idee :+
Hij speelde af, dus we hebben de boel snel opgenomen en de originele DVD ligt in de kluis. De beeldkwaliteit van de opname was meer dan redelijk, dus ik heb eigenlijk ook geen zin om het te proberen :P
Als je het graag wilt weten probeer ik het een dezer dagen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Siempie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:56:
...en dat de Bose speler de DVD iets heeft aangepast en daardoor ongeschikt voor andere spelers heeft gemaakt
Denk niet dat de Bose DVD-speler een writer is en zodoende heeft dit apparaat helemaal niets kúnnen doen :)

Nickname does not reflect reality

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je had hem ook even met Linux kunnen proberen, over het algemeen kan je dan meer met low-level hardware toegang en dan zou bijv. DD hem wel kunnen kopiëren.

Andere optie is dat er copy protection op zit, en/of de firmware van de DVD-speler problematisch is i.c.m. je DVD.

• Ample Energy
Brad Pitt schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:51:
[...]

Denk niet dat de Bose DVD-speler een writer is en zodoende heeft dit apparaat helemaal niets kúnnen doen :)
Me neither, maar het is het enige dat ik kan verzinnen. Aangezien de wonderprogramma's ook niks konden vinden laat ik het daar maar bij.
johnkeates schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:53:
Je had hem ook even met Linux kunnen proberen, over het algemeen kan je dan meer met low-level hardware toegang en dan zou bijv. DD hem wel kunnen kopiëren.

Andere optie is dat er copy protection op zit, en/of de firmware van de DVD-speler problematisch is i.c.m. je DVD.
Mijn Debianbak heeft geen DVD-speler, dus dat heb ik niet geprobeerd. Is wel een keer leuk om een keer uit te proberen.

Het zou kunnen dat er een protectie op zit, maar ook de Xbox en een pc met een read-only-DVD-speler konden er niks mee. Firmware zou kunnen, maar dan is het nog steeds alleen de Bose die er wat mee kan, aangezien er ongeveer 10 verschillende apparaten zijn geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/inexplicable.png
Hier moest ik aan denken :+

Pagina: 1