Belgacom internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het internet thuis (regio Antwerpen) is nogal traag. Thuis is de hoogst behaalde downloadsnelheid 500kBps, en pagina's laden over het algemeen wel snel maar doen er toch in sommige gevallen nog enkele seconden over. We hebben het internet overal maxi van Belgacom. Volgens speedtest.net is de downloadsnelheid 4 Mbps en de uploadsnelheid 0,40 Mbps. In Leuven halen we met het internet overal start van Belgacom snelheden tot 2MBps, geen idee wat de speedtest daar oplevert maar het zal nog wel wat hoger zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3712779898.png

Nu vroeg ik me af waarom ons internet in Antwerpen zo traag is. Het maximum(!) is 30Mbps voor elk tarief van belgacom. Het kan niet aan de router liggen (Linksys wag200g kan tot 100Mbps). Een vriend vertelde me dat het misschien kwam doordat de centrale te ver lag, en ik moest zelf denken aan de bekabeling. Ik weet dat het een maximum is maar het verschil is wel erg groot.

Is zo'n lage internetsnelheid normaal? Wat zouden jullie doen?

Edit: bits en bytes dooreengehaald, is nu verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Check eens wat je haalt op je adres hier:
http://www.belgacom.be/en/id_acb_webcheck_RES/personal/products-and-services/television/tv-availability-test.html

Je zit waarschijnlijk nog op ADSL, indien er VDSL beschikbaar is op jouw adres (als je 1 of meerdere HD TV's kan aansluiten volgens die link => VDSL)

Indien er VDSL is bel je best naar de belgacom helpdesk om je over te zetten op VDSL. Als er nog geen VDSL ready installatie is kan je dat door belgacom laten doen of zelf doen.

Het maximum dat Belgacom levert via VDSL is 70Mbps, maar dat is voor de mensen met een goede (~korte lijn tot de wijkkast).
<400m zit je standaard op 30/6Mbps (down/up) profiel. (via DLM mogelijk 40/6, 50/6, 60/6, 70/6) Via vectoring standaard 70/6 )
<700m zit je standaard op 20/2Mbps (down/up) profiel. (via DLM mogelijk 20/2, 30/2)
<1000m zit je standaard op 16.5/2Mbps (down/up) profiel. (via DLM mogelijk 25/2)
<1400m zit je standaard op 12/1Mbps (down/up) profiel.
<1600m zit je standaard op 9/1Mbps (down/up) profiel.

[ Voor 30% gewijzigd door AndRo555 op 25-08-2014 16:36 . Reden: ET ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:10

Dido

heforshe

Hoe weet jij dat je 500 kbps haalt, als je speedtest aangeeft dat je 8 keer zoveel haalt? Volgens mij ligt het er dan aan wat je downloadt. Of je haalt bits aen bytes door elkaar, dat kan ook. Maar dat maakt het wel lastig om te begrijpen wat je nou eigenlijk zegt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
0.41Mb/s is nog altijd 410kb/s (of kbps). ~500kbps

Nergens wordt hier byte gebruikt (noch MB nog kB)

EDIT: TS bedoelt waarschijnlijk 500kB/s download. (of 500kbps upload)

[ Voor 27% gewijzigd door AndRo555 op 25-08-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:10

Dido

heforshe

AndRo555 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:30:
0.41Mb/s is nog altijd 410kb/s (of kbps). ~500kbps

Nergens wordt hier byte gebruikt (noch MB nog kB)
die 0,41Mbps is de uploadsnelheid. Die 500"kbps" (het zijn Kb, KB, Mb en MB natuurlijk) is downloadsnelheid. Inderdaad, modgelijk wordt up en download door elkaar gehaald. Ook niet verhelderend.

Als er nergens stiekem sprake is van bytes, raakt de vraag kant noch wal. Want er wordt geen 500Kbp/s gemeten, maar 4Mb/s. Goed, nog steeds geen supersnelheid, maar volgens eigen zggen is de TS al blij met 2Mb/s zoals in Leuven. Maar ook daar meet hij snelheden zonder speedtest.

Dus, hoe worden die snelheden (500Kb/s en 2Mb/s) nou eigenlijk gemeten?

[ Voor 30% gewijzigd door Dido op 25-08-2014 16:37 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AndRo555 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:16:
Check eens wat je haalt op je adres hier:
http://www.belgacom.be/en/id_acb_webcheck_RES/personal/products-and-services/television/tv-availability-test.html

Je zit waarschijnlijk nog op ADSL, indien er VDSL beschikbaar is op jouw adres (als je 1 of meerdere HD TV's kan aansluiten volgens die link => VDSL)

Indien er VDSL is bel je best naar de belgacom helpdesk om je over te zetten op VDSL. Als er nog geen VDSL ready installatie is kan je dat door belgacom laten doen of zelf doen.
Bedankt voor je antwoord! Op onze router staat een DSL-lampje, dus ik weet niet zeker of het ADSL of VDSL is, maar alles is járen terug geïnstalleerd, dus het zou goed kunnen dat het ADSL is. Er is VDSL beschikbaar. Ik zal dan bij Belgacom vragen naar VDSL.

Ik ben op de hoogte van het verschil bit(b)-byte(B ) en heb de twee dooreen gehaald (mijn excuses daarvoor). Zowel de 500 kBps (Anwterpen) als de 2MBps (Leuven) zijn afgelezen uit chrome én qbittorrent. Het gaat dus denk ik om bytes, niet bits en dus was de originele post verkeerd. Ik zal die dus aanpassen. De 500 kBps downloadsnelheid komt dus overeen met 4Mbps. Wat nog altijd zeer laag is, vergeleken met de 16Mbps/2MBps in Leuven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Leuven is dus duidelijk VDSL (16.5 of 20 /2 Mbps profiel)
Test het adres ook een keer in Leuven, dan kan je zien wat je daar kan krijgen.
icm: http://bgctv.skynetblogs.be/#streams kan je dan zien welke profielen je krijgt.

Als je binneninstallatie juist is, dus de binnenkomende kabel in de zwarte klemmen van de NTP2007 en (x)DSL via de blauwe of via de stekker er uit. Telefoon via de groene.
http://support.nl.belgaco...ll-fixed-line-ntp2007.pdf

Belangrijk is dat je geen aftakkingen hebt op de lijn die binnenkomt, voordat je de NTP binnengaat. Indien dat zo is hoeft er eigenlijk niemand bij je thuis langs te komen om dat te fixen, en kan je dat zo de VDSL overstap aan Belgacom vragen.

Altijd handig om is in de configuratiepagina van de bbox (192.168.1.1 in je browser) te zien op welke snelheid je lijn werkt. (te zien bij status)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:11
Sorry dat Ik deze topic weer beleef. Maar ik wil graag mijn Belgacom ervaring delen.

Wij hebben ook de maxi download pakket. ze zeggen dat we 50mbits kunnen halen tewel max download 1.8mbit was dus ongeveer 13gb downloaden had ik 4,5 uur nodig. ( battlefield hardline)

Nu mijn probleem. In het maxi comford pakket zeggen ze dat je onbeperkt download data hebt. Echter in als je 500GB data bereikt hebt drop je naar 5KB download en nog steeds met 1,5mb upload.
http://puu.sh/gLqnf/c1fb1a3d63.jpg

Ik heb dan de klanten service gebeld. daar werd me verteld dat ik elke keer mijn data op zou zijn weer 2GB aan kan vragen met de myproximus account. Dit is echt lomp bij ons is de 2GB zo op met al de stream TV en gaming.

Ik heb ze verteld dat ik geen myproximus account had of ze voor mij willen reseten met nieuwe inlog codes of iets voor me willen doen. Aan de telefoon werd ik doorgeschakeld naar andere afdeling zat ik daar 20 minuten te wachten met geen idee hoeveel wachtenden voor mij. Dus heel goed geregeld 8)7 .

Later ging ik naar een proximus winkel om daar hulp te krijgen. ook daar konden zij mij niet helpen. Wel vertelden ze mij daar dat ze proberen naar mijn mail adres inlog gegeven willen laten sturen maar is niks van gekomen.

helaas moet ik naar een andere provider overstappen want de klanten service is echt slecht vergeleken met Ziggo uit nederland.

(en sorry voor zoveel lomp tekst, ik moest gewoon even wat posten over belgacom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Dit helpt je zeker en vast voort:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=30589

Laat je 1 keer lopen tot je aan vele TB's zit en dan ben je weer gerust voor zoveel jaar.

Doe eens een test op speedtest.net en kijk wat daar uitkomt (liefst via ethernet kabel aangesloten zonder dat er iemand anders aan het downloaden is)
Vergelijk dit met wat je op je adres kan krijgen:
http://www.proximus.be/en...-internet-connection.html
Soms kan je er serieus op vooruit gaan met de nieuwe bbox 3 (dmv vectoring)

[ Voor 73% gewijzigd door AndRo555 op 25-03-2015 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
AndRo555 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:18:
Dit helpt je zeker en vast voort:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=30589

Laat je 1 keer lopen tot je aan vele TB's zit en dan ben je weer gerust voor zoveel jaar.

Doe eens een test op speedtest.net en kijk wat daar uitkomt (liefst via ethernet kabel aangesloten zonder dat er iemand anders aan het downloaden is)
Vergelijk dit met wat je op je adres kan krijgen:
http://www.proximus.be/en...-internet-connection.html
Soms kan je er serieus op vooruit gaan met de nieuwe bbox 3 (dmv vectoring)
bedankt voor de script. de probleem is dat ik geen myproximus account of geen toegang heb om dit uit tevoeren.

zelfs de klanten service kan mij daar niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
Dus ja na 3x bellen naar technische dienst. Kon tenminste iemand mij zeer goed helpen en verstond wat ik wil.

Wat hij gedaan heeft is mijn oude account delete en gewoon een nieuwe aangemaakt heeft met mij huidige gegevens. factuurnummer en activeringscode gegeven. account en passwoord gegeven.

Vanaf daar ging alles TOP! en beetje smalltalk kreeg ik ook. perfect daar :D

Dus gewoon ophangen als je een niet bekwaam medewerker krijg en hopen volgendekeer beter.

@AndRo555
Ik heb helaas probleem met het scripten. hij vind de "generals terms" niet hij kan hem niet goed aanvinken ofzo.

en wat ik vandaag nog achter gekomen ben is dat de glasvezel hier een datalimit van 150GB krijgt. schiet lekker op zo Snel internet maar weinig gebruik.
Pagina: 1