Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data transfer op de NAS

Pagina: 1
Acties:

• lala500
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 22:57
Goededag mede tweakers,

Ik heb al een tijdje mijn NAS in gebruik, (Iomega ix4 300d). Waarbij ik mij stoor aan het volgende probleem:

Het onderling overzetten van data van de NAS naar andere mappen op de NAS, indien ik dit met de computer doe, haalt deze de data naar de pc en zend deze dan terug naar de andere map. (dit werkt probleemloos, duurt alleen lang).

Met filezila werkt dit wel direct, alleen werkt dit in de submappen wat zijn aangemaakt in een "share", maar niet via de hoofdmappen die op de NAS zelf zijn aangemaakt als "shares".

(Kan dus niet van verschillende hoofdmappen onderling naar elkaar kopiëren of plakken)

Weet iemand hier een geschikt programma voor, zodat dit wel direct kan?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet bestaat er geen enkel filesharing protocol die ondersteuning biedt voor het verplaatsen van files tussen 2 shares. Dus de enige manier is 'van binnenuit', via een (ssh) shell, of mogelijk via een webinterface. (AjaXplorer, of iets dergelijks).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je NAS ook een WEB-interface heeft, zou't kunnen zijn dat je via die weg wel de bestanden rechtstreeks kunt verplaatsen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan toch inloggen met ssh ... ik gok dat je daar ook kan kopieren

Iperf

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mijzelf schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:19:
Voor zover ik weet bestaat er geen enkel filesharing protocol die ondersteuning biedt voor het verplaatsen van files tussen 2 shares.
FTP kan het, dat heet FXP. De controlekanalen lopen nog steeds via je PC maar de datakanalen worden slim aan elkaar geknoopt zodat die van server naar server lopen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Inderdaad, grote files verplaats ik persoonlijk ook het snelst via de web interface (heb zelf een Synology) omdat de data dan lokaal blijft staan en enkel de index gewijzigd word.

[ Voor 7% gewijzigd door andy88 op 26-08-2014 14:15 ]

Pagina: 1