Toon posts:

Zuinige PC incl. windows 7 (~300 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een nieuwe PC die geschikt is voor tekst bewerken, surfen, emailen en 1080p films kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~300 euro incl. windows 7. Assemblage kan ik zelf. Het mag er max. 10% bovenzitten, maar liever niet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen beeldscherm, toetsenbord, muis en speakers

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten die weinig warmte uitstoten, het idee is om de PC in een gesloten kast te zetten en de PC mag dan niet overhitten. Zou evt. een gat kunnen boren aan de achterkant van de kast en daar een ventilator plaatsen, maar liever niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, zolang het niet teveel warmte produceert

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig warmte uitstoot en als het geluidsniveau niet al te hoog is, is dat mooi meegenomen.

Ga je overklokken?
Nee

Waar ik nu aan zit te denken is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 30,35€ 30,35
1Asus H81M-PLUS€ 44,99€ 44,99
1WD Green WD10EZRX€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver€ 31,64€ 31,64
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 80,60€ 80,60
1Crucial CT51264BA160BJ€ 35,83€ 35,83
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 13,-€ 13,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,75€ 29,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,16

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Ai, geen SSD? Ook bij deze taken ga je daar heel veel baat bij hebben!

Je kan hem toevoegen of de HDD erdoor vervangen.

Rest ziet er eigenlijk prima uit, al kan je je ODD eruit mikken. Wanneer gebruik je dat nou nog?

Tip: switch meteen naar W8, die is lichter, heeft betere ondersteuning voor SSD's en wordt natuurlijk nog langer ondersteund. Als je student bent kan je die tevens aanschaffen voor 60 euro. Nog een voordeel, OEM bestaat niet meer voor W8, dus die mag je officieel meenemen naar een volgende build.

[ Voor 40% gewijzigd door br00ky op 25-08-2014 15:35 ]

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-03 11:01

Momentumlol

Car Fanatic

Ziet er uit als een leuke build voor dat geld :)

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 16:16
Ik plaats altijd nog een dvd brander/speler. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt en voor €13 wil je het risico echt niet lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Mbt. de SSD, ik wil een aardige opslag ruimte hebben voor films en foto's, daarom de HDD. Maar misschien nog even goed kijken naar wel/ geen SSD. Ik zie bij SSD's ook een merken als Sandisk en ADATA. Zelf heb ik nog nooit van deze merken gehoord, zijn deze een beetje betrouwbaar?

ODD had ik erin gezet met dezelfde reden als Renzzie, heb zelf ook nog nooit windows geïnstalleerd zonder DVD.

Verder ben ik niet bekend met W8. Hoelang duurt het voordat je een beetje gewend bent met W8 als je W7 gewend bent?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:55:
Mbt. de SSD, ik wil een aardige opslag ruimte hebben voor films en foto's, daarom de HDD. Maar misschien nog even goed kijken naar wel/ geen SSD. Ik zie bij SSD's ook een merken als Sandisk en ADATA. Zelf heb ik nog nooit van deze merken gehoord, zijn deze een beetje betrouwbaar?
Persoonlijk zou ik die links laten liggen in verband met een vrij matige controller.
ODD had ik erin gezet met dezelfde reden als Renzzie, heb zelf ook nog nooit windows geïnstalleerd zonder DVD.
Dat kan prima. Officiële iso downloaden en op een bootable USB-stick zetten.
Verder ben ik niet bekend met W8. Hoelang duurt het voordat je een beetje gewend bent met W8 als je W7 gewend bent?
Een dag? Enkele uren? Het startmenu is inmiddels weer terug te halen, waardoor je in principe niks met de metro interface te maken hoeft te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden! Ik denk dat ik hiermee wel verder kan :).
Pagina: 1